متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


اللَّهُ نُورُ السَّمَوَتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَوهٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِى زُجَاجَهٍ الزُّجَاجَهُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّىٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَهٍ مُّبَرَکَهٍ زَیْتُونَهٍ لَّا شَرْقِیَّهٍ وَلَا غَرْبِیَّهٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِى ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى‏ نُورٍ یَهْدِى اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَآءُ وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَلَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَىْ‏ءٍ عَلِیمٌ

خداوند، نور آسمان‏ها وزمین است. مثل نور او همچون چراغدانى است که در آن چراغى (پر فروغ) باشد. آن چراغ در میان شیشه‏اى و آن شیشه همچون ستاره‏اى تابان و درخشان. این چراغ از روغن درخت پر برکت زیتون بر افروخته است، که نه شرقى است و نه غربى. (روغنش به قدرى صاف و شفّاف است) که بدون تماس آتش نزدیک است (شعله‏ور شود و) روشنى دهد. نورى است بر فراز نور دیگر. هر کس را که خداوند بخواهد به نور خویش هدایت مى‏کند، و خداوند براى مردم مثلها مى‏زند و به هر چیزى آگاه است.

صالح بن سهل همدانی می گوید:

شنیدم که امام صادق(علیه السلام)در تفسیر الله نورالسماوات و الارض مثل نوره کمشکاه فرمودند:مراد از مشکاه حضرت فاطمه(علیها السلام)و مراد از فیها مصباح المصباح

حسن و حسین(علیهما السلام)و مقصود از فی الزجاجه الزجاجه کانها کوکب درّیّ حضرت فاطمه(علیها السلام)در میان زنان اهل زمین همانند ستاره ای درخشان است.یوقد من شجره مبارکه یعنی از ابراهیم(علیه و علی نبینا و آله السلام)مشتعل و درخشش پیدا می کند.لا شرقیه و لا غربیه یعنی نه یهودی است و نه نصرانی.یکاد زیتها یضیء نزدیک است که علم از آن منفجر گردد.و لولم تمسسه نار نورعلی نورامامی بعد از آن امام یهدی الله لنوره من یشاء خداوند هرکسی را بخواهد برای ائمه(علیهم السلام)هدایت م کند و مخلص،وارد درولایت آنها می نماید.و یضرب الله الامثال للناس والله بکل شیء علیم و خداوند برای مدم مثل ها می زند و خداوند به هر چیزی داناست.


از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود: "مال و عورت خود را به خواندن سورۀ نور حفظ کنید و زنان خود را به وسیلۀ آن در حصار عفت قرار دهید؛ زیرا کسی که این سوره را در شب و روز بخواند هیچ یک از خانواده اش هرگز زنا نمی کند تا بمیرد. در وقت مردن هفتاد هزار ملک تا کنار قبر او را تشییع و برای او دعا و استغفار می کنند تا وارد قبر شود"

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


zeytoon1
ارسال پاسخ

shadi1357 :
{h}


shadi1357
ارسال پاسخ
zeytoon1
ارسال پاسخ

samaye1374 :
بسیار عالی سپاسگزارم ممنون.

ممنون ازحضورتون...

samaye1374
ارسال پاسخ

بسیار عالی سپاسگزارم ممنون.