متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران



رمضان و امام زمان (علیه السلام)

امام زمان (عج) اصل و حقيقت راستین انسانها، تنها آيينه تمام نماي صفات الهي،احيا كننده مومنين، گشاينده گرفتاري ها، یاور دوستان خدا و دافع تمام بلاها و غم های انسانی می باشند. و به یقین هیچ انسانی در عصر حاضر زمین، محبوب تر از ایشان در نزد خداوند نیست.

از سویی همه ما آگاهیم که ماه رمضان، برترین ماهها بوده و در آن ضيافتي آسمانی از سوی خداوند ترتیب داده خواهد شد و تمام اهل زمین در چنین ضیافتی دعوت میشوند.اما آیا میهمانی والاتر و گرامی تر از فرزند پیامبر در این ضیافت شرکت خواهد کرد؟ به طور قطع می توان گفت که ميهمان ويژه ماه رمضان وجود مقدس امام زمان می باشند.و یا به عبارت دیگر صاحب این میهمانی، ایشان هستند. مقدرات ما درشب قدر به دستان مبارک ایشان امضا شده و تمام رزقهاي مادي و معنوي مقدر شده برای همه موجودات در کلیه عوالم خلقت از ناحيه مقدس ايشان تایید می گردد.

ماه رمضان، ماه ارتباطی عمیق با تنها انسانی است که میتواند ما را به سعادتی ابدی برساند. در شب قدر، تمام ملائك بر ایشان نازل شده و مقدرات ما را به امضا ی ایشان می رسانند. یقین بدانیم که بدون توجه به امام زمان، سهم ما از رمضان جز گرسنگي و تشنگي نبوده است.

در سراسر دعاي افتتاح، که از دعاهای مخصوص ماه رمضان است، تمناي ظهور حضرت مهدی و خدمت در دولت كريمانه ایشان موج مي زند. در این ماه،  انساني كه به كرامت رسیده و مظهر اسم رحمن خداوند شده است، در دعاهای وارد شده براي همه اهل دنيا و برزخ طلب سرور نموده و دغدغه تمام فقرای جهان و همه اموات را دارد. با اين دعا او از پوسته خود بيرون آمده و به سمت دفع و نابودي تمام گرفتاریها حرکت می کند. چنین انسانی است که نه تنها براي خودش، بلكه به اندازه همه دنيا به تکاپو درآمده و تلاش مي كند. در دعاي افتتاح هر شب به خداوند عرض می نماییم:اَلّلّهُمَ اِنّا نَرغَبُ اِليكَ في دولَة الكَريمَه...  خداوندا؛ تمام رغبت ما زیستن درحكومت کریمانه پدرمان، امام زمان است...

تحمل اين دنيا با حكومت طاغوت ها برای ما بسیار گران است. ما حكومتي را مي خواهیم كه اسلام و اهل آن را عزيز بدارد. در این دعا چنان شرافتی به ما بخشیده و از ما خواسته اند که دعا کنیم از دعوت كنندگان ساير مردم به دين خداوند و راهبران آن باشيم...

دعاي فرج در ماه رمضان

تاکید به مداومت بر دعای فرج در ماه رمضان، به این سبب است که با معرفت یافتن به باطن این دعا و تحقق اهداف آن در درون ما، با ایشان بیشتر انس گرفته و با وجود مقدس و اهداف الهی شان پیوندی عمیق برقرار کنیم.

دعای فرج مخصوصاً در شب بیست و سوم ماه رمضان، که در میان لیالی دیگر قدر از صحت و قوت بیشتری در میان روایات برخوردار است، وارد شده تا میان ما و امام زمانمان ارتباط قدرتمندی برقرار کند. همنشینی و رفاقت با امام زمان در واقع عظیم ترین پاداش و هدیه ای است که میتواند برای هر انسانی در شب قدر رقم بخورد. اوج گرفتن از پايين ترين مراتب طبيعي وجود انسان، تا اعلی ترین مقامات فطری نتیجه چنین رفاقتی خواهد بودکه به یقین انسان را تا تشبه به خداوند بالا می کشاند. امام زمان که خود تجلی تمام اَسماء پروردگار است، تواناترین آموزگاریست که میتواند به پرورش و تجلی دادن این صفات در وجود ما پرداخته و ما را تا کمال انسانیت برساند. بايد بیاموزیم که چگونه با یاری گرفتن از امام زمانمان با باطن حقيقي خود آشنا شده و به جلال و شكوه اصلی و فطریمان باز گرديم.

انتخاب صحیح مسیر در ماه رمضان

براي راه يافتن به باطن ماه رمضان لازم است که دو كار اساسي را انجام دهيم:

۱-   ابتدا تصميمی جدی بگيريم تا از زميني و طبيعي زیستن رها  شده و ججابهای عادتی را که در زندگی ما بوجود آمده اند، پاره کنیم. بزرگترین غفلتی که برای ما به یک عادت تبدیل شده، غفلت از غیبت امام زمان است.

۲-    دوم براي برداشتن موانع ظهور تلاش كرده و به روزهایمان طراوت و هدفی الهی ببخشیم.

این ما هستیم که درشب قدر، قدر و اندازه خودمان را تعیین می کنیم. این که ما بخواهیم کجا و با چه کسی همراه باشیم، سرنوشت ما را رقم خواهد زد. زيارت امام حسين عليه السلاماز اعمال وارد شده در شبهای قدر است. هدف از این زیارت نیز، جز برقراری ارتباطی صحیح با امام زمان و آغاز عملیات انتقام از دشمنان حسین علیه السلام نیست.باید به آنجا برسیم که به كمتر از همنشینی با معصومین و رسیدن به مقام محمود راضي نباشیم...( اَسئَلُ اللهَ اَن يَبلُغَني المَقامَ المَحمود...)

این مقام به آسانی کسب نخواهد شد. بطوریکه در هنگام ظهور امام زمان، عده قلیلی از بهشتیان بازگشت به زمین و در رکاب امام معصوم بودن را بر می گزینند، و بقیه بهشتیان ماندن در میان نعمتهای بهشت را به همراهی امام و درحقیقت رسیدن به همان محمود محمود ترجیح می دهند.

باید در شب قدر چشم انداز و نقشه ای روشن از روزهای باقیمانده عمرمان ترسیم نموده و مشخص کنیم که برای آینده زندگي مان چه طرح و برنامه هایی داریم؟آيا مي خواهيم زندگي مهدوي داشته باشيم؟ آیا برداشتن حتی سنگ کوچکی از راه ظهور از اهداف ما هست؟

حقیقت عيد فطر برای هر انسانی در گرو آشتي با امام زمانش است. چرا که بدون یاری او نمی توان فطری زیست. باید آنگونه رمضان را قدر بدانیم که در روز عید فطر، دستان دلمان را در دست مهدی  آل محمد ببینیم.

باید همین حالا آستین ها را بالا زد. دستان من، تو، او، باهم و به یاری هم میتواند دست زمین را به تنها تجلی کامل خداوند رسانده و آن را سرشار از آرامشی الهی نماید....

راستی!

آیا هنوز وقت آن نرسیده که است که آستین ها را بالا بزنیم؟؟؟

***

نامه ای به مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

سلام ؛ خلاصه تمام هستی؛ سلام

چقدر حضور تو پررنگ است و حرارت دستانت، از هر داغی دیگری ملموس تر. آیا می شود دیدن تو را ندیده گرفت؟...

چقدر بی تو فقیریم و چقدر زمین از تو خالیست! تنها و بی رمق روز و شبها را در این اندیشه میشماریم که آیا چشمانمان آفتاب رویت را خواهد دید؟

اباصالح! به یقین رسیده ایم که تو، تنها نور آسمان و زمینی که پروردگار برایمان ذخیره کرده است. وای که چقدر لحظه هایمان بی نور می گذرد... و این مائیم که به این تاریکی عادت کرده ایم. اباصالح پرده ها را پاره کن، حجابها را بردار که خشک شده ایم، شکسته ایم و برای قد کشیدن نور می خواهیم.

راستی؛ هوای غروبهای جمعه چقدر سنگین است. سنگینی اش دلمان را فشرده و نبودنت آزارمان میدهد.

همه ی  قرار زمین ! بی تو خوشبختی زیر هزارها علامت سوال قد خم کرده است! آیا بی تو می توان خوشبخت زیست؟

بیا؛ طومار تمام غمها در انتظار برچیده شدن به دستان آسمانی توست. دلها تو را می طلبند، بیا و قرارشان باش، پناهشان باش...

دستان بی رمقم برایت می نویسند تا شاید آرام گیرند و چه سعادتی برای قلمم که نام تو را بنگارد و یاد تو را آواز بخواند؟

مهدی جان! خانه ام بی تو نور ندارد. باید فاصله ها را کم کرد. یاریم کن تا آستین هایم را بالا زنم. تمام آرزوی قلب تاریک من زیستن در روزگاریست که پادشاهش تو باشی. آیا من در زیر سایه حکومت تو خواهم زیست؟

دیگر بس است؛ کاش قلبم را به هیجانی عظیم واداری تا لحظه ای از یاری تو فرو نماند. کاش تمام جانم را آنقدر نورانی کنی تا شاید روزی مایه شادی چشمان تو گردم.

اباصالح ما را دریاب... دنیا تاریک است، بیا و چراغانش کن.

برگرفته از سلسله مباحث استاد محمد شجاعی

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


rezaazadd
ارسال پاسخ