متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    1720- آخر الزمان

  • تعداد نظرات : 3
  • ارسال شده در : ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
  • نمايش ها : 191

آخر الزمان

اصبغ بن نباته روايت مى كند كه امير مؤمنان عليه السلام فرمود: زمانى بر مردم خواهد آمد كه فحشا، كارهاى ناپسند و سازش‏كارى در آن ارزش و گناهان شكسته و زنا آشكار مى‏شود و اموال يتيمان حلال شمرده مى شود و ربا خورده و در پيمانه و وزن كم گذاشته مى شود و شراب با نام نبيذ و رشوه‏ با نام هديه و خيانت با نام امانت دارى حلال شمرده مى شود و مردان شبيه زنان و زنان شبيه مردان مى شوند و محدوده نماز سبك شمرده و براى غير خدا حج به جا آورده مى شود. هنگامى كه آن زمان فرا رسد، گاهى هلال بالا مى آيد به طورى كه در دو شب هلال ديده و گاهى مخفى مى شود. به طورى كه در آغاز ماه رمضان افطار و در پايان آن روز (عيد) روزه گرفته مى شود. پس در اين هنگام بر حذر باشيد! بر حذر باشيد! از اين‏كه خداوند شما را در حال غفلت و بى خبرى گرفتار عذاب كند؛ زيرا در پس آن وضع، مرگ فراگير خواهد بود و مردم با سرعت و پى در پى ربوده مى شوند به طورى كه انسان هنگام صبح سالم و هنگام شب در زير خاك مدفون و يا شب، زنده و صبحگاهان مرده است.

وقتى آن زمان فرا رسيد، واجب است پيش از نزول بلا در وصيت پيش دستى كرد و واجب است نماز در اول وقت آن (از بيم از دست دادن آن در پايان وقت) هركس از شما به آن زمان رسيد، شب را جز با طهارت سپرى نكند و اگر مى تواند در هر حالى با طهارت باشد، اين كار را انجام دهد؛ زيرا هميشه بيمناك است و نمى داند چه وقت فرستاده خدا براى گرفتن جانش مى آيد. به تحقيق من شما را بر حذر داشتم و اگر بشناسيد، آگاه كردم و اگر پند گيريد، شما را پند دادم. پس در پنهان و آشكارا از خدا بترسيد و نميريد مگر در حالى كه مسلمان هستيد: و هركس آيينى غير از اسلام را برگزيند، هرگز از وى پذيرفته نمى شود و در آخرت از زيانكاران است.

 

منبع:

منابع فقه شيعه (ترجمه جامع أحاديث الشيعة)    ج‏23    445     باب 1 حرام بودن رباخوارى و ربا دادن و نوشتن و گواهى بر آن ..... ص : 429

 

 

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


zeytoon1
ارسال پاسخ
Mostafa_NS64
ارسال پاسخ
AZAD
ارسال پاسخ

تشکر