متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


انسان از همان ابتدای خلقت، آزمایش و امتحان شده است، نمونه های بارز آن را در مورد پیامبران الهی شنیده‌ایم که اغلب آنان نیز از این امتحانات سربلند و پیروز بیرون آمده اند.


حوزه: انسان از همان ابتدای خلقت، آزمایش و امتحان شده است، نمونه های بارز آن را در مورد پیامبران الهی شنیده‌ایم که اغلب آنان نیز از این امتحانات سربلند و پیروز بیرون آمده اند و اول کسی که مورد آزمایش الهی قرار گرفت، آدم ابوالبشر(ع) بود.

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

«نَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً»(1)
شما را از راه آزمايش به بد و نيك خواهيم آزمود.

جناب شیخ رجبعلی خیاط تحول معنوی خود را چنین بازگو نموده است: در ایام جوانی حدود ۲۳ سالگی دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته من شد و سرانجام در خانه‌ای خلوت مرا به دام انداخت، با خود گفتم: رجبعلی! خدا میتواند چندین دفعه تو را امتحان کند، بیا یک بار تو خدا را امتحان کن! و از این حرام آماده، به خاطر خدا صرف نظر کن، سپس به خداوند عرضه داشتم:

خدایا! من این گناه را برای تو ترک می‌کنم، تو هم مرا برای خودت تربیت کن.

آنگاه دلیرانه، همچون یوسف (ع) در برابر گناه مقاومت می‌کند و از آلوده شدن به گناه اجتناب می‌ورزد و به سرعت از دام خطر میگریزد، این کف نفس و پرهیز از گناه، موجب بصیرت و بینایی او می‌گردد، بگونه ای که به گفته برخی دیده برزخی او باز می‌شود و آن چه را که دیگران نمی‌دیدند و نمی شنیدند، می‌بیند و می‌شنود، به طوری که برخی اسرار برای او کشف می‌شود.(2)

پی نوشت ها:
1- سوره انبیاء، آیه 35
2- با اقتباس و ویراست از کتاب  کیمیای محبت

 

نتیجه تصویری برای رجبعلی خیاط

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


amirtatal
ارسال پاسخ
zeytoon1
ارسال پاسخ

SAHARAZAD :
تشکر{59} خدا رحمتش کنه.


AZAD
ارسال پاسخ

تشکر خدا رحمتش کنه.