متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


خودروی دوزیستی که پیش از این به فینال مسابقه خودروی خلاقانه XPrize راه یافته بود در چین تولید شد.

این خودرو که Spira4u نام دارد در زمره مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های حرکتی جهان قرار می‌گیرد. طبق برنامه‌ریزیهای از پیش صورت گرفته نسخه‌های برقی و گازی این خودروی سه چرخ تولید شده است.

برخی کارشناسان صنعت خودرو عنوان ترکیبی خودرو-اسکوتر را برای این محصول جدید برگزیده‌اند. این خودرو نخستین آزمایشات تعیین کیفیت و آلایندگی زیست‌محیطی را با موفقیت طی کرده و حالا همه چیز برای ارسال نخستین سری از Spira4uها توسط کشتی‌های باربری به آمریکا فراهم است.

تولید خودروی دوزیست چینی/عکس


نسخه الکتریکی این محصول جدید ۱۹۰ کیلوگرم و نسخه گازی آن نیز نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد. البته هر دوی این نسخه‌ها شاسی مشابه لانه‌زنبوری دارند. بدنه این محصول جدید از فیبرکربنی ساخته شده و جالب اینکه پنل‌های به کار رفته در بدنه آن از مواد فومی سبک وزن قابل بازیافت تولید شده است.

شش سال پیش برای نخستین بار این خودرو در قالب طرحی اولیه به دنیا معرفی شد اما در کل ساختار آن بارها تجدیدنظر شد تا در نهایت محصولی منطبق با فناوری‌های جدید و تازه‌ترین دستاوردهای مهندسی مواد ارایه شود.

استفاده از پنل‌های فومی نرم در صنایع خودروسازی اقدامی عجیب و کم‌سابقه محسوب می‌شود. استفاده از این ماده ویژگیهای قابل توجهی به آن می‌دهد که از آن جمله می‌توان به جذب بخش قابل توجهی از ضربات در تصادفات احتمالی اشاره کرد. در عین حال خودروی سه چرخی که با بهره‌گیری از این تکنیک ساخته شده، به لحاظ برخورداری از ساختاری آیرودینامیک - که ناشی از استفاده از این ماده می‌شود - حرکت شناورگونه‌ای در سطح جاده خواهد داشت.

تولید خودروی دوزیست چینی/عکس


نسخه گازی این محصول خلاقانه که قیمتی درحدود ۵ هزار دلار دارد مجهز به جعبه دنده خودکار بوده و تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد. نکته جالب اینکه مصرف سوخت گاز این خودرو 2.94 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر طی مسافت است. بدین ترتیب خودرو با هر بار سوخت‌گیری (۹.۵ لیتر) ۳۲۰ کیلومتر مسافت طی می ‌کند.

نسخه برقی Spira4u نیز با قیمتی درحدود ۹ هزار دلار در دو مدل تک و دو موتور برقی ارایه می‌شود.

این خودرو در مواقع نیاز مانند جاری شدن سیل، قابلیت استفاده به عنوان قایق را نیز دارد.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


mona_rt
ارسال پاسخ
صبا
ارسال پاسخ

چه ظاهر نچندان دلچسبی داره.