متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


اخیرا در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک صفحه‌ای تحت عنوان «بچه پولدارهای تهران» باز شده که در آن، تصاویر تفریحات و خوشگذرانی‌های جوانان خانواده‌های پولدار تهرانی انتشار داده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از «عصر ایران»، باز شدن این صفحه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشته است و برخی رسانه‌های غربی با بازنشر تصاویر منتشرشده در این صفحه به تحلیل ابعاد و زوایای جامعه مدرن و شهری ایران پرداخته‌اند.

روزنامه نیویورک‌پست آمریکا با اشاره به باز شدن صفحه اینستاگرام «بچه پولدارهای تهران» می‌نویسد: تصاویر، مشابه است. فرقی نمی‌کند که در آمریکا باشی یا در ایران. اگر جزء آن یک درصد «اولترا پولدارها» باشی زندگی‌ات در هر جای دنیا شبیه به هم است.

این گزارش می‌نویسد: صفحه اینستاگرامی بچه پولدارهای تهران از هنگام افتتاح (13 سپتامبر) - کمتر از یک ماه پیش - تا کنون بیش از 75 هزار تعقیب‌کننده یافته است.

این گزارش می‌افزاید: تصاویر نوجوانان و جوانان پولدار ایرانی دقیقا مشابه تصاویر جوانان پولدار آمریکایی است؛ ساعت‌های گران رولکس، اتومبیل‌های گران‌قیمت پورشه، لباس‌های برند و گران و خانه‌های بزرگ و استخر و ... .

یک کارشناس آی تی در تهران به روزنامه تایمز بریتانیا درباره عدم هراس این جوانان که عکس‌هایشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، می‌گوید: پدران بسیاری از این جوانان افراد غیر قابل دسترسی هستند و اگر مشکلی برای این جوانان پیش بیاید، می‌توانند آنها را پنهان کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از «نامه‌نیوز»، بیزینس اینسایدر نیز درباره این صفحه می‌نویسد: نمایشگاه رایگانی از ثروت در صفحه اینستاگرامی با عنوان «بچه پولدارهای تهران» به راه افتاده است که موضوعی تعجب‌برانگیز برای بسیاری از مردم در داخل و خارج ایران شده است؛ موضوعی که مغایر با تحریم‌های بین‌المللی و قوانین اسلام است که الکل و لباس پوشیدن‌های خارج از شئونات را رد می‌کند.

اما به نظر می‌رسد که برای فرزندان افراد ثروتمند در ایران، این قوانین به اجرا در نمی‌آید؛ گوشی‌های آیفون، ساعت‌های لوکس و خوردوهای اروپایی. به نظر می‌رسد که ثروتمندان در ایران در مقایسه با میلیون‌ها نفر دیگر از مردم این کشور صدمه کمتری از تحریم‌ها دیده‌اند.

این درحالی است که برای جوانان در تهران برگزاری جشن‌های خانگی پشت درهای بسته عادی است اما به ندرت دیده می‌شود که این جشن‌ها عمومی برگزار شوند و آزادانه تصاویر آن منتشر شوند.

مسئولان این صفحه در گفت‌وگو با بیزینس اینسایدر عنوان داشتند که آنها از ارائه تصویر منفی ایران در رسانه‌ها خسته شده‌اند.

آنها در این‌باره گفتند: هدف از به راه انداخن این صفحه نشان دادن تصاویر خوب از ایران به جهان است. هر بار که از ایران در تلویزیون یا اخبار نام برده می‌شود، آنها معمولا منفی در این‌باره صحبت می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم که نقاط مثبت را نشان دهیم.

بیش از دو سوم از جمعیت ایران را افراد زیر 35 سال تشکیل می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


sheda
ارسال پاسخ

جالبه

AmirHesamAlavi
ارسال پاسخ

Some of very reach young girls and boys of Tehran created an insta page named richkidsoftehran. In this page there are plenty of photos showing how reach people spend their times in Tehran, capital of Iran. They posted photos of their houses, cars, parties and expensive clothes and accessories. These photos are very interesting for those who know a little about Iranian society. Most of Iranian people are not affording enough to experience such a living. Below are some of these photos.

Amir_omidi
ارسال پاسخ

ممنونم....

kavehahmadi
ارسال پاسخ

اگه زمانی پولدار شدین یا الان پولدار هستین سعی کنین جنبه شو داشته باشین

ممنون