متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


 خاموشی در تابستان 94 در صورت عدم همکاری
 برق از اول اسفند 10درصد گران شد

 
 معاون وزیر نیرو با هشدار نسبت به خاموشی اجتناب‌ناپذیر در تابستان 1394 و کسری سه هزار مگاواتی تراز تولید، در صورت عدم همکاری مردم گفت: از ابتدای اسفند ماه قیمت برق 10 درصد افزایش خواهد یافت.
 هوشنگ فلاحتیان با اعلام خبر فوق گفت: اگر مردم 10 درصد در مصرف برق نسبت به تابستان 1393 صرفه‌جویی داشته باشند و از لوازم پرمصرف در ساعات پیک استفاده نکنند، در صورتی که بتوانیم بار را در رقم 50 مگاوات مدیریت کنیم تجربه خاموشی نخواهیم داشت، اما در غیر این صورت اعمال خاموشی اجتناب‌ناپذیر است.
وی با تاکید بر این‌که از ابتدای سال تا آغاز زمستان 2518 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار شده است، گفت: تا تابستان 1394 ظرفیت نیروگاه‌های جدید به 3661 مگاوات می‌رسد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که در سال آبی جاری بارش‌های آسمانی کاهش قابل توجه داشته‌اند، گفت: در سال آینده با تابستان زودهنگام مواجه می‌شویم لذا مردم باید همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا بتوانیم برق مورد نیاز را تامین کنیم.


 سناریوهای 14 تا 26 میلیارد دلاری؛
 درآمد نفتی ایران سال 94 چقدر است؟


 قیمت جهانی طلای سیاه و به ویژه نفت کشورمان در حالی این روزها در محدوده بشکه‌ای 50 دلار جاخوش کرده است که در صورت نوسان قیمت نفت بین 40 تا 70 دلار، درآمدهای نفتی ایران هم دستخوش تغییراتی خواهد شد.
طلای سیاه پس از پشت سر گذاشتن هفت ماه سیاه و سقوط آزاد قیمت‌ها از بشکه‌ای ۱۱۰ دلار در اواسط تابستان به بشکه‌ای کمتر از ۵۰ دلار در زمستان سال‌جاری، حالا فرصتی برای نفس کشیدن پیدا کرده است.
بر این اساس، قیمت جهانی نفت خام در طول یک ماه گذشته کمی تقویت شده است به طوری‌که بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال در محدوده بشکه‌ای ۶۰ دلار و قیمت هر بشکه نفت شیرین وست تگزاس آمریکا در محدوده بشکه‌ای حدود ۵۰ دلار جاخوش کرده است.
پس از گران شدن چند دلاری قیمت جهانی نفت خام، بهای طلای سیاه صادراتی ایران هم از دستاوردهای این افزایش چند دلاری قیمت‌ها بی‌نصیب نماند و در طول هفت روز بیش از ۲ دلار در هر بشکه گران شده است.
در این میان، امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت در گزارش‌های هفتگی خود اعلام کرده است: قیمت نفت سبک ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ١٦ فوریه، ٢ دلار و ٣٨ سنت افزایش یافت و به ٥٤ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید، قیمت نفت سنگین ایران نیز با ٢ دلار و ٥٤ سنت افزایش ٥٣ دلار و ٨ سنت معامله شد.
در طول این مدت بهای هر بشکه سبد نفتی اوپک حدود یک دلار و ٧٧ سنت افزایش، نفت دبلیو تی آی با ٧ سنت کاهش، نفت برنت، دوبی و عمان هم به ترتیب با ١,٥٨، ٢.١٥ و ٢.١٨ سنت افزایش در محدوده ۵۰ تا ۵۷ دلار در بازارهای چهار گوشه جهان معامله شده اند.
علیرغم جهش چند دلاری بهای نفت در بازار جهانی هنوز قیمت های طلای سیاه در بازار جهانی شکننده است و حتی برخی از موسسات معتبر بین‌المللی از احتمال سقوط بهای نفت به بشکه ای ۲۰ تا ۳۰ دلار برای بهار سال آینده خبر می‌دهند.
چنانچه فرض کنیم صادرات نفت خام ایران در سال ۹۴ در محدوده یک میلیون بشکه در روز ثابت باقی بماند در صورتی که قیمت نفت سال آینده در محدوده ۴۰ دلار خرید و فروش شود، با احتساب صادرات فعلی درآمد نفتی کشور به ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.


 آخرین خبرها از وام 80 میلیونی مسکن
"اردیبهشت ماه طلایی مسکن است"

 
 معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان گفت: قیمت مسکن را نمی توان به صورت دقیق پیش بینی کرد، اما میزان افزایش قیمت کمتر از پنج درصد خواهد بود و از اردیبهشت ماه سال آینده بازار مسکن رونق پیدا می‌کند.
حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح مسکن اجتماعی اظهار کرد:‌ این طرح برای دهک‌های یک و دو است و آخرین وضعیت آن این است که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب یک تیم برنامه‌ای تدوین کردیم و توافقات کلی انجام شده است.
وی افزود: منتظر تاییدیه نهایی از سوی ریاست جمهوری هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان درباره افزایش وام خرید مسکن تا سقف 80 میلیون تومان گفت: برای افزایش مبلغ وام در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبلغ 80 میلیون تومان بوده است اما هنوز برای این مبلغ به توافق نهایی نرسیده‌ایم.
مظاهریان در ادامه با بیان این‌که در چند سال اخیر قیمت مسکن افزایش داشته است، گفت: این میزان افزایش باعث شده فاصله آشکاری که با مبلغ وام‌ها ایجاد شود که در حال مذاکره برای افزایش میزان وام‌ها نیز هستیم.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که قیمت مسکن را نمی‌توان به صورت دقیق پیش بینی کرد، تصریح کرد: اما کل مبلغ افزایش قیمت‌ها در آینده کمتر از 5 درصد خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان در ادامه گفت: از اردیبهشت سال آینده بازار مسکن رونق پیدا می کند به گونه‌ای که این ماه می‌تواند ماه طلایی در این حوزه حساب شود و شاهد افزایش میزان مبایعنامه ها خواهیم بود.

 آخرین آمار تجارت خارجی کشور
 رشد صادرات از واردات پیشی گرفت

 
 تازه ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی ایران منتشر شد که براساس آن در حالی که طی 11 ماهه امسال ارزش صادرات 22.5 درصد رشد داشته این رقم در بخش واردات 12.30 درصد بوده است. این ارقام نشان دهنده آهنگ رشد قابل توجه ارزش صادرات کشورمان در برابر واردات است.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، براین اساس جمهوری اسلامی ایران طی 11 ماهه امسال به میزان 94 میلیارد و 564 میلیون دلار انواع کالا با سایر کشورها مبادله کرده است.
در این مدت 46 میلیارد و 306 میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان 48 میلیارد و 258 میلیون دلار انواع کالا وارد کشورمان شده است.
اقلام عمده صادرات غیرنفتی در مدت یادشده شامل پروپان مایع شده، بوتان مایع شده، متانول، پلی اتیلن گرید فیلم و قیر نفت بوده وعمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده اند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم 4.60 درصدی از کل ارزش واردات، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سانتیمتر مکعب با 3.66 درصد، ذرت با 3.31 درصد، برنج با 2.68 درصد و کنجاله سویا با 2.4 درصد اختصاص دارد و عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در یازده ماهه امسال به ترتیب شامل چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و هند بوده است.


 "رشد منفی9درصد را به مثبت3درصد رساندیم"
 روحانی: کار دولت شبیه معجزه است

 
 رئیس‌جمهور گفت:‌ ما تورم بالای ۴۰ درصد را به زیر ۱۶ درصد رساندیم، کارشناسان داخلی و خارجی عنوان می‌کنند این کار دولت از لحاظ اقتصادی شبیه معجزه است.
حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تأکید بر نقش استانداران و سفرا که بعداز ظهر امروز (یکشنبه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: دولت برای اجرای نظرات مردم ایران و وعده‌هایی که به مردم در انتخابات داده بود که با رای مردم مصوب ملت ایران شد، در زمینه‌های مختلف هم برنامه‌ریزی می‌کند و هم در اجرا از همه توانش استفاده می‌کند.
وی افزود: این دولت معتقد است که توان دولت در سایه سرمایه‌ اجتماعی و جلب و جذب افکار عمومی و همکاری مردم بوده است و ما معتقدیم تاکنون اینچنین بوده و مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند و با همه وجود از دولت حمایت کردند.
 روحانی تاکید کرد: تمام موفقیت‌های دولت در سایه همکاری مردم، حضور آنان در صحنه و حمایت‌های مقام معظم رهبری بوده است و اگر عنایت خداوند را نداشتیم و اگر این سرمایه‌ها را نداشتیم نمی‌توانستیم به توفیقی که مدنظر ماست برسیم.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز مرکز آمار کشور اعلام کرد که تورم 12 ماه، به 15.5 درصد رسیده است. این در حالی است که وعده‌ای که ما به مردم داده بودیم این بود که در سال 93 تلاش کنیم تورم را به 25 درصد برسانیم.

 

گاز یکساله ۳ بار گران شد!

اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها در سکوت؟

 
هر چند فاز سوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هنوز آغاز نشده اما مجلس با موافقت با پیشنهادهای دولت پس از افزایش قیمت آب، بنزین و گازوئیل، یک بند جدید هزینه ساز هم به قبوض گاز و برق برای سال ۹۴ اضافه کرد.
پس از افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین و گازوئیل و پس از آن افزایش عوارض فروش آب به مردم برای سال ۱۳۹، یک بند جدید و ناشناخته هم  به قبوض گاز و برق مشترکان خانگی اضافه شد.
بر این اساس هر چند مسئولان دولت تدبیر و امید افزایش های چند هفته گذشته افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی همچون آب، برق، گاز، بنزین و گازوئیل را بی ارتباط با اجرای فاز سوم قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌دانند اما گرانی چراغ خاموش حامل های مختلف انرژی در حال انجام است.
در راستای افزایش چراغ خاموش قیمت حامل های پرطرفدار انرژی در کشور، مجلس شورای اسلامی پس از موافقت با پیشنهاد دولت یک بند جدید و ناشناخته را هم به قبوض برق و گاز مشترکان خانگی اضافه کرد.
با ورود این بند جدید به قبوض گاز مشترکان خانگی، دولت مکلف شده است که هر دو ماه یک بار ۱۰۰ تومان به بار مالی قبوض گاز و ۵۰ تومان به قبوض برق اضافه کند اما در این مصوبه هیچ گونه اشاره ای که به دلایل این افزایش قیمت نشده است.
به عبارت دیگر ، هر چند دلیل افزایش ۵ درصدی قیمت فرآورده های نفتی همچون بنزین و گازوئیل تامین منابع مالی ساخت و توسعه زیر ساخت های تولید و انتقال سوخت در کشور یاد شد اما دلیل افزایش بار مالی قبوض برق و گاز برای سال اینده تعیین نشده است.
به گزارش مهر، با این وجود مجلس شورای اسلامی به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو این اجازه را صادر کرده است که ٢ ماه یک بار از هر واحد مسکونی مشترک گاز مبلغ  یک‌‌هزار ریال و از هر واحد مسکونی مشترک برق مبلغ پانصد ریال دریافت کند که این مصوبه در جریان بررسی بخش درآمدی بند (ج) تبصره ١٤ ماده واحده لایحه بودجه سال ٩٤ کل کشور صادر شده است.
از سوی دیگر این مبالغ جزء درآمدهای شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو محسوب نمی‌شود و مشمول هم مالیات نیست.
گاز یکساله ۳ بار گران شد
به گزارش مهر، در طول چند سال گذشته تاکنون چندین بند به قبوض گاز مشترکان خانگی اضافه شده است به طوری‌که در صورتحساب گاز صادر شده برای مشترکان خانگی و تجاری بندهایی همچون عوارض مصرف گاز، آبونمان ثابت، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و گازبها درج شده است.
با این وجود، از سال آینده بند ناشناخته ۱۰۰ تومانی دیگری مهمان قبوض گاز مشترکان خانگی خواهد شد که این بند جدید به سایر بندهای هزینه ساز قبوض گاز منازل اضافه می شود.
این در حالی است که از ابتدای سال جاری و با مصوبه مجلس هر مشترک باید به ازای مصرف هر مترمکعب گاز مبلغ به جای ۱۰ تومان سال گذشته ۱۳ تومان تحت عنوان عوارض به دولت پرداخت کند.

 تیتر روزنامه های اقتصادی امروز

 

 

 

 

 

 

 


به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Amir_ehsan
ارسال پاسخ

ممنون

aryan_
ارسال پاسخ

سپاس فراون

خسته نباشین

صبا
ارسال پاسخ

خدا بدادمون برسه با قبض های جدید!

مرسی...همچنان چشم براه خبرهای خوش

мя_κıпɢ
ارسال پاسخ

سلام،زندگی همچنان جریان دارد..!
سپاس

hossein_76
ارسال پاسخ

از زندگی نا امید شدم

amin36
ارسال پاسخ

ای بابا گرونی پشت گرونی چه خبره!!

kavehahmadi
ارسال پاسخ

تکشر

Amir_omidi
ارسال پاسخ

سپاس!

خسته نباشی مدیریت بخش...