متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


 

فضیلت و خواص سوره صافات

سوره صافات، سی و هفتمین سوره است كه مكی  و 182آیه دارد.

 

در خواص و فضیلت این سوره مکی از پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله نقل شده: هر كس سوره صافات را بخواند خداوند به تعداد همه جنیان و شیطان ها به او ده حسنه عنایت می كند و شیطان ها را از او دور می كند و از شرك مبرّی شده و دو فرشته حافظ او، در روز قیامت به سود او شهادت می دهند كه به پیامبران الهی ایمان دارد(1)

 

از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده: هر كه سوره صافات را در هر روز جمعه قرائت نماید، همواره در حفظ و امان الهی بوده و آفت ها و بلاها در زندگی دنیایی، از او دفع می شود. روزی فراوانی از جانب خداوند به او داده می شود و از سوی شیطان و حاكمان ستمگر، آسیبی به مال و فرزندان و بدن او نمی رسد و اگر در همان روز یا شب جمعه بمیرد خداوند او را شهید به شمار آورده و در رمز قیامت در شمار شهدا خواهد بود و در بهشت هم درجه با شهیدان است(2)

 

آثار و بركات سوره

1) قرائت این سوره بر بالین محتضر، جان دادن را برای او آسان می كند.
سلیمان جعفری می گوید: امام كاظم علیه السلام را دیدم كه به فرزندش قاسم فرمود: برخیز و در كنار بستر برادرت سوره صافات را قرائت نما. سلیمان می گوید: قاسم چنین كرد و وقتی به آیه«هم اشدّ خلقا ام من خلقنا» رسید عمر برادر پایان یافت. آنگاه یعقوب بن جعفر به امام رو كرد و گفت: پیش از این برای كسی كه در حال مرگ بود، سوره یس را قرائت می كردیم اما امروز شما فرمودید كه سوره صافات را بخوانند. امام فرمود: سوره صافات را بخوانند. امام فرمود: سوره صافات را نزد هر مؤمنی كه به سختی در حال جان دادن است بخوانند، خداوند مرگش را سریع و آسان می كند(3)

 

2) راه اجابت دعا
از دیگر بركات قرائت سوره اجابت دعاست. از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است: كه هر كس سوره «یس» و «صافات» را در روز جمعه قرائت كند و آنگاه دعا كند، خداوند خواسته اش را اجابت می كند.(4)

مرحوم طبرسی نیز در كتاب مكارم الاخلاق آورده است: در روایت است كه سوره صافات را برای دستیابی به شرف و جاه در دنیا و آ خرت خوانده می شود(5)

 

3) جهت حصول آرامش
امام صادق علیه السلام فرموده است: اگر انسانی كه دچار اضطراب و ترس است، از آب نوشته این سوره، استحمام كند آرامش می یابد(6)

 

4) تسكین درد
در كتاب المصباح كفعمی آمده: اگر كسی سوره صافات را بنویسد و پس از شستن آن، بدنش را با این آب بشوید دردهایش برطرف می شود(7)

 

5) ترس از عقرب گزیدگی
امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: هر كس از عقرب گزیدگی می ترسد آیات 81-79 این سوره را بخواند خداوند او را از این ترس ایمن می كند(8)

 

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Negin_wolf
ارسال پاسخ

tnx azizam