توجه !
عضویت در کانال تلگرام همخونه
(کلیک کنید)
بلاگ كاربران
دلیل تن فروشی در ایران
- دلیل تن فروشی در ایران رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفت: 22 درصد از زنانی که قبل از تن فروشی شاغل بودند در بخشهای مختلفی بدین شرح مشغول به کار بودند: 8 درصد کارمند اداری، 7 درصد منشیگری، 4 درصد فروشنده، 7 درصد آرایشگری، 5 درصد کارگری و 2 درصد کارسیاه و غیرقانونی که عمدتاً فروش مواد مخدر بود. زنانی که قبلاً شاغل بودند شغلشان به گونهای نبوده است که درآمد کافی را برای اداره زندگ…
حج ابراهیمی برای رسیدن به كمال جمعی از جمله صفا و آزادگی است…
- حج ابراهیمی برای رسیدن به كمال جمعی از جمله صفا و آزادگی است لباس احرام در حج نشانهٔ آزادی و آزادگی است. ما در حج لباس خود را در میآوریم و حولهٔ سادهٔ آن را هم به رنگ سفید که رنگ کفن است به تن میکنیم و نیز باید عاری از هر دوختی باشد و سوزن و چیزی از دنیا در آن نباشد یعنی ما باید علقهای از گره در دل نداشته باشیم و آزاد، رها و باز باشیم. روشن بودن آن نیز صفا داشتن حج ما را می…
نامه بیت آیت الله هاشمی درباره مهدی
- نامه بیت آیت الله هاشمی درباره مهدی بیت آیت الله هاشمی در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه به سخنان اخیر وی درباره مهدی هاشمی پاسخ داد. تابناک: بیت آیت الله هاشمی در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه به سخنان اخیر وی درباره مهدی هاشمی پاسخ داد.پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن کامل این نامه بدین شرح منتشر کرده است:بسم&zw…
داستان این 3 نفر؛ ظریف ،روانچی و عراقچی
- داستان این 3 نفر؛ ظریف ،روانچی و عراقچی مروری گذرا به سه تفنگدار هسته ای انداخته ایم. بهانه ای است برای قدردانی آنهایی که تازه نوروز را شروع کرده اند: نو روزی برای همه ی هموطنان... برترین ها - ایمان عبدلی: این سیاسی ترین عید مردم ایران بود و بدون شک دلیل عمده ی آن گره خوردن احتیاجات روزمره به مساله ی هسته ای است، در روزهای پر التهاب مذاکرات هسته ای و در حالی که مردم در دید و بازدیده…
عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)9
- عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)9 سالکان قربی، خود را از امور ناسوتی کنار میکشند و خدا را میخواهند و هوس میکنند و محبوبان حقی از خدا، تنها خدا را دارند. سالکی در قرنطینه خدا وارد میشود که خداوند او را میزند و به سختی و به جِدّ هم میزند و به انواع بلاها میکشد؛ وگرنه سرگردانی است که حتی اگر از قرب و حق بگوید، باز هم نمیداند که چه میگوید …
عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)8
- عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)8 آدمی این خصلت را دارد که اگر جمله جهان را به تصرف آورد، باز از پی تحصیل جهان دگر است. آنانکه خانههای دهها میلیاردی و خودروهای چند میلیاردی دارند، به آن بسنده نمیکنند و در فضای آسمان، هتل اقامتی با آخرین استانداردهای جهانی بنا میکنند. مهم این است که بتوان از تامین خواستههای ناسوتی دست برداشت؛ وگرنه انسان، مرزی برای ایستا…
عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)7
- عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)7 محبوبان حقی طمعی ندارند. سالکان قربی میتوانندبه محبوبان حقی تشبه بجویند و برخی از خواستههای خود را حقی سازند و برای نمونه، «طمع از غیر» بردارند؛ به اینگونه که سلامِ همراه با طمع به داراییهای دیگران یا برای رهایی از تنهایی یا رسیدن به منفعت و حتی خیر نداشته باشند و دیگران را به چشم ظهور و بنده خدا ببینند. بعد از آن…
عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)6
- عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)6 بیشتر پیامبران الهی از محبوبان قربی بودهاند؛ یعنی از محبوبان محب و از کسانیکه با تلاش و ریاضت، در بزرگسالی ـ که ممکن است اوان بلوغ باشد ـ یکی از اسمای حق را یافتهاند. توجه شود که میان عصمت با وصول عرفانی، تفاوت است و نباید میان ایندو، خلط کرد. عارفان حقی عارفان حقی کسانی هستند که توان وصول به ذات حق به آنان موهبت شده است. بر …
عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)5
- عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)5 ذهن سالکان قربی از ناسوت فارغ است و پیوسته قرب حق را میطلبند. این قرب یا وصول، به یکی از اسمای حقتعالی است که میتواند مراتب تشبّه، تخلق و تعین تا تجسّم، تمثّل و تشخّص را داشته باشد. شخص شدن، بسیار سنگین است. چنین کسی نسبت به همسر و فرزند و خانه و محیط و جامعه، نه آنکه بیتفاوت باشد، بلکه در مسیر سلوکی وی چنین اموری نمیآی…
عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)4
- عرفان نظری محبوبی (گروه های اهل معرفت)4 سالکان ناسوت، چنانچه در سیر سلوکی خویش، مسیر حق را نیابند یا آن را نپیمایند، سالکان مذموم میباشند. فرعون از این گروه بوده است. شمار سالکان جهیمی فراوان است؛ چنانکه قرآن کریم به نقل از اصحاب یمین، بر سیر حرکتی اهل آتش، اطلاق سلوک کرده و فرموده است: «مَا سَلَککمْ فِی سَقَرَ» چه چیز شما را در آتش (سَقَر) در آورد؟ (مدثر / 4…