متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


پایان رایزنی ظریف و کری/ دور بعدی گفتگوها ساعت 14 به وقت محلی


رایزنی "محمدجواد ظریف" و "جان کری"  وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور معاونین پایان یافت.

شایان ذکر است دور بعدی گفتگوهای کری و ظریف ساعت 14 به وقت ژنو برگزار می‌شود.

قرار است دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای قرار است 28 دی ماه (18 ژانویه) در شهر ژنو  و در سطح معاونان برگزار شود.

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان روز یکشنبه 21 دی ماه در تهران و در نشست خبری مشترک با همتای قبرسی با بیان اینکه روز چهارشنبه با کری درباره موضوع هسته‌ای و فقط موضوع هسته‌ای دیدار می‌کنم تا ببینیم آیا می‌شود روند مذاکرات را تسریع کرد، یادآور شد: ما با آمریکا فقط در حوزه هسته‌ای مذاکره داشته‌ایم و باید ببینیم این مذاکرات تا چه میزان مفید بوده و ما میزان مفید بودن آن را تحت بررسی داریم.

گفتنی است سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دور جدید گفتگوهای ایران و 1+5 بیان کرد: بر اساس اراده سیاسی که از ابتدا جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اعلام کرده، گفتگوها را ادامه می‌دهد و در این مسیر مصر و به دنبال رسیدن به یک توافق جامع و پایدار است، در طول این مدت گفتگوهایی میان ایران و اعضای 1+5 انجام شده تا دیدگاه‌ها بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شود اما در عین حال این مهم به این مفهوم نیست که ما از دیدگاه‌های خود کوتاه بیاییم. از این رو دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران برای 1+5 تبیین و اعلام شده است.


..........................................................

تحریم‌‌ها لغو شد اما عملا برداشته نشد!


احمد حاتمی‌یزد در گفت‌وگو با شرق اظهار داشت: عملا تحریم بانک‌های ایرانی برداشته نشده است. تحریم‌ها قانونی نبود که برداشته شود، تحریم‌ها سیاسی است. بانک‌های ایرانی هزینه‌های حقوقی هنگفتی به وکلا و دادگاه‌ها پرداخت کردند اما اینها حداکثر توانستند یک رای در دادگاه بگیرند.

از دیدگاه دادگاه‌های اروپایی بانک‌های ایرانی تخلفی نکردند و به همین دلیل رای بر ابطال تحریم‌ها داده شده اما نخست‌وزیر کشوری همچون انگلیس می‌گوید؛ ولو اینکه بانک ایرانی تخلف نکرده، ما می‌خواهیم روی ایران فشار سیاسی بیاوریم و به همین دلیل بانک را تحریم کردیم.

بر اساس این اقدام دولت انگلیس بانک‌های ایرانی می‌توانند علیه دولت هم شکایت کنند، شاید یک روزی هم این شکایت به نتیجه برسد اما موجبی برای برداشتن تحریم‌ نخواهد بود. چون تحریم یک توافق سیاسی است، نه حقوقی.


............................................................

 
پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای ظریف و کری در خیابان‌های ژنو





«محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه در حاشیه نشست ژنو سوئیس، به مدت چند دقیقه در حال قدم زدن در خیابان‌های این شهر به گفت‌وگو پرداختند.

خبرنگار رادیو آزاد اروپا با انتشار این تصاویر، نوشته است که پیاده‌روی دو وزیر در ژنو، 15 دقیقه به طول انجامیده است.


............................................................

حرکت مرموزانه ظریف و جان کری بعد از مذاکرات شبانه


 خبرگزاری فرانسه (AFP) در خبری نوشت: وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در مذاکره دیروز بیش از 6 ساعت برای رسیدن به یک توافق سازنده در مورد برنامه هسته ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند، اما هر دو طرف مذاکره کننده، به طور مرموزانه ای همچنان در مورد پیشرفت هایی که دیروز حاصل شد، حرفی به میان نیاورده اند و این در حالیست که زمان به سرعت به سمت سومین ضرب الاجل هسته ای در حال سپری شدن است.

 
این خبرگزاری نوشت: مذاکرات دیروز را می توان یک مذاکره سازنده خواند زیرا کاملا مشخص بود که دو طرف برای رسیدن به یک توافق و حل اختلافات به ژنو آمده بودند.

جو مذاکرات بین دو دشمن دیرینه، اخیرا به خاطر دستگیری روزنامه نگار واشنگتن پست، پیچیده تر هم شده است و جان کری مکررا در دیدار های خود با محمد جواد ظریف خواستار آزادی وی شده است.


............................................................

عراقچی: قضاوت درباره نتایج مذاکرات زود است


 سیدعباس عراقچی افزود: در بعضی از موضوعات کارشناسان هم به جلسات مذاکرات ملحق شدند و در مجموع قرار شد مذاکرات پنج شنبه در سطح معاونان وزرای خارجه ادامه یابد.

وی با اشاره بهبرنامه کاری دکتر ظریف و سفر وی به چند کشور اروپایی افزود: وزیر امورخارجه صبح پنج شنبه ژنو را به مقصد برلین آلمان ترک خواهد کرد و پس از آن به فرانسه خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دیدارهای دوجانبه ظریف و کری راه را برای نشست های معاونان و کارشناسان ترسیم خواهد کرد؟ گفت: این خیلی طبیعی است. وقتی که روسا ملاقات می کنند مسیر را برای معاونان و کارشناسان خود روشن می‌کنند و چارچوب مباحث مشخص‌تر می‌شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: مهم این است که مذاکرات در فضای کاملا جدی و صریح جریان دارد و اراده دو طرف برای رسیدن به توافق، مشخص است، اما این‌که آیا توافقی که هر یک از طرف‌ها می‌خواهند به آن برسند، مورد توافق دیگری هم باشد، کار سختی است و هنوز با آن فاصله داریم، با این همه تلاش ها ادامه دارد اما هنوز برای قضاوت درباره نتایج مذاکرات زود است.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


мя_κıпɢ
ارسال پاسخ

سلام،شاید دارن نتیجه میگیرن اما به چه قیمتی ...!
سپاس

Amir_ehsan
ارسال پاسخ

ممنون. نخسته

shadi1357
ارسال پاسخ

مرسی
ازخبررسانی

кнαησσм gσℓ
ارسال پاسخ

mamnin hosein jan

nakhaste dadsh

○•shadow•○
ارسال پاسخ

خسته نباشی

ѕнєуɗα
ارسال پاسخ

ممنون