متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


پيش غذا يا به قول فرنگي ها starter در غذاي سنتي ايران جايگاه خاصي نداشته است. درواقع براي ايراني ها رنگ و لعاب غذاي اصلي از همه چيز مهم تر است و با بودن انواع و اقسام ترشيجات و شور و سبزي خوردن در كنار غذاي اصلي، سفره چنان هفت رنگ مي شود كه از همان ابتدا بايد سراغ غذاي اصلي را گرفت!  اما در سال هاي اخير، آرام آرام پيش غذا هم جاي خود را در سفره ايراني باز كرده است و بسياري دوست دارند با پيش غذاهاي اشتهاآور جديدي آشنا شوند چراكه پيش غذا باعث مي شود شما از غذاي اصلي به ميزان كمتري ميل كنيد و معده آمادگي بيشتري براي آن حجم غذا به دست آورد.

7- رول سبزيجات بهاري

12 پیش غذای برتر از سراسر دنیا +سری دوم +تصاویر

1. 50 گرم رشته فرنگي را بخارپز كرده (مي توانيد از نودل هم استفاده كنيد) و آبكشي كنيد و بگذاريد آب آن كامل برود.

2. هويج (دو عدد)، خيار (يك عدد)، فلفل قرمز (دوعدد) و پياز (سه عدد) را به صورت خلال بريده و با هم مخلوط كنيد سپس رشته فرنگي خشك شده را به آن اضافه كنيد.

3. تعدادي كاغذ برنجي (به تعداد دلخواه) را براي 10 ثانيه در آب در حال جوش بگذاريد تا نرم شود.

4. كاغذ برنجي را روي دستمال كاغذي حوله اي بگذاريد، مقداري نودل و سبزيجات مخلوط شده را در وسط آن قرار دهيد و كمي گشنيز و نعناع به آن اضافه كنيد سپس كاغذ برنجي را لوله كنيد.

8- سوپ ذرت شيرين

12 پیش غذای برتر از سراسر دنیا +سری دوم +تصاویر

1. سه عدد پياز خرد شده را با دو عدد ساقه كرفس ريز شده، مقداري رازيانه، يك حبه سير و يك عدد فلفل تند در روغن تفت دهيد تا زماني‏كه مواد نرم شوند.

2. يك دسته گشنيز را خرد كنيد. همزمان 18عدد بلال ذرت را دان كرده آماده طبخ كنيد. گشنيز را كمي تفت داده بقيه مواد را به آن اضافه كنيد.

3. يك ليتر آب مرغ به مواد اضافه كرده ذرت ها را نيز اضافه كنيد. بگذاريد مواد براي 30دقيقه آرام بجوشند.

4. 40 گرم خامه تازه به آن اضافه كنيد و چند دقيقه بعد سوپ را از روي حرارت برداريد. هنگام سرو، سوپ را با آتش ملايم گرم كرده و كمي آبليمو به آن اضافه كنيد. مي توانيد سوپ خود را با خامه و گشنيز خرد شده تزیين كنيد.

9- ژله چيلي

12 پیش غذای برتر از سراسر دنیا +سری دوم +تصاویر

1. چهار عدد فلفل چيلي متوسط را خرد كرده، همراه با دو عدد فلفل قرمز بدون تخم خرد شده و 300 ميلي ليتر سركه با هم آنقدر مخلوط كنيد تا همه مواد ريز شوند.

2. سه قاشق غذاخوري آبليمو و 800 گرم شكر دانه ريز را به مخلوط اضافه كرده به مدت 10 دقيقه با حرارت بالا حرارت دهيد تا شكر در مخلوط حل شود سپس مخلوط را از روي گاز برداشته 175 ميلي ليتر ژله آب شده را در آن حل كنيد سپس بگذاريد ژله سرد شود. ژله آماده است.

3. براي اينكه ژله هم شيرين باشد و هم تند، مي توانيد فلفل قرمز را نيز اضافه كنيد يا اگر ژله اي آتشين مي خواهيد، ميزان فلفل چيلي را بيشتر كنيد.

10- ماهي قزل آلاي دودي با آووکادو

12 پیش غذای برتر از سراسر دنیا +سری دوم +تصاویر

1. 200 گرم فيله ماهي قـزل آلاي دودي را در اندازه هـاي بزرگ ببريد. يك عدد آووكــادوي متوسط را به دو نيم كرده پوست بگيريد و در اندازه هاي بزرگ قاچ كنيد؛ تقريبا هم اندازه با تكه هاي ماهي.

2. كمي شويد خرد شده را با خامه مخلوط كنيد. در دو ظرف، نيمي از آووكادوها و نيمي از ماهي را بريزيد. كمي آبليمو و نمك و فلفل به آنها اضافه كرده و با مخلوط خامه و شويد و يك قاچ ليمو، آن را تزيين كنيد.

11 - جوانه بروكلي با سس كره پرتقال

12 پیش غذای برتر از سراسر دنیا +سری دوم +تصاویر

1. بروكلي ها را به اندازه دلخواه خرد كرده، آبپز كنيد (به زمان زيادي احتياج ندارد). بــراي تهيه سس كره پرتقال، يك قاشق غذاخوري سركه سفيد را با دو قاشق آب و سه عدد دانه فلفل نيمه خرد شده و نمك مخلوط كرده و روي حرارت ملايم گاز قرار دهيد تا كمي آب آن جمع شود.

2. يك قاشق آب سرد و سه زرده تخم مرغ را به مواد اضافه كرده و مستمر هم بزنيد و همزمان به مرور 250گرم كره بي نمك را اضافه كنيد. همزمان مراقب باشيد دماي زير ظرف زياد نشود همچنین مواد از يكديگر جدا نشوند.

3. به آرامي نصف قاشق چاي خوري آبليمو، يك قاشق چاي خوري پوست پرتقال رنده شده و آب يك پرتقال خوني كوچك را به مواد اضافه كرده صبر كنيد تا سس قوام بيايد.

12- گوآكاموله

12 پیش غذای برتر از سراسر دنیا +سری دوم +تصاویر

1. دو عدد آووكادوی بزرگ را از وسط نصف كرده و گوشت آن را در يك هاون خالـي كنيــد. مقداري سس تند (سس توباسكو اگر در دسترس بود)، نصف يك پياز بنفش خرد شده، كمي آبليمو، كمي نمك، يك عدد گوجه خرد شده و كمي گشنيز خرد شده را به آووكادوها اضافه كرده خوب هم بزنيد.

2. اين پيش غذا را مي توانيد به صورت خالي يا همراه با چيپس هم ميل كنيد. اين پيش غذا را نبايد در حجم زياد درست كنيد، چون رنگ سبز آووكادو در معرض هوا به سرعت به قهوه اي تبديل مي شود.

 

 

shabgarde.tanha

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Amative
ارسال پاسخ

ممنون

shadi1357
ارسال پاسخ

مرسی