متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


بیماری بواسیر (هموروئید)

بواسیر یا به انگلیسی هموروئید (hemorrhoids) شایع ترین بیماری مقعدی است. این بیماری متورم شدن یا گشاد شدن دیواره سیاهرگ ها داخل کانال مقعد و یا خارج از آن است. این سیاهرگ های آسیب داده شبیه به زائده های گوشتی کانال مقعد را می پوشانند.

علائم

بواسیر بسته به شدت و نوع بیماری علائم مختلفی را به همراه دارد. در ضمن ممکن است یک شخص همه این علائم را نداشته باشد و یا علائم با شدت های مختلفی ظاهر شوند. مهمترین نشانه های این بیماری عبارتند از :


خارش ناحیه مقعد

درد و سوزش شدید مقعد

التهاب و قرمزی اطراف مقعد

خونریزی یا مشاهده خون در مدفوع

 

بیرون زدن زائده های گوشتی از مقعد

درمان هموروئید با لیزر

در حال حاضر بهترین روش قطعی و اثربخش در درمان این بیماری، لیزر است. لیزر درمانی را میتوانید در مطب پزشک و سرپایی انجام دهید.


در این روش لیزر جایگزین، چاقوی جراحی شده است و زائده اضافه ی هموروئید را برش میدهد. لیزر دقت پزشک را افزایش میدهد و چون حین برش اعصاب و عروق آسیب دیده را ترمیم می کند، از درد و خونریزی نیز جلوگیری می شود.


این درمان در یک جلسه نیم ساعته انجام شده و بعد از انجام آن هم میتوانید یک روز را در منزل استراحت کرده و سپس به کارهای روزمره خود برسید.


از مزایای درمان با این روش می توانیم به این موارد اشاره کنیم :


بدون درد یا خونریزی

سرپایی؛ بدون نیاز به بیهوشی یا بستری در بیمارستان

درمان اثربخش یا یکبار لیزر

هزینه مناسب

مناسب انواع هموروئید

افزایش سرعت ترمیم زخم ها تا چند برابر

بدون نیاز به پانسمان و مراقبت های بعدی

بدون نیاز به طی کردن دوران نقاهت

جراحی سنتی

جراحی سنتی روش قدیمی تر این بیماری است. این روش اگر توسط پزشک متخصص انجام شود، تاثیرگذار است. اما به دلیل عوارض متعدد و خطرناکی که ایجاد می کند، چند سالی است که به ندرت انجام میشود.


برای انجام این جراحی بیماران باید بیهوشی شوند، بنابراین باید حداقل یکی دو روزی را در بیمارستان بستری شوند. در جراحی سنتی از تیغ برای برش و قطع زائده استفاده می شود و این میتواند دقت پزشک را کاهش دهد. بنابراین کوچکترین اشتباه می تواند به مقعد آسیب زده و عوارض مختلفی را در پی داشته باشد.


 

بعد از انجام جراحی بیماران باید حداقل روز را در بیمارستان بستری شوند، تا وضعیت سلامت به پایداری برسد. بعد از آن باید تا بهبودی کامل زخم چند روزی را در بیمارستان بستری باشید. مراقبت از زخم و تعویض منظم پانسمان اهمیت بسیاری دارد، چرا که در غیر این صورت احتمال عفونت وجود دارد.

ادامه مطلب

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !