متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


به نقل از کلینیک نوین ، شقاق (فیشر) ترک و یا زخمی است که در مقعد ایجاد می شود. این ترک بسیار دردناک است و اغلب با خونریزی همراه است. علت ایجاد این بیماری در افراد مختلف، متفاوت می باشد. اما به طور ثابت در اکثر بیماران این مشکل با تغییرات اجابت مزاج از قبیل یبوست و اسهال ایجاد می شود.

در واقع بیماری شقاق یا فیشر ترک، بریدگی یا زخم عمیقی است که در مخاط یا پوست اطراف دریچه مقعد ایجاد میشود. این زخم در ابتدای بیماری کم عمق است و علائم خفیف تری دارد و اصطلاحاً فیشر حاد است. ولی وقتی بیماران شقاق را درمان نمی کنند، عمق و شدت زخم بیشتر میشود و علائم بیماری هم شدیدتر میشود و اصطلاحاً فیشر مزمن است.

علت

این بیماری در اثر وارد کردن فشار بیش از اندازه به عضله مقعد ایجاد میشود. شایع ترین علت شقاق، ابتلا به یبوست مزمن است، یبوست باعث میشود، بیمار برای تخلیه مقعد، فشار زیادی را به مقعد وارد کند. سایر علت های ایجاد این بیماری عبارتند از :


بارداری

زایمان

رابطه جنسی مقعدی

یبوست و اسهال مزمن

اضافه وزن

کهولت سن

تنگی دریچه مقعد

کم تحرکی

عوارض بیماری های کرون و بیماریهای مقاربتی

عوارض

 

اگر به موقع برای شقاق مراجعه نکنید، علائم بیماری شدت می یابد و ممکن است مشکلات دیگری را ایجاد کنند. مهمترین عارضه ای که در اثر درمان نکردن پدید می آید، درد شدید و غیر قابل تحمل مقعدی است.

ادامه مطلب را در این لینک بخوانید.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !