متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


کیست مویی یا سینوس پیلونیدال، نوعی از بیماری های ناحیه مقعد است که در اثر برگشت مو به داخل پوست ایجاد شده و باعث تجمع عفونت در زیر پوست می گردد.

علائم کیست مویی

علائم بیماری ممکن است در افراد مختلف کمی متفاوت باشد. زیرا میزان عفونت در بیماران مختلف متفاوت است. معمولاً بیماران علائم زیر را با شدت‌های مختلف تجربه می‌کنند:


درد شدید مقعد و اطراف کمر

خونریزی

ترشحات عفونی و خونی از کیست

مشاهده ناحیه متورم و برجسته و دردناک

التهاب زخم

آبسه

اگر عفونت کیست مویی شدید باشد، ممکن است بیمار علائم زیر را نیز تجربه نماید:


تب و لرز

بوی بد کیست مویی

التهاب و قرمزی اطراف زخم

 

احساس گرما در ناحیه اطراف زخم

آیا ترکیدن کیست مویی به معنای درمان شدن آن است؟

خیر، برخی از بیماران بعد از ترکیدن کیست مویی و تخلیه عفونت آن تصور می‌کنند که این بیماری درمان شده است. وقتی عفونت کیست مویی تخلیه می شود. درد بیمار تا حد زیادی کاهش پیدا می کند، اما در واقع خود کیست از بین نرفته است. اگر بیمار به درمان اقدام نکند، در طی مدتی کوتاه عفونت مجدداً باز گشته و حتی شدیدتر از مرتبه قبلی خواهد بود.


درمان کیست مویی

پزشک برای درمان کیست مویی از همان ابتدا انجام جراحی را به شما توصیه می کند. زیرا این بیماری هیچ دارویی ندارد در واقع برای از بین رفتن کیست باید محل کیست به طور کامل شکافته شده و محتویات آن تخلیه گردد تا از عود مجدد بیماری جلوگیری شود.


داروهایی که برای درمان کیست مویی مصرف میشوند، به جهت کنترل عفونت و کاهش آن قبل از جراحی می باشد. مصرف آنتی بیوتیک قبل از جراحی با کاهش عفونت می‌تواند به نتیجه گیری بهتر از جراحی کمک نماید. بهتر است در مورد مصرف آنتی بیوتیک و دوز آن نیز با پزشک مربوطه مشورت نمایید. از خود درمانی و مصرف دارو بپرهیزید.


روش های جراحی کیست مویی عبارتند از:


لیزر کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر روش نوین درمان این بیماری است که در دهه اخیر مورد توجه بیماران و پزشکان واقع شده است. مهمترین مزیت لیزر کیست مویی انجام جراحی در شرایط ایده آل بدون نیاز به بستری در و یا خونریزی است. همچنین بیماران بعد از انجام جراحی نیز مشکلی نداشته و حتی دچار عوارض بعد از جراحی نیز نخواهند شد.


برای انجام این جراحی کافی است به یکی از کلینیک های لیزر در سطح شهر تهران و یا دیگر شهرها مراجعه کنید. برای عمل پزشک با استفاده از لیزر و بدون به کار بردن تیغ جراحی محل کیست را برش و عفونت و محتویات کیست را به طور کامل تخلیه می نماید. در طی این جراحی بیمار درد و خونریزی نخواهد داشت و نتایج جراحی تا ۹۸ درصد موفقیت آمیز خواهد بود. از مزایای لیزر درمانی می توانیم به این موارد نیز اشاره کنیم:


درمان سرپایی بدون نیاز به دریافت بیهوشی

درمان کیست مویی بدون درد و خونریزی

پیشگیری از عوارض جراحی کیست مثل عفونت عود مجدد بیماری بی اختیاری

موفقیت در درمان تا ۹۸%

صرفه جویی در زمان و هزینه

مناسب برای درمان انواع کیست مویی

 

بدون نیاز به طی کردن دوره نقاهت و استراحت در منزل

ادامه مطلب در اینجا

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !