متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، دانشمندان یک ثانیه به ساعت اضافه خواهند کرد و این یک ثانیه می‌تواند خرابی عظیمی در کامپیوترها و وب‌سایت‌های سراسر جهان به بار آورد.


آخرین باری که در ماه ژوئن سال 2012، یک ثانیه کبیسه به ساعت اضافه گردید، باعث شد تا سایت‌هایی مانند Reddit، Gawker، LinkedIn و Yelp دچار قطعی شوند. طبق خبر Wired، سایت Reddit به مدت 1 ساعت و نیم قطع بود. متأسفانه این مشکل در Amadeus Altea نیز که یک سیستم رزرویشن بزرگ خطوط هوایی است، به وجود آمد. این امر باعث شد تا برنامه‌های پرواز Qantas و Virgin Australia به هم بریزد.

طبق گزارش روزنامه New York Daily News، این مشکل به این دلیل ایجاد شد که بسیاری از سیستم‌های رایانش نمی‌توانستند دو لحظه همزمان را در یک ردیف شناسایی کنند.
البته شرکت گوگل راه‌حلی برای این مشکل ارائه کرد. این شرکت از تکنیکی به نام Leap Smear بهره می‌برد که در واقع به این معنی است که تعداد کمی از میلی‌ثانیه‌ها قبل از ثانیه کبیسه واقعی به تدریج به ساعت اضافه می‌شوند. در نتیجه این تغییر در کل یک روز پخش می‌شود و تنها در یک لحظه خاص اجرا نمی‌شود.

مطمئناً فکر می‌کنید این کارها برای چیست. ثانیه کبیسه که روز دوشنبه 5 ژانویه توسط International Earth Rotation and Reference System Service اعلام شد، اضافه خواهد شد تا به کاهش سرعت حرکت وضعی زمین کمک کند.

سرعت حرکت وضعی سیاره زمین به دلایل مختلفی افزایش و کاهش می‌یابد. طبق گفته Steven Dutch، پروفسور بازنشسته علوم طبیعی و کاربردی دانشگاه Wisconsin، به عنوان مثال زلزله‌های بزرگ می‌تواند سرعت چرخش زمین را افزایش داده و روزها را کوتاه‌تر کند. این در حالی است که تغییرات طبیعی مختلف در ارتفاعاتی مانند کوه‌های زیر دریا می‌تواند زمان چرخش زمین را کاهش دهد. اضافه کردن یک ثانیه که از سال 1972 تاکنون 25 بار اتفاق افتاده، ظاهراً روشی ساده برای متوازن کردن این مشکلات است. با این حال از نظر تئوری، درست کردن ساعت با یک ثانیه کبیسه باعث می‌شود که از غروب آفتاب در ساعت 8:32 دقیقه صبح جلوگیری کنیم.

هنوز عده‌ای وجود دارند که معتقدند نباید از ثانیه‌های کبیسه استفاده کرد؛ زیرا از نظر فنی بسیار مخرب هستند. طرفداران این عقیده می‌گویند حذف ثانیه‌های کبیسه باعث می‌شود که درک ما از زمان از خورشید جدا شود که به دلایلی مشکل‌ساز محسوب می‌شود.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !