متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


روزنامه گاردین بهترین پلت فرم ها را برای توصیه کتاب به کتاب خوان ها در فضای وب جمع آوری کرده و از خواننده ها پرسیده که آیا از این پلت فرم ها استفاده می کنند؟ کدام را ترجیح می دهند و چرا؟ یا این که آیا برای کتاب خواندن به همان شیوه های قدیمی متوسل می شوند؟ این هشت سایت که به معرفی آن ها می پردازیم، مهم ترین سایت هایی هستند که کتاب خوان ها در آن عضو هستند از کتاب های موردعلاقه خود نام می برند، برای شان نقد می نویسند به آن ها ستاره می دهند و آن ها را برای خواندن به دیگران توصیه می کنند..

1- Goodreads

علاقمندان کتاب حتما ببینید +تصاویر

این سایت در واقع بزرگ ترین سایت برای توصیه به کتاب خوانی است. آدم ها در این سایت برای خودشان کتاب خانه مجازی درست می کنند کتاب هایی را که خوانده اند معرفی می کنند چند خطی در مورد کتاب می نویسند و می توانند با دوستان شان یا هر خواننده دیگری ارتباط برقرار کنند و کتاب هایی را که آن ها خوانده اند تماشا کنند یا نقدهایشان را بر این کتاب ها بخوانند. این سایت در حدود 25 میلیون عضو دارد.

2. Amazon.com

علاقمندان کتاب حتما ببینید +تصاویر

سایت آمازون هم 20 سالی است شرایطی فراهم کرده تا کسانی که از این کتاب فروشی بازدید و خرید می کنند بتوانند در مورد کتاب های موردعلاقه شان بنویسند و آن را به دیگران توصیه کنند.

3. MY Independent Bookshop

علاقمندان کتاب حتما ببینید +تصاویر

این پلت فرم را که انتشاراتی پنگوئن رندوم هاوس راه انداخته برای کمک به کتاب فروشی های مستقل است. در حال حاضر70 کتاب فروشی در این پلت فرم همکاری می کنند و ناشر موسس این پلت فرم قول داده که به زودی تعداد این کتاب فروشی ها چند صد برابر شود. شیوه کار هم به این صورت است که آدم ها در این سایت ویترین کتاب فروشی خودشان را دارند در مورد کتاب های موردعلاقه شان نقد می نویسند و آن را به دیگران توصیه می کنند و خواننده ها می توانند کتاب هایشان را از کتاب فروشی های محلی و مستقل این سایت بخرند. نویسنده ها هم در این سایت حضور دارند و ویترین شان را در این سایت پر از کتاب کرده اند.

4. Bookish

علاقمندان کتاب حتما ببینید +تصاویر

این پلت فرم در مقایسه با قبلی ها کوچک تر است. اگر بر اساس توصیه های کتاب خوان ها در این سایت بخواهید کتابی بخرید. می توانید به کتاب فروشی کوچک این سایت مراجعه کنید. لینک رفتن به کتاب فروشی های بزرگ تر هم در این سایت وجود دارد.

5. Jellybooks

علاقمندان کتاب حتما ببینید +تصاویر

دید زدن روی جلد کتاب هایی که در این سایت وجود دارد برای خودش حظ بصر است. در این سایت می توانید بخش هایی از کتاب ها را ببینید و مطالعه کنید (حدود 10 درصد کتاب). لینک خرید کتاب هم در سایت موجود است.

6. Riffle

علاقمندان کتاب حتما ببینید +تصاویر

ساز و کار این سایت شبیه Goodreads است با این تفاوت که سر و صدای کمتری دارد و به لحاظ بصری هم زیباتر است. در این سایت نه تنها شما و دوستان تان می توانید نقدها و توصیه هایتان را بنویسید بلکه ناشران و کارشناسان هم می توانند در مورد کتاب نظر بدهند.

7. What should I read next؟

علاقمندان کتاب حتما ببینید +تصاویر

این سایت نه فقط پیشنهاد می دهد که درباره کتابی که ازش لذت برده اید بنویسید بلکه کتاب هایی دیگری را که به این کتاب شباهت دارند برای خواندن به شما پیشنهاد می کند. برای استفاده از این سایت هم لازم نیست نام نویسی کنید و خب این خودش باعث می شود آدم یک نفس راحت بکشد.

8. Whichbook

علاقمندان کتاب حتما ببینید +تصاویر

این پلت فرم ساز و کارش کاملا با پلت فرم های دیگر فرق دارد که یا به نظرتان خلاقانه می آید یا مسخره و این احتمالا به حال و هوای تان بستگی دارد. کاری که این سایت می کند این است که کتاب ها را بر اساس احساسات و حال و هوای شان رده بندی کرده. اگر مثلا غمگین اید یا خوشحال می توانید بروید سراغ کتاب های هر کدام از این دسته بندی که انواع و اقسام شان را در این سایت می توانید ببینید.

 

 

shabgarde.tanha

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


shabgardetanha
ارسال پاسخ

mahtab11835 :
عالی بود مرسی وحید عزیز{59}
امیدوارم که کتاب و کتاب خوانی بین ما هم رواج پیدا کنه و مردم بیشتر مطالعه کنند.

همینطور خوبه واقعاً زمانی رو برای مطالعه اختصاص بدیم

mahtab11835
ارسال پاسخ

عالی بود مرسی وحید عزیز
امیدوارم که کتاب و کتاب خوانی بین ما هم رواج پیدا کنه و مردم بیشتر مطالعه کنند.