متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


درمان کیست مویی

کیست مویی برای درمان قطعی باید با جراحی تخلیه شود. بنابراین نمی توان کیست مویی را با استفاده از روشهای خانگی یا دارویی برطرف کرد. روش های غیر جراحی در بهترین حالت در از بین بردن عفونت کیست مویی موثر هستند. مهمترین روشهای درمان کیست مویی به ترتیب اثر گذاری عبارتند از :


درمان کیست مویی با لیزر

لیزر روش نوین درمان کیست مویی است که به دلیل میزان اثربخشی بالا از آن به عنوان بهترین روش درمان یاد می کنند. لیزر را می توانید در کلینیک پزشک، سرپایی و بدون درد یا خونریزی انجام دهید.


این روش با استفاده از نور اشعه محل کیست مویی را برش داده و تخلیه می کنند. استفاده از لیزر برای تخلیه می تواند دقت پزشک را تا چند برابر افزایش دهد،  از طرفی نور لیزر حین برش کیست، اعصاب و عروق خونی را ترمیم کرده و از درد و خونریزی نیز جلوگیری می کند. به علاوه عدم استفاده از چاقوی جراحی عوارض این جراحی را به حداقل کاهش میدهد.


مزایای لیزر کیست مویی عبارتند از :


درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان

هزینه مقرون به صرفه

نتیجه ی اثر بخش در 98 درصد از موارد

درمان در جلسه نیم ساعته بدون نیاز به دوره نقاهت (از فردای روز عمل می توانید به کارهای روزمره برسید.)

بدون ایجاد عوارضی مثل عفونت، بی اختیاری و…

بدون نیاز به پانسمان

جراحی کیست مویی به روش باز و بسته

این جراحی ستی روشی است که از قدیم برای درمان این بیماری کاربرد داشته است. اما امروزه با وجود لیزر به ندرت انجام می شود، زیرا که جراحی کیست مویی عوارض خاص خود را به همراه دارد.


جراحی سنتی در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام میشود، اگر موضع کیست بعد از تخلیه بخیه زده شود، جراحی کیست مویی بسته، است و اگر موضع را بعد از جراحی بدون بخیه رها کنند، روش جراحی باز نام دارد. در هر دوی این روشهای کیست را پانسمان می کنند و این پانسمان باید هر روز تعویض شود.


میزان موفقیت جراحی در روش باز بیشتر است اما خطر عفونت زخم بسیار بیشتر است.  انتخاب روش جراحی بسته به تشخیص پزشک و ناحیه ی ایجاد کیست دارد.


از معایب این روش جراحی می توانیم به این موارد اشاره کنیم:


درد

خونریزی

خطر عفونت و آسیب به عضله مقعد که در نتیجه ی آن ممکن است بیمار دچار بی اختیاری در کنترل شود.

هزینه بیشتر

بستری چند روزه در بیمارستان

نقاهت حداقل 1 ماهه ای در منزل

نیاز به تعویض پانسمان ( حداقل روزی 1 مرتبه)

منبع

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !