متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران



خواهی نشوی رسوا

همرنگ جماعت شو 

یا 

همرنگ جماعت شدنت رسواییست؟!


... بَلْ أَکْثَرُهُمْ لَا یؤْمِنُونَ (البقرة/100    )


... 
أَکْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ (آل عمران/110    )

... 
وَأَکْثَرُهُمْ لَا یعْقِلُونَ (المائدة/103   )

... 
وَلَکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لَا یعْلَمُونَ (الأنعام/37)

... 
وَلَکِنَّ أَکْثَرَهُمْ یجْهَلُونَ (الأنعام/111)

... 
وَلَا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شَاکِرِینَ (الأعراف/17)

وَمَا وَجَدْنَا لِأَکْثَرِهِمْ مِنْ عَهْدٍ وَإِنْ وَجَدْنَا أَکْثَرَهُمْ لَفَاسِقِینَ (الأعراف/102)



و بیشتر آنها را بر سر پیمان خود نیافتیم، (بلکه) اکثر آنها را فاسق و گنهکار یافتیم!


 

 

عبارت "اکثرهم" در قرآن مجید 44 بار تکرار شده است و بلااستثنا در همه آیات خداوند کلمه اکثرهم را در کنار "لایومنون، لا یعقلون، لا یشکرون و..."  قرار می دهد و در تمامی 44 آیه خداوند به این اصل اساسی اشاره می کند که بیشتر مردم به آیات الهی کافر، ناسپاس، نادان، جاهل، بی ایمان و... بوده و هستند و شما در تمام قرآن مجید نمی توانید حتی در یک آیه کلمه اکثرهم به معنی بیشترشان را در کنار ایمان به خدا و سپاسگزاری خداوند پیدا کنید.

 

 

با جستجوی دقیق تر در قرآن مجید متوجه این موضوع نیز خواهیم شد که حتی عبارت "اکثر الناس" به معنای بیشتر مردم نیز در قرآن مجید بلااستثنا نکوهیده و سرزنش شده اند. این عبارت در قرآن مجید 20 بار تکرار شده است.



64=20+44  

خداوند شصت و چهار بار در قرآن مجید پیروی کورکورانه از اکثریت مردم را مورد سرزنش قرار داده است!


 

 

 

این موضوع قابل تامل به انسان این مطلب را می  آموزد که نه تنها برای رسوا نشدن در جامعه بشری نباید از اکثریت مردم پیروی کرد، بلکه باید توجه داشت که همیشه اکثریت در قرآن دچار انحراف و گمراهی معرفی شده اند و پیروی از اکثریت بدون تعقل، استدلال و منطق، اشتباه و گناه برشمرده شده است.

نظرات دیوار ها


Armiin
ارسال پاسخ

raha1374 :
بله سخته، برای همه مون سخته
میگذره این روزا...

نوه خاله مادرم در عرض چهار ماه هم مادرشو از دست داد هم پدرشو

قبل از کرونا پدرشو ، الانم مادرش به خاطر کرونا فوت کرده ...

دلم به حالش سوخت ....

خواستم بگم یه مدت بیاد پیشم ، با مخالفت مواجه شدم ....

دلم میخواد یکاری براش انجام بدم ولی نمیتونم

raha1374
ارسال پاسخ

Armiin :
البته این عصبانیت همراه با غم تلفات کرونا هم هست ...

بله سخته، برای همه مون سخته
میگذره این روزا...

Armiin
ارسال پاسخ

raha1374 :
شاید یه مقدارش مال این ایام باشه
به هر حال انشاالله که بهتر باشید :)

البته این عصبانیت همراه با غم تلفات کرونا هم هست ...

Armiin
ارسال پاسخ

raha1374 :
شاید یه مقدارش مال این ایام باشه
به هر حال انشاالله که بهتر باشید :)

بیشتر از فکر و خیاله .. فکر و خیال رها نمیکنه آدمو

raha1374
ارسال پاسخ

Armiin :
نه پرخاشگر نیستم . فقط چند روزه اعصاب ندارم .

شاید یه مقدارش مال این ایام باشه
به هر حال انشاالله که بهتر باشید

Armiin
ارسال پاسخ

raha1374 :
همرنگِ جماعتِ پرخاشگر :)
البته این شوخی بود فقط
امیدوارم اینجوری نباشید

نه پرخاشگر نیستم . فقط چند روزه اعصاب ندارم .

raha1374
ارسال پاسخ

toya :
ممنونم از بلاگ خوبتون
{h}

مرسی که اومدین

raha1374
ارسال پاسخ

Armiin :
امروز من خیلی پرخاشگر شدم . الان جزو کدوم دسته قرار می گیرم ؟ اونایی که همرنگ جماعتن یا اونایی که نیستن ؟

همرنگِ جماعتِ پرخاشگر
البته این شوخی بود فقط
امیدوارم اینجوری نباشید

toya
ارسال پاسخ

ممنونم از بلاگ خوبتون

Armiin
ارسال پاسخ

امروز من خیلی پرخاشگر شدم . الان جزو کدوم دسته قرار می گیرم ؟ اونایی که همرنگ جماعتن یا اونایی که نیستن ؟

raha1374
ارسال پاسخ

نظر دوستمون Armiin:
بار سنگینی داره همرنگ جماعت نبودن .. کار هر کسی نیس ..

ممنون از بلاگ با ارزشتون
==================
منم ممنونم از حضورتون

raha1374
ارسال پاسخ

khazane90 :
منظورم اینِ که وقتی فرد شبیه جمعیت اطرافش نیست و نمیخواد و یا لزومی نمی بینه که خودش رو وفق بده، یا اینکه شبیه جماعت بشه حتی المقدور باید فاصله بگیره، جمع رو ترک کنه و راههای دیگه چون جلب توجه میکنه و شاید خواسته و ناخواسته اسیب ببینه از این جلب توجه
ولی کلا به رسوایی توجه بیشتری شده توی این بحث تا جلب توجه و آسیب های ناشی از اون، در صورتی که هر دوش میتونه ناصحیح باشه
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم :)

بله متوجه شدم
مرسی عزیزم
به نظر من آیات قرآن تک بعدی نیستن هزار تا مطلب تو خودشون دارن
این مطلب فقط سعی کرده به این موضوع بپردازه

خزان
ارسال پاسخ

raha1374 :
مرسی از حضورت خزان جان
میشه بیشتر توضیح بدی؟ در مورد نظرت و ارتباطش با این مطلب؟
ممنون میشم @};-

منظورم اینِ که وقتی فرد شبیه جمعیت اطرافش نیست و نمیخواد و یا لزومی نمی بینه که خودش رو وفق بده، یا اینکه شبیه جماعت بشه حتی المقدور باید فاصله بگیره، جمع رو ترک کنه و راههای دیگه چون جلب توجه میکنه و شاید خواسته و ناخواسته اسیب ببینه از این جلب توجه
ولی کلا به رسوایی توجه بیشتری شده توی این بحث تا جلب توجه و آسیب های ناشی از اون، در صورتی که هر دوش میتونه ناصحیح باشه
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم

raha1374
ارسال پاسخ

khazane90 :
ثابت شده که هر حرکتی ک موجب جلب توجه و یا خودنمایی بشه توی هر شرایطی که میخواد باشه کار درستی نیست و عواقب بدی داشته
و بیشتر از بحث رسوایی باید ب اون قسمت جلب توجهش، دقت داشته باشیم.

ممنون
{67}

مرسی از حضورت خزان جان
میشه بیشتر توضیح بدی؟ در مورد نظرت و ارتباطش با این مطلب؟
ممنون میشم

خزان
ارسال پاسخ

ثابت شده که هر حرکتی ک موجب جلب توجه و یا خودنمایی بشه توی هر شرایطی که میخواد باشه کار درستی نیست و عواقب بدی داشته
و بیشتر از بحث رسوایی باید ب اون قسمت جلب توجهش، دقت داشته باشیم.

ممنون