متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


کاربران دنیا در گوگل به دنبال چیزهای مختلفی می‌گردند و همان طور که می‌دانید هنگام وارد کردن کلمات کلیدی در کادر جستجو، گوگل بر اساس جستجوهای قبلی کاربران حدس می‌تواند بزند که شما در پی چه هستید و حتی پیش از تایپ تمام کلمات کلیدی، چیزهایی را به شما پیشنهاد می‌کند.

نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟


این طوری شما دیگر زحمت تایپ تمام عبارات را نمی‌کشید و به علاوه در موارد زیادی به شما ایده جستجو هم داده می‌شود.

اما گاهی بر اساس همین سیستم گوگل، ما می‌توانیم برآورد کنیم که کاربران بیشتر به دنبال چه چیزی در یک موضوع به خصوص هستند.

چند وقت پیش، نویسندگان سایت fixr.com به این فکر افتادند که ببینند، کاربران به دنبال قیمت چه چیزهایی در کشورهای مختلف دنیا هستند.

نتابج این کار را هم روی یک نقشه بازتاب داده‌اند.

نتایج گاه مضحک و البته گاهی هم تأسف‌بار هستند. مثلا در حالی که عده قابل توجهی از کاربران از کاربران می‌خواستند بدانند که هزینه پرواز با میگ در روسیه چقدر است!! در عین حال بعضی از کشورها را به خاطر هزینه تن‌فروش‌های جستجو می‌کرده‌اند.

یا اینکه در حالی که کاربران بیشتر به دنبال یافتن هزینه تحصیل در کشورهای اسکاندیناوی بوده‌اند، بر اساس شهرت بعضی از کشورها دنبال یافتن چیزهایی دیگری مثل خدروری BMW در آلمان، یا شتر در عربستان یا ثبت پتنت در آمریکا بوده‌اند.

در مورد ایران در حالی که آرزوی ما جستجوی مثلا قیمت صنایع دستی و فرش بوده است، ظاهرا کاربران دنیا ایران را جای مناسبی برای دریافت پیوند کلیه تصور می‌کنند.

 نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟

نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟

نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟

نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟

نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟

نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟

نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟


البته توجه داشته باشید که این نقشه بر اساس جستجوی عبارات انگلیسی در آمریکا ایجاد شده است و بنابراین در شیوه آن ایراداتی هم وارد است. برای تکمیل این نقشه و دقیق‌تر شدنش باید زبان‌ها و الگوهای جستجوی دیگر هم در نظر گرفته شوند. اما خب، این نقشه دست‌کم بیانگر تصورات کاربران انگلیسی‌زبان از شهرت برخی از کشورهای است.

برای مثال نتیجه جستجوی من به زبان انگلیسی در مورد قیمت چیزها در ایران این بود:

نقشه‌ای جالب: کاربران در گوگل به دنبال قیمت کدام کالا/خدمات در کشورهای مختلف هستند؟


این نقشه را شاید نباید زیادی جدی گرفت اما فراتر از این نقشه و محددیت‌ها و معایب‌اش، باید قبول کنیم که ایجاد یک تصور مدرن و زیبا از یک کشور مستلزم دهه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش و کار رسانه‌ای است، آن هم در صورتی که کشور و منطقه شما از اول، پتانسیل لازم را داشته باشد. بنابراین ایجاد کشوری که در وهله نخست، رؤیای عطر، طعم، شادی، فرهنگ، ابادانی و دانش را به نظر آورد و نه چیزهای دیگر، اصلا کار ساده‌ای نیست …

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !