متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


برای شروع، می دانم که ترمودینامیک با فرآیندهای در حالت تعادل سروکار دارد. بنابراین فشار ترمودینامیکی به احتمال زیاد باید فشار یک سیال در حالت تعادل باشد.
من مطمئن نیستم که آیا یک جریان سیال (به طور کلی ناپایدار) در تعادل ترمودینامیکی است (مثلاً جریان در کانالی که گرادیان فشار دارد) و بنابراین آیا فشار استاتیکی در یک نقطه از کانال با فشار ترمودینامیکی متفاوت است؟
این در مورد قانون گاز ایده آل p=ρRT چه چیزی را شامل می شود؟ آیا می توان از آن برای جریان متحرک استفاده کرد؟ فشار در معادله به چه چیزی اشاره دارد. مکانیکی یا ترمودینامیکی؟
در یک جریان معین می‌توانیم فشار را در هر نقطه اندازه‌گیری کنیم، مثلاً با استفاده از یک لوله پیتوت برای دریافت رکود و فشار ساکن. سوال من این است که آیا فشار استاتیکی که اندازه گیری می کنیم (که طبق تعریف یک کمیت "F/A" (نیرو / مساحت) است با فشار ترمودینامیکی متفاوت است؟ فشار در P=ρRT باید به فشار ترمودینامیکی اشاره داشته باشد، زیرا این معادله صرفاً از قوانین ترمودینامیک مشتق شده است. با این حال، در تمام ادبیاتی که من با آن مواجه شده ام، جریان های تراکم پذیر از معادله گاز ایده آل به عنوان پیوندی بین متغیرهای تراکم ناپذیر (p,V) و مجموعه کامل متغیرهای تراکم پذیر (p, V,ρ,T) پس به نظر می رسد این دو فشار معادل هستند؟
در ترمودینامیک، فشار به روش‌های مختلفی تعریف می‌شود. اگر به هویت ترمودینامیکی نگاه کنیم:
dU=TdSPdV+μdNdU=TdS−PdV+μdN(که در آن U انرژی، T دما، S آنتروپی، P فشار، V حجم، μ پتانسیل شیمیایی و N تعداد ذرات است) می‌توانیم ببینیم که فشار:
P=(dUdV)constant S,N=T(dSdV)constant U,N=μ(dNdV)constant S,U.P=−(dUdV)constant S,N=T(dSdV)constant U,N=μ(dNdV)constant S,U.
با این حال، اگر از انرژی آزاد هلمهولتز استفاده کنیم، هویت‌های بیشتری برای فشار وجود دارد (به همین روش به دست می‌آید):
F=UTSdF=SdTPdV+μdN.F=U−TS→dF=−SdT−PdV+μdN.فشار مکانیکی - حداقل به شکلی که من فکر می کنم شما به آن فکر می کنید - بسیار ساده است، حداقل مرتبط. فشار فقط:
P=FA,P=FA,نیرو در واحد مساحت
من این را می دانم، معادله ای که شما ذکر کردید:
P=ρRTP=ρRT
قانون گاز ایده آل (تک اتمی) نامیده می شود و با این فرض به دست می آید که گاز در حالت تعادل است و برهمکنش ندارد، - به همراه چند فرض دیگر که من به خاطر ندارم - بنابراین به طور کلی نمی توانید آن را اعمال کنید. به سیالات دینامیک (اگرچه، همانطور که دیگران اشاره کرده اند، موقعیت های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را اعمال کنید). فشار موجود در معادله فشاری است که گاز بر محیط اطراف خود وارد می کند (یعنی فشاری که گاز درون یک بالون به سمت بیرون روی بالون وارد می کند).اساساً ما فشار را به عنوان نیرو بر روی منطقه می شناسیم:
p=FA=FxAx=Wo

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها