متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


پر تکرارترین سوال ها در مورد مشاوره پیش از ازدواج به همراه پاسخ مختصر برای تهیه شده است. در صورتی که این سوالات پاسخگوی شما نیست. می توانید در بخش کامنت ها سوالات خود را مطرح کنید.

 

مشاور ازدواج چه می کند؟

نقش مشاور ازدواج این است که مکانی امن و بی طرف را برای زوجین فراهم کند تا بتوانند به راحتی خود را بروز داده و در مورد چالش های ذهنی، استرس های خود و مشکلات موجود در رابطه، صحبت کنند. مشاور به صورت منصفانه در بحث شرکت کرده و با تکنیک های مشاوره ای اجازه نمی دهد فردی به قلدری و یا تسلط در جلسه برسد و خواسته های خود را به طرف مقابل تحمیل کند.

 

میزان موفقیت مشاوره ازدواج چقدر است؟

در حال حاضر، میزان موفقیت مشاوره زوجین در سطح جهان تقریباً 70 درصد است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته میزان موفقیت مراکز مورد تایید کانون مشاوران ایران در سال 1400، 85درصد بوده که از میانگین بالاتر است.

 

دلیل این امر ایجاد سیستم تخصصی مشاوره و به کارگیری مشاوران کارآزموده است.

 

افرادی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت می کنند علاوه بر انتخاب درست زوج خود، آمادگی بیشتری نسبت به سایر زوجین در زندگی مشترک دارند. 

 

مهمترین دلیل طلاق چیست؟

شایع‌ترین عواملی که در طلاق گزارش شده‌اند، عدم تعهد، خیانت و درگیری زوجین به دلیل عدم تفاهم و عدم آموزش پیش از ازدواج است. رایج‌ترین دلایل جهانی خیانت، خشونت خانگی و مصرف مواد گزارش شده است در بسیاری موارد زوجین یکدیگر را مقصر می داند و مسئولیت رفتار خود را به عهده نمی گیرد. 

 

عدم آشنایی کامل زوجین پیش از ازدواج و عدم آموزش برای مواجه با قهر مهم ترین دلایل مشکلات عاطفی و دوری زوجین در زندگی مشترک می شود. 

 

چه چیزی را به مشاور ازدواج نگم؟

شما برای مشاوره ازدواج زمان و هزینه پرداخت می کنید و می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید. هنگامی که پنهانکاری صورت گیرد و شما خود سانسوری کنید، دیگر نمی توانید نتیجه مناسبی را بگیرید. 

چه مواردی باعث اتمام رابطه و جدایی می شود؟

بر اساس تجارب روانشناسی عوامل زیر نشانه پایان رابطه و مراجعه فوری به مشاور است:

 

فقدان صمیمیت جنسی در هر ازدواجی، میل جنسی به مرور زمان تغییر می کند. …

اغلب از همسرتان احساس خشم می کنید. …

ترجیح می دهید تنها باشید تا با یکدیگر زمان بگذرانید

فقدان احترام. …

عدم اعتماد و شکاکیت. …

دوست نداشتن همسر …

همسرتان در چشم انداز آینده شما قرار نمی گیرد.

مدت زمان جلسات مشاوره ازدواج چقدر است؟

جلسات می تواند از 45 تا 90 دقیقه طول بکشید که بسته به صلاح دید مشاور و نوع نیاز مراجعین است. این زمان باید به صورتی تنظیم شود که مباحث تا حد مورد نظر پیش رود و در صورت نیاز به زوجین تکالیفی برای جلسه بعدی داده شود.

 

زمان جلسه نباید بیش از زمان گفته شده باشد زیرا باعث خستگی و فرسایشی شدن مشاوره می شود. 

منبع:کانون مشاوران ایران-پر تکرارترین و عجیب ترین سوالات از مشاوران ازدواج

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


omid63
ارسال پاسخ

خب اگه واقعا میزان موفقیت مشاوره تو کشور
بالاتر از حد جهانیه پس چرا روز به روز امار طلاق
بالا میره