متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


ینید درسته ما لباس مشکی بپوشیم گرما رو بهتر جذب میکنه اما در زیر لباس صدق نمیکنه اما تابش حرارتی بدن شما در مادون قرمز است، بنابراین این قانون در مورد داخل لباس صدق نمی کند.لذا بهتره طرف دیگه اون سفید باشه .میگم بهتون ما تو انتقال حرارت قانون تابش حرارتی کیرشهوف به گسیل و جذب تابشی خاص طول موج توسط یک جسم ماده در تعادل ترمودینامیکی از جمله تعادل تبادل تابشی اشاره دارد.
برای جسمی از هر ماده دلخواه که تابش الکترومغناطیسی حرارتی را در هر طول موج در تعادل ترمودینامیکی ساطع و جذب می‌کنه نسبت توان نشری آن به ضریب جذب برابر است با تابع جهانی فقط طول موج تابشی و دما. این تابع جهانی قدرت انتشار کامل جسم سیاه را توصیف میکنه
رنگ سفید دارای قابلیت جذب کمتر و دارای قابلیت انتشاربیشتری است. رنگ سفید به عنوان عایق بسیار خوبی در برابر تشعشعات خورشیدی عمل میکنه .بر عکس رنگ سیاه جذب بیشتر و انتشار کبیشتری داره. پس تو لباس شما پشم شیشه میزارن که عایق حرارتی Thermal insulationباشه و همچنین پوست شما انتشار کمتری داره و هوای محبوس بین لباس و پوست گرم میمونه .
شار گرمایی (انرژی گرمایی در واحد زمان) که از بدن از طریق عایق به دنیای خارج جریان می‌یابد توسط:
dQdt=hA(TbodyToutside)(1)(1)dQdt=−hA(Tbody−Toutside)
جایی که:سمت چپ شار حرارتی است. علامت منفی مورد نیاز است زیرا شار گرما از دست می رود،
h ضریب انتقال حرارت است،
A سطح مشترک بدن و محیط است،
TbodyTbody و Toutside به ترتیب دمای بدن و دمای بیرون هستند.
h در درجه اول به لباس بستگی دارد. لباس‌های ضخیم و هوادار h پایینی دارند و عایق خوبی هستند، در حالی که لباس‌های نازک و شل و ول دارای مقدار بالایی h و ظرفیت عایق کمتری هستند.
هنگامی که مقدار h به اندازه کافی کم باشد، لباس بدن را گرم نگه می دارد، زیرا اتلاف گرما کم است، بنابراین TbodyTbodyدر زمان تغییر نمی کند (به یاد داشته باشید که بدن تلاش زیادی می کند تاTbodyTbody ثابتی داشته باشد).
مشکل زمانی به وجود می آید که h بالا باشد (لباس شل و ول) و ToutsideToutside کم باشد. سپس طبق (1) اتلاف حرارت زیاد می شود و بدن ممکن است قادر به حفظ TbodyTbody ثابت) نباشد.
البته در مورد پوست و لباس فرق داره حرارت محسوس از پوست پوشیده شده با لباس، ابتدا به لباس و سپس از لباس به محیط منتقل می‌شود. افت حرارت جابجایی و تشعشع از سطح بیرونی لباس به محیط بیرون را می‌توان˙Qconv=hconvAclothing(TclothingTambient) ˙Qrad=hradAclothing(T

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !