متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


برای درمان کیست مویی از روشهای مختلف جراحی استفاده میشود. این روشها مزایا و معایب مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. در این صفحه به بررسی هریک از روشهای جراحی، یعنی عمل سرپایی کیست مویی و جراحی باز و بسته می پردازیم و در آخر آنها را با هم مقایسه می کنیم. با مطالعه این صفحه می توانید برای انتخاب روش جراحی تصمیم گیری کنید.

کیست مویی که با نام سینوس پیلونیدال هم شناخته می شود از شایع ترین بیماریهای مقعدی است که درمان قطعی و دائمی آن فقط به وسیله ی انجام عمل جراحی با لیزر امکان پذیر است. کیست مویی عارضه ای است که در ناحیه ی پایین کمر و بالای خط باسن به وجود می آید. این بیماری بر اثر پیچیدن و بازگشت مو به زیر پوست رخ می دهد. در نتیجه مویی که در زیر پوست قرار می گیرد برای بدن به عنوان یک عضو بیگانه و ناشناس تلقی می شود و واکنش دفاعی بدن علیه آن آغاز می گردد.

در چنین شرایطی کیست مویی شروع به عفونت می کند و به دلیل تجمع چرک و عفونت به مرور زمان بزرگ تر و دردناک تر می شود. در چنین مواقعی تنها روش قطعی برای از میان بردن این عارضه برداشتن کیست به وسیله ی جراحی و لیزر است.

 

عمل سرپایی کیست مویی با لیزر

امکان موفقیت سایر روش های درمانی برای درمان و از بین بردن کیست مویی در حال حاضر بسیار پایین است و فقط روش درمان با لیزر برای موارد خاصی به عنوان جایگزین عمل برای این عارضه مورد استفاده قرار می گیرد. روش های سنتی برای درمان این بیماری معایب بسیاری دارند که همین موضوع باعث گرایش بیماران به لیزر درمانی شده و توصیه اکثر پزشکان نیز همین روش درمان می باشد.

 

جراحی کیست مویی با لیزر، با بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوش کردن بیمار نمی باشد، علاوه بر آن فرد درد و خونریزی کمتری را تحمل می کند و پس از درمان از طریق لیزر که در عرض کمتر از یک ساعت انجام می شود می تواند به زندگی عادی و روزمره خود بازگردد.

در ادامه به روش های سنتی درمان که جراحی به روش باز و بسته کیست مویی می باشد خواهیم پرداخت. روش های متعددی برای عمل سینوس پیلونیدال وجود دارد . هر یک از این روش ها با توجه به محل، اندازه، میزان گسترش عفونت و سایر موارد انتخاب می شود 

ادامه مطلب

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !