متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از ساعت ها صرف زمان و هزینه برای مراجعه به متخصص متوجه شوید که میبایست متخصص دیگری مراجعه کنید. از طرفی مراجعه به متخصص مربوطه و مناسب می تواند در نتیجه گیری صحیح سریعتر از درمان اثر گذار باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم،شما را با متخصص مناسب برای هر بیماری آشنا کنیم.

بیماری قلبی و فشار خون

اگر به طور ناگهانی و بدون هیچ پیش زمینه قبلی دچار مشکلات قلب مثل درد در قفسه سینه،بالا رفتن ضربان قلب و …. شده اید بهتر است برای تشخیص علت با متخصص داخلی مشورت کنید. کار متخصص درمان بیماری های داخلی بزرگسالان بدون عمل جراحی است. در صورت لزوم متخصص داخلی بیمار را به جراح قلب و عروق ارجاع می دهد.

بی اختیاری ادراری

بی اختیاری ادراری در اثر از دست رفتن کنترل مثانه ایجاد می شود. در این موارد بخشی از محتویات مثانه یا تمام آن،بدون اختیار شخص تخلیه می شود.

برای درمان بیماری های ادراری و کلیه باید به اورولوژیست مراجعه کنید. کار این پزشک متخصص بیماریهای مربوط به دستگاه ادراری زن و مرد، کلیه و غدد کلیه،مثانه و پروستات است. از دیگر بیماری هایی که پزشک درمان می کند میتوانیم التهاب بزرگ شدن پروستات،واریکوسل التهاب مثانه بیماری های مقاربتی مثل کلامیدیا، سوزاک و سیفلیس اشاره کنیم.

اختلال بلع 

اختلال دریا دیسفاژی به عدم توانایی در بلع مایعات و غذا گفته می شود. ممکن است فرد هنگام بلع غذا دچار خفگی یا احساس گیر کردن غذا در گلو شود. این مشکل می‌تواند در هر سنی از کودکان تا سالمندان مشاهده شود.

یکی از پزشکانی که می‌تواند به درمان اختلال بلع کمک کند. متخصص گوش و حلق و بینی است. همانطور که از نام متخصص مشخص است کار این پزشک درمان مشکلات گوش حلق و بینی و اختلالات مربوط به سر و گردن است. از دیگر بیماری هایی که توسط متخصص درمان می شوند می توانیم به عفونت گوش، کاهش شنوایی، عفونت گوش و خون دماغ اشاره کنیم.

کیست مویی

کیست مویی در اثر ایجاد،حفره یا سوراخ زیر پوست ایجاد میشود که ممکن است با عفونت، مو یا مواد زائد پر شود،علت اینکه به این کیست گفته می شود این است که در اثر برگشت مو رشد مو در خلاف جهت طبیعی ایجاد می شود. کیست مویی معمولا کمی پایین تر از کمر و یا مابین دو کفل شکل می گیرد.

دکتر کیست مویی، متخصص جراح عمومی مراجعه است. کار این متخصص درمان و جراحی محتویات شکم از جمله مری، معده ، روده کوچک و بزرگ و همینطور بافت های نرم بدن مثل پستان یا پوست است. 

همچنین در درگیری با هریک از مشکلات زیر مثل جراحی پستان،هموروئید یا بواسیر،جراحی مری و درمان فتق و واریس می توانید به این متخصص مراجعه کنید.

برای رزرو نوبت ویزیت از متخصص و دکتر کیست مویی به اینجا مراجعه نمایید.

اختلالات خواب 

هر فرد باید به طور متوسط بین ۷ الی ۸ ساعت در طول شبانه روز بخوابد. در صورتی که فرد به هر دلیلی دچار شرایطی شود که توانایی خواب منظم و با کیفیت را از دست بدهد دچار اختلال خواب شده است. جمله اختلالات خواب می توان به کم یا زیاد خوابیدن،پریدن از خواب، عمیق نشدن خواب و یا سخت به خواب رفتن اشاره کرد. این اختلال معمولا در نتیجه بیماری های روحی و استرس ایجاد می شود و می تواند روی سطح انرژی و خلق و خوی و سلامت روان شخص اثرات منفی داشته باشد.

از آنجا که مهمترین علت اختلال خواب استرس و اضطراب است پیشنهاد می شود برای درمان این اختلال به روانپزشک مراجعه کنید.

کار این متخصص درمان بیماری های مربوط به سلامت روان است. این کارشناس به بررسی سلامت روان و ذهن انسان می پردازد و می تواند به درمان اختلالات روانی اعتیاد مشکلات عاطفی و رفتاری مثل افسردگی  و اختلالات اضطرابی کمک کند.

آلزایمر

بیماری آلزایمر یا همان فراموشی نوعی اختلال عملکرد مغز است. که در نتیجه زوال اعصاب مغزی میشود. در این بیماری به  تدریج توانایی ذهنی فرد کاهش می یابد. تقریبا یک نفر ازهر ۸ نفر بالای ۶۵ سال به این بیماری مبتلا است.

هر چقدر زودتر برای  درمان بیماری اقدامات موثر انجام شود، روند زوال اعصاب مغز کندتر خواهد بود.

برای درمان آلزایمر باید با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید. کار  این متخصص درمان بیماری های عصبی مغز و نخاع مثل درمان بیماری‌های آلزایمر،پارکینسون، اختلالات تشنج و عفونت های مغزی است.

آرتروز

آرتروز یا آرتریت،یکی از مشکلات رایج و بیماری های مفصلی است،که در نتیجه التهاب مفاصل و بافت های همبند ای و اسکلت عضلانی ایجاد می شود. این بیماری در افراد ۶۵ سال یا مسن تر مشاهده می شود.

این بیماری باعث می شود و مفاصل آسیب دیده،دچار درد تورم یا داغی شوند. این بیماری در نتیجه آسیب دیدگی، افزایش سن و کشیدگی غضروف طولانی مدت ظاهر می شود. آرتروز می‌تواند در گردن، انگشتان دست و پا یا زانو ایجاد شود.

برای درمان آرتروز باید با متخصص ارتوپدی یا همان ارتوپد مشورت کنید. کارین متخصص درمان آسیب ها و بیماری های استخوان،عضلات و مفاصل و رباط ها است. از دیگر بیماری هایی که این متخصص درمان میکند، می توانیم به دیسک، دررفتگی مفاصل، پوکی یا نرمی استخوان اشاره کنیم.

کیست تخمدان دان

کیست تخمدان،کیسه هایی برجسته هستند که با مایع پر می شوند و در تخمدان یا روی آنها رشد در یک فرد سالم تخمدان ها در هر ماه ماه یک تخمک را به داخل رحم پرتاب میکند افرادی که این کیست میتلا شده اند، تخمک کامل شده اما به داخل رحم منتقل نمی شود.

اندازه این تیم از یک نخود تا یک پرتقال متغیر باشد. اغلب به این کیست ها خطرناک نبوده و در طی شش ماه درمان میشود. در برخی افراد این کیست ها می توانند دردناک بوده یا قاعدگی های سخت ایجاد کنند.

برای درمان کیست تخمدان دان باید به متخصص زنان مراجعه کنید. این متخصص کار درمان بیماری های زنان، مشکلات باروری و مراقبت های بارداری را بر عهده دارد.

بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی یا آمیزشی مجموعه‌ای از بیماری‌های مختلف است که در طی رابطه جنسی از شخص ناقل منتقل می شود. این بیماری می تواند در تهران بده جنسی واژینال مغربی منتقل شود. بیماری های مقاربتی انواع مختلفی دارند که از جمله شایع‌ترین آنها می توانیم به زگیل تناسلی، کلامیدیا سوزاک و سیفلیس اشاره کنیم. بیماری ها می توانند عوامل مختلفی از ویروس ها باکتری ها و فونت های مختلف داشته باشد.

از نشانه های بیماری های مقاربتی به درد،احساس سوزش و خارش،قرمزی و تورم و زائده های غیر طبیعی روی پوست نواحی تناسلی اشاره کنیم.

برای درمان بیماری های مقاربتی باید با متخصص اورولوژیست مشورت کنید. کار متخصص درمان بیماری های دستگاه ادراری زن و مرد، مثانه و پروستات است. این متخصص اختلالات مربوط به اندام جنسی مردان را نیز درمان می کند.

از دیگر بیماری هایی که این متخصص به درمان آنها کمک می کند،می توانیم به بیماری های پروستات، واریکوسل، التهاب مثانه و مشکلات انزال و اختلال نعوظ اشاره کنیم.

https://b2n.ir/b30006

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها