متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


میزان شادی و خوشحالی و رضایت‌مندی از زندگی رو با استفاده از این نکته‌ها افزایش بدین
اینجا درباره بهترین روش‌های طبیعی موجود برای کم کردن علائم استرس با شما صحبت می‌کنیم.

Meditation-604x400

قطع جریان
ذهن خودتون رو از مشکل موجود منحرف کنین. به هر حال این مشکل قرار نیست جایی بره، اما شما که می‌تونین. حیوون خونگی‌تون رو برای قدم زدن بیرون ببرین. خنده‌دارترین و سرگرم‌کننده‌ترین ایمیل‌هایی که گرفتین رو دوباره بخونین. به آهنگ مورد علاقه‌تون گوش بدین. یه مکان تفریحی روی توی گوگل سرچ کنین و تصور کنین که اونجا هستین. برای خودتون یه لیوان دم‌نوش آرامش‌بخش درست کنین.

کافئین مصرف نکنین
کافئین یه ماده محرکه که باعث می‎شه میزان ترشح آدرنالین در بدن شما افزایش پیدا کنه. این یعنی دقیقاً همون هورمونی که شما می‌خواین کمش کنین. از نوشیدن قهوه (قهوه بدون کافئین مشکلی نداره)، نوشابه، نوشیدنی‌های حاوی گیاه انرژی‌زای گوآرانا، شکلات و بیش از ۲ لیوان چای در روز خودداری کنید.

روزانه چند وعده غذایی کم‌حجم صرف کنین
ثابت نگه داشتن سطح قند خون یکی از عامل‌های کلیدی برای حفظ تعادل خلق و خوی شماست. هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار یه وعده غذایی کم‌حجم بخورین که حاوی پروتئین باشه. برای مثال، یک تخم مرغ که کاملاً آب‌پز شده به همراه کاهو، ۱۰ تا ۱۲ دونه بادووم، یه کنسرو کوچیک ماهی تون و برنج قهوه‌ای.

گیاهان مفید برای کم کردن استرس
گیاهانی که باعث آروم شدن شما می‌شن عبارتند از گل ساعتی، چای کوهی، کاوا، جو دو سر، دامیانا، بابونه. گیاهانی دیگه‌ای هم وجود دارن که تاثیرات استرس و اضطراب بر بدن رو کاهش می‌دن، مثل شیرین بیان، جینسنگ و رودیولا.

Top-10-tips-How-to-Beat-Anxiety-Natural-Remedies

نفس عمیق بکشین
هر چی بیشتر مضطرب بشین، نفس‌های شما کوتاه‌تر می‌شن و هوای کمتری به ریه‌هاتون می‌رسه. به صورت ارادی تلاش کنین که نفس‌های عمیق‌تری بکشین، درست از اعماق شکم. برای دم تا سه بشمارین، و برای بازدم تا چهار.

با خودتون حرف بزنین
تایید و تصدیق، حس خوبی به شما می‌بخشه. کارهای خودتون رو تایید کنین و از خودتون راضی باشین. وقتی مضطرب می‌شین، آرامش دادن و ایجاد حس‌های مثبت خیلی مهم هستن. به خودتون بگین که “همه‌چی درست می‌شه” یا “همیشه از پس این موقعیت‌ها برمیام، کافیه که فقط نفس بکشم و آروم باشم.”

موضوع رو به یه نفر که به شما اهمیت می‌ده بگین
به مادرتون یا یه دوست تلفن بزنین. اینکه بقیه بدونن درگیر یه موقعیت استرس‌زا هستین و اینکه حرف شما از طرف یه نفر که بهتون اهمیت می‌ده، شنیده و درک بشه، خیلی مفیده و حتی اگه اونا نتونن واقعاً کمکی برای حل مشکل اصلی بکنن، می‌تونن استرس شما رو به اندازه قابل ملاحظه‌ای کم کنن.

رایحه‌درمانی
حس بویایی باعث می‌شه مسیر ذهنی-شناختی مغز شما تغییر کنه (یعنی اون بخشی که عملکرد نگران شدن رو به عهده داره). عود و شمع خوش‌بو با اسانس‌های دلپذیر و دلخواه‌تون روشن کنین. یه مقدار روغن معطر هم بسوزونین، مثل روغن اسطوخودوس یا گل رز. یا اینکه عطر مورد علاقه‌تون رو بزنین.

آرامش‌بخشی
وقتی کاملاً احساس استیصال می‌کنین، به آرومی کف هر دو دست خودتون رو دو طرف صورت و انگشت‌هاتون رو آروم روی پلک‌های بسته‌تون قرار بدین. این کار باعث آرامش ذهنی می‌شه و شما رو آماده می‌کنه تا متمرکز بشین و بتونین دوباره با دنیای اطراف مواجه بشین.

کمک بخواین
اگر اضطراب و استرس بخش قابل ملاحظه‌ای از زندگی‌تون رو تحت تاثیر قرار داده، از یه روان‌شناس یا مشاور که متخصص رسیدگی به امور مربوط به اضطراب و استرسه، کمک بگیرین. شما مجبور نیستین خودتون به تنهایی با این شرایط رو‌به‌رو بشین. کمک گرفتن نشونه ضعف نیست.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


صبا
ارسال پاسخ

بسیار مفیده.دنیای امروز دنیای استرس و فشارهای عصبیه.
ممنون.

ملے جوלּ
ارسال پاسخ

من که حوصله نداشتم بخونم ولی ممنون

satari
ارسال پاسخ