متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


به نقل از زوم تک:

منشا اغلب مشکلات مقعد نظیر درد، خونریزی، خارش و سوزش بیماری بواسیر یا هموروئید است. بیماری بواسیر شایع ترین بیماریهای مقعدی است که حداقل 50 درصد از افراد جامعه را به خود درگیر نموده است. علائم شدید و آزار دهنده این بیماری موجب شده تحمل آن برای بیماران دشوار باشد.

خوشبختانه این بیماری یک روش درمان قطعی، بدون درد یا خونریزی دارد که در کمتر از 30 دقیقه بواسیر را درمان می کند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با این بیماری، علت, علائم  و انواع روش های درمان آشنا کنیم.


بواسیر چیست؟

 بیماری بواسیر به متورم شدن یا گشاد شدن دیواره سیاهرگ ها داخل کانال مقعد گفته میشود. اعمال فشار به مقعد باعث آسیب سیاهرگ های داخل آن میشود.  سیاهرگ متورم شده یا همان پاکه هموروئید شبیه به گوشت اضافه یا زائده اضافی از مقعد خارج میشود.و یا دریچه مقعدی را می پوشاند.

هموروئید هم هنگامی به طور قطع درمان شده است که این زائده با جراحی (سنتی یا لیزری) از مقعد خارج شود. امروزه اکثرا بیماران با توجه به تاثیر گذاری بیشتر و سریع تر لیزر ترجیح می دهند به این روش درمان شوند. لیزر یا همان عمل سرپایی بواسیر در یک جلسه و بدون درد یا خونریزی هموروئید را از بین می برد.

در واقع پزشک با استفاده از لیزر بافتی که متورم شده است را برش داده و از مقعد خارج می کند. این درمان بدون درد، بدون ایجاد خونریزی است و نه تنها سرپایی انجام شده بلکه بیمار خیلی سریع به نتیجه دلخواه و قطعی خود می رسد.

شاید در نگاه اول با خود تصور کنید. این همه مزیت هزینه های سنگینی را به شما تحمیل می کند. اما این تصور کاملاً غلط است. برای اینکه بگوییم دقیقا هزینه جراحی لیزری برای هر فرد چه مقدار است، باید اول بیمار تحت معاینه قرار بگیرید. اما می توانید جهت اطلاع از حدود هزینه درمان بواسیر با لیزر بر روی لینک کلیک کنید.


انواع بواسیر

این بیماری بسته به اینکه سیاهرگ متورم شده داخل یا خارج از مقعد قرار دارد، به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم میشود.

اگر رگ متورم شده داخل کانال مقعد باشد، هموروئید از نوع داخلی است. هموروئید داخلی بسته به میزان پیشرفت بیماری، میزان پرولاپس و بیرون زدگی زائده هموروئید به 4 نوع مختلف تقسیم میشود. در مرحله ی اول بیماران نمی توانند زائده را مشاهده کنند چون به طور کامل داخل مقعد قرار دارد، اما با تدریج زائده از مقعد خارج میشود و با فشار دست هم به داخل بر نمی گردد.

در صورتی که رگ متورم شده خارج از مقعد و بر روی دریچه آن باشد، هموروئید خارجی محسوب میشود.


علت ها

علت دقیق این بیماری مشخص نیست و معمولاً مجموعه ای از عوامل در ایجاد این عارضه نقش دارند. در واقع هر عاملی که فشار بسیار زیادی را به مقعد وارد کند، علت این بیماری است. پزشکان این بیماری را با ژنتیک و سابقه خانوادگی نیز در ارتباط می دانند.


برخی از مهمترین علل ایجاد این بیماری عبارتند از :


بارداری

زایمان

اضافه وزن

بی تحرکی

استعمال دخانیات

جابجایی اشیا سنگین

رابطه مقعدی

علائم

از مهمترین نشانه های این بیماری می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

 درد مقعد که با دفع مدفوع هم شدت می گیرد.

خونریزی یا خون در مدفوع

خارش و سوزش مقعد

متورم شدن اطراف مقعد

قرمز شدن اطراف مقعد

ترشحات لزج

باریک شدن مدفوع

این علائم و نشانه ها ممکن است در افراد مختلف با شدت های متفاوتی ظاهر شود. همچنین ممکن است این علائم ناشی از بیماری های دیگری ایجاد شود. بنابراین باید برای تشخیص دقیق با پزشک مشورت کنید.

عوارض

عوارض این بیماری در اثر بی توجهی به درمان آن ایجاد میشود.  برخی از این عوارض عبارتند از :

کم خونی یا آنمی : اگر خونریزی شدید باشد، ممکن است بیمار به کم خونی یا آنمی دچار شود. سرگیجه، سردرد و خستگی از علائم کم خونی هستند.

مشکلات روحی و کمبود اعتماد به نفس

تنگی مقعد : بزرگ شدن بیش از اندازه حجم بواسیر می تواند بخشی از کانال مقعد را پر کند و باعث ایجاد تنگی مقعد گردد.

پیشگیری

با انجام نکات زیر می تواند احتمال ابتلا به بواسیر را تا زیادی کاهش دهید. از نکات پیشگیری کننده از بواسیر می توانیم به این نکات اشاره کنیم :


مصرف فیبر : هر فرد باید به طور متوسط 30 الی 35 گرم فیبر در طول روز دریافت نماید. فیبر ماده ای است که در بدن تجزیه و هضم نمیشود و در روده ها تجمع می کند.، بنابراین از یبوست جلوگیری خواهد نمود. برای دریافت فیبر کافی باید انواع میوه ها، سبزیجات و غلات به رژیم غذایی خود بیافزایید.

نوشیدن آب : نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز برای همه افراد الزامی است. نوشیدن آب در نرم شدن مدفوع و جلوگیری از یبوست نقش دارد.

ورزش و تحرک بدنی : ورزش می تواند حرکات روده را تنظیم نماید و از یبوست جلوگیری کند. حداقل در طول روز 30 دقیقه ورزش کنید.

از زور زدن در توالت پرهیز کنید.

از لباس زیر نخی و گشاد استفاده نمایید.

دفع مدفوع را به تاخیر نیندازید. این کار باعث تشدید یبوست میشود.

حفظ وزن در حالت تعادل

 پرهیز از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟

در صورتی که احساس درد یا سوزش در مقعد دارید و یا متوجه خونریزی یا مشاهده خون در مدفوع شدید، در اولین فرصت با پزشک خود در این مورد مشورت نمایید.

درمان

این بیماری با روشهای مختلفی درمان میشود. تاثیرات این روشها به یک اندازه نبوده و هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. از مهمترین این روش ها می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

لیزر درمانی

بهترین و موثرترین روش برای از بین بردن هموروئید لیزر درمانی است. لیزر تنها در نیم ساعت زائده ی هموروئید را از بین میبرد. در این روش با تابش اشعه نور لیزر زائده هموروئید را از مقعد خارج می کنند. لیزر حین برش ورودی اعصاب و عروق آسیب را ترمیم کرده و به همین جهت از درد و خونریزی جلوگیری میشود.

از مزایای لیزر درمانی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

درمان سریع و سرپایی

بدون نیاز به دریافت داروی بیهوشی

بدون درد و خونریزی

بدون نیاز به بستری در بیمارستان

درمان قطعی و نتیجه گیری سریع

بدون نیاز به طی کردن دوران نقاهت در منزل

 

صرف هزینه مناسب


به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


omid63
ارسال پاسخ
korosh_ts
ارسال پاسخ