متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


زمانی که می‌خواهید در اینستاگرام صفحه خصوصی یک فرد را ببینید، یک صفحه خاکستری ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید، حساب این فرد خصوصی است. با این حال این حساب‌های خصوصی، زیاد هم خصوصی نبوده‌اند!
یک سری از عکس‌های خصوصی اینستاگرام به صورت عمومی در اینترنت پخش شدند تا این که در روزهای 10 و 11 ژانویه شرکت اینستاگرام یک شکاف امنیتی را کشف و تعمیر کرد.

قبل از تعمیر این شکاف امنیتی، اگر حساب کاربری اینستاگرام خود را در حالت خصوصی (Private) تنظیم کرده بودید، باز هم امکان داشت عکس‌های اینستاگرام خود را در پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر ببینید. افرادی که روی لینک مستقیم آدرس عکس (Hard Link) کلیک می‌کردند، می‌توانستند عکس‌های حساب خصوصی اینستاگرام شما را ببینند.

شرکت اینستاگرام پس از گزارش این مشکل توسط David Yanofsky‌ از شرکت Quartz به این شرکت، شکاف امنیتی را رفع کرد. ظاهراً در حال حاضر این مشکل رفع شده است.
حریم خصوصی یکی از موضوعات حساس برای فیس‌بوک نیز محسوب می‌شود. فیس‌بوک بارها به دلیل کنترل‌های پیچیده و نامرتب حریم خصوصی این شبکه اجتماعی موردانتقاد قرار گرفته است.
این شرکت حتی پس از طرح شکایتی در سال 2012 در Federal Trade Commission که این شرکت را متهم به فریب دادن مشتریانش می‌کرد، قبول کرد تا قوانین حریم خصوصی خود را برای دو دهه آینده دقیق بررسی کند.
FTC در حکم توافق موردنظر این‌گونه عنوان کرد: «طبق این توافق‌نامه، فیس‌بوک باید اقداماتی انجام دهد تا مطمئن شود در آینده به وعده‌های خود عمل خواهد کرد؛ وعده‌هایی چون هشدار صریح و شفاف به مشتری‌ها و کسب رضایت از آنان قبل از به اشتراک‌گذاری اطلاعات آن‌ها».
شرکت اینستاگرام نیز زیرمجموعه شرکت فیس‌بوک است. این شکاف حریم خصوصی اینستاگرام در هیچ بخشی از اسناد و مدارک این شرکت به صراحت مطرح نشده و امکان ندارد که کاربران عادی از این مشکل اطلاع داشته باشند.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !