متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


با افزایش نرخ گاز و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، حالا وقت اون رسیده که در مصرف انرژی و سوخت صرفه‌جویی و از این طریق پول خودمون رو پس‌انداز کنیم.

وقتی به فصل سرد سال می‌رسیم، خانواده‌ها انتظار دارن که مبلغ قبض‌های برق و گاز تا ۲۰% افزایش پیدا کنه که خب می‌تونه برای خیلی‌ها نگران‌کننده باشه.
خوشبختانه، روش‌های بسیار زیادی برای کاهش مصرف انرژی وجود داره. پس بهتره با ما همراه باشین و نکته‌های مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت خانگی رو مطالعه کنین!

How-to-save-money-on-your-energy-bills

برترین و کاربردی‌ترین نکات برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی

زمستون امسال هزینه مصرف سوخت و انرژی خانگی خودتون رو با استفاده از این نکته‌های مفید کاهش بدین.
می‌خواین مبلغ صورت‌حساب سوخت و انرژی رو کمتر کنین؟ همین حالا این پنج نکته برگزیده رو بخونین.

  •  به درستی از ترموستات استفاده کنین

دمای خونه‌تون رو با استفاده از ترموستاتی که به وسایل گرمازای خانگی متصل شدن، تنظیم کنین. یک ترموستات خانگی می‌تونه باعث بشه وقتی دمای اتاق به حد تعیین‌شده‌ای رسید، موتورخونه و دیگ بخار از کار بیافته. دریچه‌های مجهز به ترموستات در رادیاتورها می‌تونن با اندازه‌گیری دمای اتاق، در صورت لزوم رادیاتور رو خاموش کنن.

 

نکته مهم: کافیه درجه ترموستات خانگی خودتون رو فقط ۱ درجه کاهش بدین تا ۱۰% در مبلغ پرداختی صورت‌حساب انرژی و سوخت صرفه‌جویی کنین!

  •  آشپزی رو با گرمایش ادغام کنین

ادغام کردن عملکرد اجاق گازها با دیگ‌های بخار یا همون آب‌گرم‌کن‌ها باعث می‌شه شما وسیله‌ هوشمندی داشته باشین که می‌تونه کل خونه رو گرم کنه. اجاق گازهای معمولی می‌تونن آب گرم لازم برای آشپزخونه و حمام و دستشویی و رادیاتورها رو تامین کنن و درعین حال آشپزخونه رو هم گرم نگه دارن. یک اجاق مجهز به دیگ بخار، آب گرم خونه رو تامین می‌کنه و رادیاتورها رو گرم نگه می‌داره و وقتی بهترین عملکرد رو داره که به صورت ترکیبی با سایر سیستم‌های گرمایشی به کار گرفته بشه.

  • رادیاتورهای خونه رو هواگیری کنین

از سیستم گرمایشی خونه‌تون نهایت استفاده رو نمی‌برین؟ این‌طوری پول خودتون رو هدر می‌دین. رادیاتورها رو چک کنین که درست کار کنن و نقصی نداشته باشن. اگر قسمت بالایی رادیاتور به نسبت پایین سردتر بود، به احتمال زیاد باید هواگیری انجام بدین تا هوای محبوس توی رادیاتور آزاد بشه.
خوشبختانه این کار فقط ۱۰ دقیقه زمان لازم داره.

  • مصرف انرژی و سوخت رو کاهش بدین

ایده‌های زیادی وجود داره که می‌تونین در قسمت‌های مختلف خونه ازشون استفاده کنین.
وقتی کارتون با وسیله‌های برقی تموم می‌شه، دوشاخه اونها رو از برق بکشین- این کار باعث می‌شه تا خیلی بیشتر از وقتی که وسیله‌ها رو در حالت استندبای (آماده‌باش) قرار می‌دین، در مصرف برق صرفه‌جویی بشه.

از لامپ‌های ۲۰ وات کم‌مصرف استفاده کنین. این لامپ‌ها در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای معمولی ۱۰۰ وات، مصرف خیلی کمتری دارن.
توی آشپزخونه و وقتی می‌خواین آب رو توی کتری بجوشونین، اطمینان حاصل کنین که کتری رو فقط به اندازه نیاز با آب پر کردین (هر مقدار آب اضافی فقط باعث هدر رفتن انرژی می‌شه). وقت آشپزی، حتما درپوش ماهیتابه یا قابلمه رو بذارین تا مواد غذایی سریع‌تر بپزن و همین‌طور، چند دقیقه قبل از آماده شدن نهایی غذا، شعله اجاق گاز رو خاموش کنین و نکته آخر هم اینکه برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، مراقب باشین ماهیتابه و قابلمه رو با توجه به اندازه‌شون روی شعله مناسب قرار بدین تا به جای پخته شدن مواد غذایی، انرژی صرف گرم شدن هوای آشپزخونه نشه.

  • خونه‌تون رو عایق‌بندی کنین

قالی و قالیچه علاوه بر اینکه حس خوب و صمیمانه‌ای به خونه‌تون می‎بخشن، باعث گرم نگه داشتن دمای محیط هم می‌شن. برای جلوگیری از ورود سرما به خونه، به استفاده از پرده‌ها دولایه و آستردار هم فکر کنین. پتوهای برقی توی اتاق‌خوابهای سرد یه مزیت محسوب می‌شن و درها و پنجره‌های مقاوم در برابر جریان هوا، می‌تونن جلوی ورود بادهای سرد و خشن به خونه رو بگیرن.

زمستون گرم و ارزون و شادی داشته باشین.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


ASgirl
ارسال پاسخ