متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


قرارها، برنامه‌ریزی‌‌های کاری و تبادل اطلاعات با دیپلمات‌ها: ظاهرا هکرهای روسی به ایمیل‌های باراک اوباما نفوذ کردند، اما نتوانستند به اسرار دولتی راه یابند. با این همه امنبت سایبری آمریکا از شماتت در امان نماند.

به گزارش دویچه وله، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" می‌نویسد، هکرهای روسی در سال گذشته به ایمیل‌‌های غیر محرمانه باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمریکا، دسترسی پیدا کردند.

این روزنامه در گزارش خود با استناد به اظهارات مقام‌های دولتی ‌آمریکا ادامه می‌دهد، ظاهرا هکرها نتوانسته‌اند به سرورهایی که تبادل اطلاعات از طریق موبایل اوباما را کنترل می‌کنند راه یابند؛ سرورهایی که به شدت تحت تدابیر حفاظتی قرار دارند.

به نوشته این روزنامه، هکرهایی که یا با دولت روسیه رابطه دارند یا حتی برای آن کار می‌کنند، توانستند به آرشیو ایمیل‌های کسانی راه پیدا کنند که به طور مرتب با اوباما تبادل اطلاعات می‌کنند. از طریق راهیابی به ایمیل‌های این افراد بود که هکرها به ایمیل‌هایی دست یافتند که یا توسط اوباما ارسال و یا دریافت می‌شد.

یکی از مقام‌های بلندپایه آمریکا که از جزئیات این تحقیق آگاهی دارد گفته است: «از میان حملاتی که ما تا به حال تجربه کردیم، این حمله زیرکانه‌ترین بود.»

خبرگزاری آلمان می‌نویسد، ظاهرا این خبر باید مربوط به حمله‌ای سایبری به سامانه غیرمحرمانه کامپیوتری کاخ سفید در پاییز گذشته باشد که گزارش ‌آن به‌تازگی از طریق شبکه خبری "سی ان ان" منتشر شد و دولت آمریکا نیز آن را تأیید کرد. ظاهرا این حمله لطماتی بیش از آنچه در ابتدا تصور می‌رفت به وجود آورده است. بر اساس این گزارش، هکرها باید از جمله به برنامه روزانه کاری اوباما دسترسی پیدا کرده باشند.

نیویورک تایمز نیز مانند "سی ان ان" به گفته‌های مقام‌های کاخ سفید اتکا و بر همین اساس تأکید کرده که هکرها به هیچ داده محرمانه‌ای دسترسی پیدا نکرده‌اند.

اما اطلاعات غیرمحرمانه شبکه کامپیوتری هم می‌تواند شامل اطلاعات "حساس" باشد، اطلاعاتی مانند قرارهای اوباما و تبادل اطلاعات با دیپلما‌ت‌ها که می‌تواند دربرگیرنده‌ی اطلاعات رد و بدل شده در مورد مسائل سیاسی نیز بشود.

کاخ سفید روزانه مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. اغلب این حملات بدون مشکل دفع می‌شود. دولت آمریکا طبق قاعده اسامی مهاجمان را به اطلاع عموم می‌رساند تا از نظر قانونی مورد پیگرد قرار گیرند. اما در این مورد خاص، طبق نوشته نیویورک تایمز، کاخ سفید سکوتی "غیرمعمول" پیشه کرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت، پلیس آمریکا ارائه جزئيات بیشتر را توصیه نمی‌کند.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !