متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


سید حسن خمینی در دیدار رئیس رسانه ملی:

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یادگار امام با تأکید بر «صفای باطن مبلّغ» به عنوان شرط اصلی تبلیغ، خطاب به مدیران رسانه ملی گفت: اگر مخاطب حس کند قرار نیست نام شما مطرح شود بلکه فقط می خواهید او به سعادت برسد و قرار نیست این سعادت نردبان ترقی تان شود یا مسئولیتتان تمدید شود و بر عزتتان افزوده شود؛ در این صورت حرف شما اثر می کند، اما اگر مخاطب احساس کرد در یک سخن چیزی عاید گوینده می شود سخن اثر نخواهد کرد. 
به گزارش «انتخاب»؛ آیت الله سید حسن خمینی در دیدار رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما، با اشاره به استفاده امام از عنوان «دانشگاه» برای صدا و سیما، یادآور شد: صدا و سیما که عنوان رسانه ملی را نیز همراه خود دارد یک دستگاه عظیم تبلیغاتی است و مهترین هدف آن تبیین و تبلیغ اهداف کلان نظام اسلامی است؛ گرچه اهداف دیگری هم دارد. 
وی سپس به بیان شرط اساسی و اصلی امر «تبلیغ» پرداخت و گفت: اگر این شرط وجود داشته باشد بخش زیادی از اثر مورد توقع محقق می شود، اما در غیر این صورت هدف تحقق نخواهد یافت یا نسبتی با هزینه پرداخته شده توسط مبلّغ نخواهد داشت.
یادگار امام با بیان اینکه بزرگترین مبلغان تاریخ پیامبران هستند، یادآور شد: هم سخن پیامبران بزرگترین مضمون تبلیغی است، هم مأموریتی که دارند از جانب بزرگترین مأموریت دهنده است و هم خودشان بزرگترین ظرفیت وجودی را دارند که باعث انتخاب آنها برای این منصب شده است.
وی با اشاره به آیه شریفه قل لا أسألُکُم علیهِ أَجراً إِلاّ المَوَدَّةَ فیِ القُربی(اى پیامبر ما! بگو: «من هیچ پاداشى از شما بر رسالتم در خواست نمى کنم، جز دوست داشتن نزدیکانم)، گفت: اگر مبلّغ دینی بتواند مردمان را راضی کند که آنچه می گوید به نفع آنهاست و خودش نفعی ندارد و قرار نیست چیزی عاید او شود، تبلیغ اثر می کند.
سید حسن خمینی افزود: اگر مخاطب حس کند قرار نیست نام شما مطرح شود بلکه فقط می خواهید او به سعادت برسد و قرار نیست این سعادت نردبان ترقی تان شود یا مسئولیتتان تمدید شود و بر عزتتان افزوده شود؛ در این صورت حرف شما اثر می کند، اما اگر مخاطب احساس کرد در یک سخن چیزی عاید گوینده می شود سخن اثر نخواهد کرد. 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه شرط تبلیغ صفای جان مبلّغ است، گفت: این امر بدان معناست که با تبلیغ چیزی عاید جناح، خط، گروه و حزب ما نشود؛ لذا بعضی ها اصلا خطیب نیستند اما سخن آنها اثرگذار است که نمونه بارز آن امام بزرگوار ما بود. ایشان در سخنرانی های خود چندان آیه، حدیث و شعر نمی خواند و حتی معمولا عبارات ابتدای سخنرانی را قرائت نمی کردند و ساده سخن می گفتند؛ اما همان سخن طوفان می کرد و در زمان خود همه را به راه می انداخت، زیرا مخاطب احساس نمی کرد نفعی عاید او می شود بلکه حس می کرد سعادت عاید مردم می کند. بنابراین، حتی مخالفین هم صداقت امام را زیر سوال نمی بردند؛ به چنین افرادی کاریزماتیک یا در تاریخ ایران دارای «فرّه ایزدی» گفته می شود. 
یادگار امام گفت: رسانه ملی به شرطی ملی است که این بّعد خود را تقویت کند؛ سعادت مردم را پخش کند و صداقت را انتشار دهد. البته کسی انتظار ندارد کسی همه چیز را بگوید اما مخاطب میزان صداقت را به خوبی حس می کند.
وی با اشاره به این تعبیر علمای اخلاق که «افعال انسان ها رنگ دارد»، یادآور شد: رنگ افعال ما تابعی از نیّت ماست؛ گاهی اوقات یک هدیه کوچک انسان را خیلی خوشحال می کند اما گاهی همان هدیه اگر با نیت تحقیر و خردن کردن باشد باعث بغض و کینه می شود. اگر صحبت من با نیت پاکی همراه باشد در دل شما می نشیند اما اگر این نیت نباشد هزار آیه و حدیث هم بخوانیم اثر ندارد، بلکه بعضا باعث گمراهی می شود. 
سید حسن خمینی تصریح کرد: نیت، مخاطب را به وجد می آورد یا در نقطه متقابل، ذوق از بین می برد.
وی با بیان اینکه هر کاری برای همگان خوب و متناسب نیست، یادآور شد: تبلیغ با «مخاطب» آن تعریف می شود؛ یعنی اگر کتابی برای یک طیف خاص خوب است ممکن است برای دیگران مناسب نباشد؛ لذا سخن گفتن برای هرکدام از گروه معارضین، مخالفین یا معارضین تفاوت دارد؛ گرچه صدا و سیما را همه می بینند، اما برای گروه های مختلف مخاطب باید فکری کنید.
یادگار امام با بیان اینکه جایگاه رسانه ملی علی رغم وجود معارضین و رقبای بسیار سنگین در زوزگار ما اعم از شبکه های اجتماعی و اینترنت از مهم ترین رسانه ها برای تبلیغ اندیشه امام و اسلام است، به مدیران این رسانه توصیه کرد: اگر همت کنید جایگاه شما بالاتر می رود اما اگر درگیر امور خودمان شدیم این جایگاه پایین تر می رود؛ خداوند هیچ عهد و پیمانی با ما نبسته است که هرگونه عمل کردیم به ما کمک کند؛ اما قول داده است که اگر خوب عمل کنیم ما را یاری می کند. 
وی با بیان اینکه صداقت و نیت پاک شرط اصلی تبلیغ است و شرط این دو عامل نیز انصاف است، گفت: به آقای علی عسکری از قدیم ارادت داریم و به نیت پاک ایشان واقفیم و عزم ایشان را در این مدت کوتاه برای پاک کردن نیت ها و صیقل دادن رنگ رفتارها می بینیم و می ستاییم.
سید حسن خمینی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم نیت هایمان را در رفتارها پاک کنیم و ان شاء الله دستورات مقام معظم رهبری در حکم ریاست سازمان صدا و سیما نصیب العین مدیران این سازمان قرار گرفته و به آن جامعه عمل بپوشانند.
وی همچنین انتخاب رئیس صدا و سیما و جلب اعتماد وی از سوی رهبر معظم انقلاب را برای بر عهده گرفتن این مسئولیت تبریک گفت.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


zeytoon1
ارسال پاسخ

pariiSsa :
:|
نخوندمش،خوابم میاد:خواب

خب حداقل تیترشومیخوندی...

pariiSsa
ارسال پاسخ


نخوندمش،خوابم میاد