متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


مدآنلاین دکوراسیون حیاط و باغ محوطه‌سازی و فضای سبزاستخر خانگی؛ از جان تراولتا تا شراکت علی دایی و کریم باقری

مدآنلاین: شنا یکی از محبوب‌ترین تفریح‌ها برای هر رده سنی است. شنای تفریحی راهی فوری برای رسیدن به آرامش و احساس تازگی است. این ورزش، ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش و سبب طول عمر می‌شود. داشتن استخری در خانه، یکی از رویاهای هر فردی است. البته شاید برای بیشتر افراد این امر کمی غیر ممکن و البته محال به نظر برسد، اما در این میان هستند کسانی که در خانه خود لوکس‌ترین و زیباترین استخرهای خانگی را بنا کرده‌اند. سلبریتی‌های معروفی که این روزها اخبار مربوط به دکوراسیون خانه آنها بیش از پیش در فضای مجازی به چشم می‌خورد. امروز می‌خواهیم به استخرهای خانگی دوازده سلبریتی معروف آمریکایی و ایرانی اشاره کنیم. بیایید با سبک و ذائقه شخصی هر یک از آنها آشنا شویم.

سیلوستر استالونه؛ استخر با مجسمه راکی

استخر خانه این بازیگر نقش رِمبو، از زیباترین استخرهای خانگی است. در داخل آب استخر مجسمه برنزی راکی ساخت شده است. این استخر زیبا در منزل مسکونی FL  و در میامی ساخته شده است. استالونه، در بیشتر روزهای تابستان میهمان این خانه است.

لانس آرمسترانگ؛ کنار شومینه در تگزاس

این دوچرخه‌سوار معروف آمریکایی که هفت بار قهرمان مسابقات دوچره‌سواری  تور فرانسه شده است، ترجیح داده استخر خود را در حیاطی با شومینه رو باز، محوطه سازی نفیس و خانه‌ای کابینی شکل در تگزاس بنا کند.

راب لو؛ خانه بیستخوابه با استخر

خانه‌ای که مشاهده می‌کنید به سبک گرجستانی و در سانتا باربارا ساخته شده است. این خانه رویایی متعلق به هنرپیشه معروف آمریکایی «راب لو» است. گفته می‌شود او خانه را به همسر خود شریل هدیه کرده است. این خانه بیستخوابه با استخر زیبایی چهار اکری که دارد، نمونه‌ای کم نظیر در دنیای استخرهای خانگی محسوب می‌شود.

الن پامپئو؛ در محاصره درختان سرو

الن پامپئو، ستاره معروف آمریکایی با همکاری طراح نامدار آمریکایی «مارتین لارنس بولارد» این خانه را با اقتباس از معماری قرن بیستم اسپانیا ساخته‌اند. این خانه در هالیوود هیلز قرار دارد و زیباترین بخش آن، این استخر روباز و خانگی است که بهراحتی می‌توان از طریق تراس به آن دسترسی داشت. این استخر در مقابل انبوه درختان سرو احاطه شده است.

لارف لورن؛ استخر یک مدباز

این طراح مد معروف آمریکایی صاحب چندین خانه مجلل و لوکس است. خانه شانزده هزار اکری دوبلکس در مونتاک یکی از زیباترین خانه‌های لورن است. این خانه مجهز به سالن ژیمناستیک، اصطبل بزرگ اسب، باشگاه بیلیارد و این استخر خیره‌کننده است.

شِر؛ رو به اقیانوس

شرلین معروف به شر، خواننده و بازیگر مطرح آمریکایی است. با اینکه بیشتر کارشناسان معتقد بودند او منزل مسکونی خود را در ایالت پالازو در ایتالیا انتخاب خواهد کرد، اما ترجیح داده منزلی مسکونی در مالیبو اختیار کند. به این استخر زیبای نامحدود در خانه او نگاه کنید. چشم‌اندازی بسیار خیره‌کننده رو به اقیانوس آرام دارد!

جنیفر انیستون؛ شهر، زیرِ پای استخر

این بازیگر آمریکایی و برنده جایزه برترین بازیگر زن در سال 2002، که اخیراً از سوی مجله پیپل به عنوان زیباترین زن آمریکا هم انتخاب شد و پیش از این در «مدآنلاین» گزارشی در این باره خواندید، بهتازگی خانه‌ای هشت هزار و پانصد فوت مربعی با قیمت بیست و دو میلیون دلار در «بیل آیر» خریده است. حیاط خانه او مجهز به درختان انگور بوده و آشپزخانهای در فضای بیرونی دارد. آنچه بیشتر از همه به چشم می‌آید، این استخر سنگی است که چشماندازی رو به شهر و اقیانوس دارد.

جان تراولتا؛ استخر در راستای مدنیته

جان تراولتا که بیشتر به عنوان یک بازیگر توانای آمریکایی در ذهن افراد جای دارد تا یک مترجم قوی (او چند سالی در حرفه مترجمی فعالیت داشته است)، ترجیح داده خانه خود را در مجاورت جِت خصوصی در ایالت فلوریدا انتخاب کند.  خانه تراولتا با معماری سبک معاصر طراحی شده و این استخر خانگی به طور حتم مکمل زیبایی مدرنیته خانه او به شمار می‌رود.

اِلن دجنرس؛ استخرِ برزیلی، بازیگر آمریکایی

درست است که این استخر زیبا متعلق به خانه الن دجنرس، بازیگر و کمدین معروف آمریکایی در ایالت دِروسی است، اما چندی پیش این ملک به یک متخصص رژیم تغذیه واگذار شد. استخر ساخته شده از سنگ‌های گرانیتی برزیلی، نمایی بسیار زیبا رو به شهر و دریا دارد.

چانینگ تاتوم؛ استخرِ آزاد

منزل مسکونی این بازیگر، نویسنده و مانکن آمریکایی مساحتی بالغ بر دو هزار و پانصد و سی و هشت فوت مربع دارد و بیشتر شبیه یک خانه درختی است تا خانه یک سلبریتی معروف! از کف تا سقف خانه مجهز به شیشه‌های بزرگ بوده و استخر آزاد با آشپزخانه در حیاط و پاسیو از سایر ویژگی‌های آن هستند.

بِن استیلر؛ استخر خاورمیانهای

این کمدین و صداپیشه معروف آمریکایی خانهای به سبک مدیترانه‌ای با جلوه‌های ویژه خاورمیانه‌ای طراحی کرده و استخر در مرکز حیاط، آن را به کانون دیدی زیبا تبدیل کرده است.

چارلی شین؛ استخرِ تابستانی

آخرین نمونه را با استخر خانه چارلی شین، بازیگر مطرح آمریکایی به پایان می‌رسانیم. تصویر خانه‌ای که مشاده می‌کنید تا پایان سال پیش متعلق به چارلی بود. این سازه در سال 1927 ساخته شده بود و مساحت آن حدود چهار هزار و دویست فوت مربع برآورد شده است. پنج خوابه بوده و یک استخر در فضای باز حیاط ساخته شده که مختص شنا در روزهای گرم تابستان است.

 

استخر ایرانیها؛ وقتی آقا کریم و شهریار شریک میشوند
انگیزه ساخت استخرهای خانگی از دیرباز مورد توجه ما ایرانیان نیز بوده است. خیلی از خانه‌های ویلایی که نسبت به برج و آپارتمان قدمت و اصالت بیشتری دارند، از گذشته تاکنون در حیاط خود استخرهای بزرگی داشته‌اند که هنوز هم کارایی دارد. اما ساختن استخر در آپارتمان یا خانه‌های شخصی ویلایی این روزها داستانی شده است وقتی پای‌مان را در کوچه‌های خنک و پردرخت و سرسبز مناطق بالای شهر می‌گذاریم و برج‌ها و خانه‌های زیبا با نماهای خیره‌کننده و طراحی‌های متفاوت را می‌بینیم، اینکه درون این خانه‌ها چه خبر است یا به چه شکلی است، برای دقایق کوتاهی ذهن‌مان را درگیر می‌کند. از این رو قصد داریم شما را با استخر لوکس منزل علی دایی و کریم باقری نیز آشنا کنیم! البته توجه داشته باشید که هیچ یک از این استخرها تا کنون از سوی این چهرههای ایرانی تأیید نشده است و در واقع، مطلبی که میخوانید، بر اساس مشاهدات «مدآنلاین» در دیگر رسانهها و در حد شنیدههاست.

ظاهراً علی دایی، نیز از لطف استخرهای خانگی بیبهره نمانده است. خانه او که به طور مشارکتی با کریم باقری خریداری شده، چهار صد و پنجاه متر مربع زیر بنا دارد و دور تا دور آن با تراس‌های سرسبز احاطه شده است. این خانه در منطقه نیاوران ساخته شده است و یک پنت هاوس دوبلکس مجهز به استخر سرپوشیده مربعی شکل است. جکوزی و سونا در اطراف استخر از سایر تسهیلات خانه دایی به شمار می‌روند.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Fereshteh
ارسال پاسخ

نوش جونشون

siamak
ارسال پاسخ

خدا نصیب ما هم کنه