متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


آیا علل و پیامدهای فرار دختران از خانه را می شناسید؟ یکی از آسیب های اجتماعی فرار دختران کم سن و سال از خانواده به دلایل مختلف می باشد، این اتفاق پیامدهای منفی برای دختران دارد و برای پیشگیری از این اتفاق ناگوار باید اقداماتی صورت گیرد.

 

افرادی که نظاره گر این اتفاق هستند هر کدام از دید خودشان دلایلی برای این اتفاق می آورند اما به طور معمول این دلایل با سوگیری های شخصی و برخاسته از گمانه های اجتماعی قالب بر شرایط جامعه می باشد.

 

اگر به فکر فرار از خانه می باشید و یا خانواده شما با چنین مشکلی رو به رو هستند باید پیش از هر اقدامی از مشاور خانواده کمک بگیرید، در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد علل و پیامدهای فرار دختران از خانه می پردازیم و دلایل آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

فرار دختران از خانه

دختران فراری معمولا سن آن ها زیر 18 سال می باشد و عموما بدون رضایت والدین و بدون اطلاع آن ها به مدت نامعلومی خانه را ترک کرده اند، در زمانی که کلمه دختران فراری شنیده می شود تفکرات قالبی بر روی ذهن عموم شکل می گیرد  که بر گرفته از اعتیاد، بی بند و باری، فحشا و فقر می باشد.

 

با توجه به این مسائل فرار دختران از خانه احتمال دارد به خاطر عوامل مختلفی ایجاد شود اما آن چه مشخص می باشد وجود اختلافات و مشکلات خانوادگی در زندگی این افراد می باشد.

 

پیامدهای فرار دختران از خانه

از جمله مهم ترین آسیب هایی که دختران بعد از فرار از خانه با آن دست و پنجه نرم می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

پیامدهای فرار دختران از خانه، مصرف مواد

مصرف مواد مخدر در دختران امری شایع می باشد و فرار دختران به دلایلی مانند مصرف مواد مخدر افزایش می یابد. از این دلایل می توان به قرار گرفتن در جمع مصرف کنندگان، آسیب پذیری روحی – روانی و ابتلا به اختلالات افسردگی و دو قطبی اشاره کرد.

 

تن فروشی و فحشا به همراه فرار دختران از خانه

یکی از مهم ترین پیامدهای فرار دختران از خانه تن فروشی و فحشا می باشد، وقتی فردی زمان زیادی را صرف مصرف مواد مخدر کند دیگر توان انجام فعالیت شغلی و کسب در آمد را ندارد و به دنبال راهی ساده برای کسب درآمد می باشد که از آن می توان به تن فروشی اشاره نمود.

 

به عبارتی دختران فراری به دلایلی مانند جا و مکان نداشتن برای زندگی، نداشتن شغل برای امرار معاش و وجود مشکلات روحی بسیاری مانند افسردگی، به طور خواسته و ناخواسته به سمت تن فروشی و فحشا می روند.

منبع:کانون مشاوران ایران-پیامدهای فرار دختران از خانه + راه های پیشگیری

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


korosh_ts
ارسال پاسخ
arezoo1200
ارسال پاسخ

مفید بود ..