متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


جنوب نیوز- هرمز قریب فرزند عباسقلى، در 1294 در تهران تولد یافت. پس از انجام تحصیلات متوسطه وارد دانشکده‏ حقوق شد و در رشته‏ علوم سیاسى لیسانس گرفت و به خدمت در وزارت امور خارجه درآمد و تدریجا مراحل شغلى را در آن وزارتخانه پیمود.  
 
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/02/06/13940206000309_PhotoL.jpg
هرمز قریب وزیر دربار شاهنشاهی به همراه سگ مخصوصش

 
چندى رایزن سفارت ایران در پراگ و مدتى رایزن در برن بود. در تهران ریاست چند اداره‏ مهم از جمله اداره‏ تشریفات به عهده‏ او قرار گرفت. در سال 1335 مقام وزیرمختارى گرفت و یک سال بعد سفیرکبیر ایران در سوئیس شد.
 
  http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/02/06/13940206000307_PhotoL.jpg
 
بعد از سوئیس سفارت کبراى ایران در ژاپن به عهده‏ او واگذار شد. پس از پایان ماموریت به تهران احضار شد و شاه ریاست کل تشریفات دربار را به عهده‏ او قرار داد.
 
هرمز قریب مدتى طولانى در آن سمت بود و تدریجا در تمام شئون ریشه یافت و به فکر جمع ‏آورى پول افتاد. چند تن از بازرگانان را مورد حمایت خود قرار داد و مشکلات آنها را با دولت حل و فصل مى‏‌کرد و عنداللزوم از شاه به نفع آنها دستور مى‏‌گرفت.
 
در گرفتن نشان براى اشخاص و القاب و عناوین محض رضاى خدا قدم برنمى‏‌داشت. عجولانه و بى‏باکانه براى پر کردن جیب خود تلاش مى‏‌کرد.
 
بالاخره اقدامات و تندروى‏‌هاى او به گوش مقامات عالیه کشور رسید. سرانجام در سال 1356 او را به سفارت ایران در رم منصوب کردند، لیکن وقتى از مرکز دور شد اعمال بدش را به نمایش گذاشتند و کاملا به هویت او و اعمالش پى برده شد. هنوز دو سه ماهى در رم در مقام سفارت مستقر نشده بود که از کار برکنار و به تهران احضار شد و شایع بود تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. در همان سال به هر نحوى بود از ایران خارج شد ولى نتوانست تمام دارائى خود را به خارج منتقل سازد.

 

 

shabgarde.tanha

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


mohammad1233
ارسال پاسخ