متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


فیستول مقعد که با نام ناسور هم شناخته می شود،مسیر و تونلی غیر طبیعی است،که با عفونت پر شد و یا به دلیل عفونت ایجاد میشود و در نتیجه آن دو ارگان بدن به هم متصل میشود.


نه تنها این عفونت به تدریج پیش روی می‌کند و می‌تواند سایر بافت‌های بدن تأثیر قرار دهد بلکه اتصال دو بخش از بدن که به طور طبیعی جدا از هم هستند، می تواند مشکلات بیماری‌های دیگری را در پی داشته باشد.


درمان فیستول با لیزر

تنها روش مناسب برای درمان فیستول،جراحی است. مسیر تونل ایجاد شده با هیچ دارو یا روش خانگی درمان نمیشود، داروهای موجود هم تنها به جهت کنترل عفونت قبل از انجام جراحی توصیه می شود.


از طرفی بهتر است روش جراحی با لیزر انجام شود،زیرا لیزر عوارض و مشکلات جراحی سنتی با تیغ جراحی را نخواهد داشت. در این روش ابتدا مسیر فیستول به طور کامل از عفونت تخلیه می شود.سپس با تابش اشعه و با استفاده از پورت مخصوص،سطح داخلی فیستول سوزانده شده و به طور کامل از بین میرود. این عمل عفونت را نیز به طور کامل از بین خواهد برد. لیزر فیستول در یک شبکه سرپایی و بدون درد و خونریزی انجام میشود.


از مهمترین مزایای درمان به روش هم می‌توانیم پیشگیری از آسیب به بافت های مقعد و احتمال بی اختیاری اشاره کنیم.


مزایای درمان لیزری

از مزیت های درمان با این روش می توانیم به این موارد اشاره کنیم:


 درمان سرپایی بدون نیاز به بستری

درمان قطعی و فوری

درمان تنها در یک جلسه لیزر

درمان بدون درد یا خونریزی

بدون نیاز به دوره نقاهت

صرفه جویی در زمان و هزینه ها

هزینه درمان فیستول با لیزر

در کنار این مزایا، مناسب بودن قیمت و هزینه درمان فیستول با لیزر موجب شده، بیماران بابت پرداخت هزینه ها نیز نگرانی نداشته باشند. 


با انجام لیزر نه تنها هزینه درمان فیستول کاهش می یابد، بلکه هزینه های جانبی مثل بستری در بیمارستان و یا از کارافتادگی بعد از جراحی نیز حذف میشوند. چرا که بیماران می توانند پس از انجام لیزر به محل کار خود بازگردند.


عوامل مهم و تاثیر گذار در هزینه عمل فیستول


تعداد مسیرهای فیستول

میزان عفونت

طول فیستول

نوع لیزر

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه درمان فیستول با لیزر  بر روی لینک کلیک کنید.


علت فیستول مقعد چیست؟

علت  این بیماری عفونت است. وقتی به هر دلیلی ناحیه مقعد و روده دچار عفونت شده،و این عفونت و التهاب برای مدتی درمان نشود رود به تدریج پیشروی کرده تونلی را برای دفعه چرک ایجاد میکند.


در بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا به فیستول، بیماری آبسه عامل اصلی شناخته میشود. آبسه در نتیجه تجمع چرک و عفونت در زیر پوست ایجاد میشود. بنابراین باید به محض مشاهده عفونت هایی مثل آبسه فورا برای درمان اقدام کنید. سایر بیماری هایی که می توانند به فیستول منجر شود، عبارتند از؛


سل

عفونت های مقاربتی مثل سیفلیس

بیماری های التهابی روده مثل کرون و کولیت

سرطان

عوارض جراحی های مقعد

بیماری پروکتیت یا التهاب راست روده

علائم فیستول

علائم بیماری ممکن است بسته به میزان پیشرفت بیماری و پیشروی  عفونت متفاوت باشد، معمولا همه بیماران علائم زیر را با شدت های مختلفی تجربه می کنند.


درد مقعد و نواحی اطراف آن

سوزش و خارش مقعد

ترشحات چرکی و عفونی

التهاب و قرمزی دریچه مقعد

مشاهده زخم یا سوراخ عمیق روی پوست

تغییر رنگ پوست در اطراف مقعد

همچنین در صورت پیشرفت بیماری ممکن است علائم دیگر نیز ظاهر شوند،


تب

خونریزی

تغییر در عادات اجابت مزاج یا درد حین دفع مدفوع

عوارض

بهتر است با شروع اولین علائم برای بررسی علت بیماری و نحوه درمان با پزشک متخصص مشورت کنید،هر مقدار درمان بیماری با تاخیر شروع شود،مثل من بیماری پیشرفت کرده و عفونت ت شدت می یابد بنابراین درمان بیماری هم پیچیده تر خواهد عوارض درمان نکردن فیستول شامل ؛


پیشروی عفونت؛مسلم است که در صورت عدم درمان عفونت پیشروی کرده و بافت های اطراف فیستول را تحت تاثیر قرار می دهد.

طول فیستول بیشتر می شود؛وقتی بیماری درمان نشود مسیر فیستول طولانی تر شده و یا می تواند به چند شاخه تقسیم شود، در این حالت درمان بیماری پیچیده تر شده و یا حتی ممکن است به چندین  مرتبه جراحی نیاز باشد.

ممکن است عفونت به خون فوت کرده و بیماری‌های دیگری مثل گند خونی را در پی داشته باشد.

اگر درمان فیستول را برای ماه ها به تاخیر بیندازید به تدریج عفونت ساختار سلول های پوست را متحول کرده و این می تواند خطرناک باشد، زیرا احتمال ایجاد سرطان را افزایش میدهد.

پیشگیری

هیچ راه قطعی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد،تنها راه ممکن درمان به موقع بیماری هایی که عامل فیستول می شوند. به طور مثال با درمان به موقع آبسه می توان از آن را پیشگیری کرد. به علاوه استفاده از کاندوم حین رابطه جنسی،احتمال ایجاد بیماری را کاهش میدهد.


برای درمان فیستول به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

جهت تشخیص این بیماری می‌توانید به اولین پزشک در دسترس نیست پزشکی عمومی یا داخلی


مراجعه کنید. اما از آنجا که فیستول برای درمان نیازمند جراحی است،بهترین گزینه برای درمان بیماری هم متخصص جراح عمومی است. متخصصین پزشکی جراحی بخش های مختلف بدن است و بهتر از هر پزشک دیگری بر جراحی تسلط دارد.

https://b2n.ir/z93503

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !