متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


درمان خانگی زگیل تناسلی با روش‌های ساده + دستورالعمل‌هابسیاری از افرادی که دچار علائم آزاردهنده زگیل تناسلیمی‌شوند، به دنبال راه حل‌های سریع برای از بین بردن زائده‌ها هستند، بنابراین درمان خانگی زگیل تناسلی می‌تواند پایانی برای جستجوی آن‌ها باشد.

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی بسیار شایع است و توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. طبق مطالعه‌ای سالانه حدود یک میلیون مورد جدید زگیل تناسلی تنها در ایالات متحده تشخیص داده می‌شود. هیچ درمان مشخصی برای پاکسازی ویروس زگیل از بدن وجود ندارد، اما می‌توانید علائم را درمان کنید. بر اساس نظریه پزشکان ممکن است این ویروس بعد از دوسال با تقویت سیستم ایمنی، خود به خود از بدن پاک شود.

اما گاهی ویروس زگیل تناسلی می‌تواند برای مدت طولانی در بدن شما خفته باقی بماند. بنابراین، حتی اگر زگیل‌های خود را درمان کنید و از شر آن‌ها خلاص شوید، ممکن است بعداً عود کنند. اما واکسن HPV می‌تواند در برابر این بیماری از بدن محافظت کند و به عنوان تنها راه قطعی برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی است.

پزشکان مختلف بسته به نوع زگیل تناسلی یا مدت زمانی که شما زگیل داشته‌اید، ممکن است از درمان‌های متفاوتی برای این بیماری استفاده کنند. هیچ پروتکل درمانی استانداردی برای این عارضه وجود ندارد اما در اینجا با چند دستورالعمل درمان خانگی زگیل تناسلی آشنا می‌شوید که ممکن است علائم شما را تسکین دهند، اما به عنوان درمان قطعی زائده‌ها شناخته نمی‌شوند:

قبل از درمان خانگی زگیل تناسلی به پزشک مراجعه کنید!

بسیاری از افراد مبتلا به HPV به زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند. افرادی که زگیل یا سایر ضایعات مشابه را روی اندام تناسلی خود یا در نزدیکی آن‌ مشاهده می‌کنند، باید به پزشک مراجعه کنند. تشخیص صحیح به تضمین درمان مناسب کمک می‌کند. می توان تصور کرد که  زائده شبیه به زگیل تناسلی در زنان و مردان، یک بیماری دیگر مانند تبخال یا عفونت باکتریایی باشد. فقط یک پزشک می‌تواند تشخیص قطعی انجام دهد.

تغییرات رژیم غذایی

داشتن زگیل تناسلی سیستم ایمنی بدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بدن شما ممکن است برای مقابله با سایر مشکلات سلامتی، علاوه بر زگیل مبارزه کند، اگر رژیم غذایی متمرکز و خوبی نداشته باشید.

برای کمک به بهبودی سریع‌تر بدن، محرک‌های ایمنی مانند سیگار کشیدن را به حداقل برسانید و از رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری‌شده یا کم‌مغذی استفاده کنید. غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از:

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان

غلات کامل

سبزی برگ تیره

لوبیا

این وعده‌های غذایی ممکن است به بهبود سیستم ایمنی بدن شما و کاهش احتمال عود HPV کمک کند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از بهترین گزینه‌های درمان‌های خانگی زگیل تناسلی است. شما باید چند قطره روغن درخت چای رقیق شده را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید. می‌توانید آن را مستقیماً بر روی زائده زگیل تناسلی بمالید.

البته برخی از افراد ممکن است به این اسانس آلرژی داشته باشند، این را فراموش نکنید که از قبل یک آزمایش آلرژی روی پوست دست انجام دهید. هنگام استفاده از آن، ممکن است کمی احساس سوزش و التهاب داشته باشید.

روغن درخت چای

عسل

عسل ارگانیک خالص یک عامل ضد باکتری و ضد ویروسی بسیار قوی است و علاوه بر آن برای پوست مفید است. برای درمان خانگی زگیل تناسلی مقدار کمی عسل را روی زگیل بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. این درمان با محروم کردن زگیل از مواد مغذی، آن را نرم کرده و از بین می‌برد.

سرکه سیب

ماهیت اسیدی سرکه سیب، ویروس ایجاد کننده زگیل را از بین می‌برد و آن را به عنوان یک درمان طبیعی موثر، ثابت می‌کند. شما باید یک تکه پنبه را در سرکه سیب آغشته کنید و آن را به آرامی روی ناحیه زگیل بمالید. فقط مطمئن شوید که سرکه سیب طبیعی است و آن را از یک جای معتبر تهیه کنید. سرکه سیب یک درمان خانگی چند منظوره است و برای بسیاری از مشکلات دیگر هم استفاده می‌شود.

https://darman.clinic/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !