متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


روز دوازدهم ژانویه گوگل لوگوی خود را به افتخار کهنسال‌ترین مردی که به دبستان رفت تغییر داد. اما او که بود؟
«کیمانی ماروگ» مردی کنیایی بود که 11 سال پیش، در زمانی که 84 سال سن داشت، برای اولین بار به دبستان رفت. لوگوی گوگل، کیمانی ماروگ را در لباس مدرسه آبی رنگی نشان می‌دهد که در کنار هم کلاسی‌های بسیار جوان‌ترش مشغول درس خواندن است. او 11 سال پیش در سن 84 سالگی، درس خواندن را در مدرسه کاپکِندوی‌وو در شهر اِلدورت غرب کنیا آغاز کرد.

در سال 2002، دولت کنیا تحصیلات دبستانی را همگانی اعلام کرد و ماروگ نیز درخواست کرد که او نیز می‌خواهد در مدرسه ثبت نام کند تا خواندن و حساب یاد بگیرد. با این که بسیاری از والدین دانش آموزان و مقامات با این موضوع مخالف بودند و به نظر آن‌ها آموزش دادن به مردی کهنسال تنها اتلاف وقت و سرمایه بود، او توانست راه خود را به کلاسی با دانش آموزان 6 ساله پیدا کند.

به گزارش گاردین، کیمانی ماروگ به تیتر اصلی رسانه‌های بین المللی تبدیل شد و در سال 2005، به سازمان ملل فراخوانده شد و در مورد اهمیت تحصیل صحبت کرد. او در زمان جوانی‌اش یکی از مبارزان آزادی جنبش «مائو مائو» بود و در جنگ استقلال کنیا از بریتانیا شرکت داشت. او در سال 2009 در خانه سالمندانی در نایروبی درگذشت.

داستان زندگی او در سال 2011 در فیلم «کلاس اولی»(The First Grader) به نمایش درآمد. دوروتی اوکی، مدیر ارتباطات شرق آفریقای گوگل می‌گوید: "کیمانی ماروگ یک مرد کنیایی خارق العاده بود که اشتیاقش برای تحصیل در تمام دوران زندگیش، همچون ستاره‌ای درخشان و بین المللی بر اهمیت تحصیل می‌تابد و الهام بخش جهانیان است. دودل‌های گوگل به افتخار دانشمندان مشهور، هنرمندان و پیشگامان همه زمینه‌ها در تاریخ بشریت کشیده و نمایش داده می‌شوند و گوگل از این که به افتخار این مرد کنیایی گوگل خود را تغییر داده، به خود می‌بالد."


 

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


kavehahmadi
ارسال پاسخ

مرسی