متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


 

                    

        

 

 

 

 

                                        &n bsp;      

دکتر محمد رضا عارف در سال 1330 ه.ش در خانواده ای مذهبی و اصیل در شهر یزد به دنیا آمد و در فرهنگ دینی و علمی این شهر مذهبی پرورش یافت. پدر ایشان حاجمیرزا احمد عارف  یکی از بازاریان اصیل و سرشناس و از چهره های مذهبی. مردمی و محبوب یزد  و  همچنین از خادمین شهیر حضرت سیداشهدا میباشد که مجالس روضه خوانی و روشنگری منزل ایشان در شهر یزد که در سالهای قبل و بعد از انقلاب به عنوان پایگاه دانشجویان. دانشگاهیان و فرهیختگان انقلابی یزد و کشور به شمار می آمده زبانزد خاص و عام بوده و هست. دکتر عارف از همان دوران کودکی یک نابغه بالفطره بود چرا که به گفته تعدادی از معلمین و دوستان و همکلاسیهای قدیمیشان بارها و بارها وقتی که معلمین سالهای بالاتر در حل مسائل ریاضی با مشکل مواجه میشدند ایشان را که در کلاس مقطع پائینتری بودند صدا میکردند تا از نبوغ ایشان برای حل مسئله ها کمک بگیرند تا سرانجام پس از کسب رتبه اول ریاضی کشور در سال 1348 با اخذ دیپلم ریاضی در سال 49 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران و در سال 1354 با کسب معدل 91 /3 و رتبه اول فارغ التحصیل شد. در دوران تحصیل در دبیرستان و دانشگاه درکنار نیرو های مسلمان و انقلابی ضمن فعالیت و مبارزات سیاسی ـ مذهبی به تبلیغ اندیشه امام خمینی (ره) و توزیع رساله معظم له پرداخت. در سال 1352 توسط کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک دستگیر شد.
ایشان با استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد و در سال 1355 مدرک فوق لیسانس مخابرات با معدل کامل 4 و در سال 1359 مدر ک دکترای برق رااز دانشگاه استانفورد نیویورک دریافت داشت. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سمت های مختلفی را در شرکت مخابرات، وزارت فرهنگ وآموزش عالی و دانشگاه تهران عهده دار شد و از شهریور 1376 تا خرداد 1379 به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن سپس به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در نهایت از سال 1380 تا 1384 به عنوان معاون اول آقای خاتمی و دولت اصلاحات انجام وظیفه کرد. ایشان همچنین استاد درجه یک دانشگاههای صنعتی شریف. تهران و صنعتی اصفهان با هدایت بیش از 40 پایان نامه دکترا و فوق لیسانس،تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا 5 درس کارشناسی و 6 درس تحصیلات تکمیلی و نظریه پرداز مطرح شبکه های مخابراتی که یک شبکه جهانی هم به نام ایشان "
Aref" ثبت گردیده است میباشند که در راه اندازی دکترای برق در دانشگاههای تربیت مدرس. صنعتی اصفهان.  دانشگاه یزد و ... نیز پیشقدم بوده اند. ایشان همچنین چند سالی را به صورت افتخاری و با توجه به علاقه ای که به مردم و فرهنگ اصفهان داشتند در دانشگاه صنعتی این شهر به تدریس. پژوهش و خدمت به علم. فرهنگ و دانشجویان و دانشگاهیان این خطه از مملکت پرداختند که خدمات و تلاشهای ایشان جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی این دانشگاه به ثمر نشسته و این دانشگاه را به عنوان بهترین دانشگاه فنی ایران بعد از صنعتی شریف معرفی نموده است.  

·  تألیف، تحقیق، ترجمه: ترجمه 3 کتاب تخصصی که یکی از آنان بعنوان کتاب سال 1369 معرفی گردید،تالیف و یا ارائه بیش از 40 مقاله علمی

·   قبل از پیروزی انقلاب اسلامی: فعالیت سیاسی ، مذهبی و مشارکت در برگزاری جلسات مذهبی ،عضو انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا 1354 تا 1359

·  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی:

·  معاون شرکت مخابرات 1359 تا 1360 ،

·  سرپرست شرکت مخابرات ،

·  معاون دانشجویی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1361 تا 1362 ،

·  معاون آموزش وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1361 تا 1362،

·  قائم مقام وزارت فرهنگ و آموزش عالی،

·  معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1362 تا 1363،

·  مشاور آموزشی،قائم مقام وزیر در هیات های ممیزه 1369 تا 1376،

·  رییس دانشگاه تهران 1373 تا 1376،

·  وزیر پست و تلگراف و تلفن از سال 1376 تا خرداد 1379،

·  معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ازسال 1379 تا شهریور 1380 ،

·  معاون اول رییس جمهور از سال

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


pariiSsa
ارسال پاسخ
AZAD
ارسال پاسخ

تشکر
با توجه به معدلاشون در دانشگاه ایشون نخبه بودن