متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


مویی (سینوس پیلونیدال) شایع ترین بیماری ناحیه دنبالچه است. این بیماری موجب میشود، کیستی شبیه به یک جوش دردناک و چرکی کمی پایین تر از کمر و مابین دو کفل ایجاد شود.

 

این بیماری بیشتر با سبک زندگی و عدم اصلاح موهای زائد در ارتباط است اما در مواردی مشاهده شده که ژنتیک نیز می تواند اثر گذار باشد.

 

کیست مویی|علائم، عوارض، عکس و روشهای درمان خانگی

 

در هر صورت افرادی با اضافه وزن و یا افرادی که نسبت به بهداشت خود بی توجهی می کنند، بیشتر در معرض این عارضه قرار میگیرند. بی توجهی به درمان کیست مویی می تواند عوارض خطرناکی را در پی داشته باشد.

 

بهترین روش موثری که در حال حاضر برای درمان کیست مویی وجود دارد، لیزر درمانی است. لیزر سرپایی انجام شده و با یکبار انجام آن می توان بدون ایجاد درد و خونریزی برای همیشه از شر این عارضه خلاص شد.

 

علائم کیست مویی

بیماری کیست مویی (سینوس پیلونیدال) نوعی عارضه مقعدی است. برگشت مو به داخل پوست باعث تجمع عفونت میشود. در برخی مواقع روی سطح کیست آبسه ایجاد میشود.

 

درد، عفونت، خارش و سوزش، ترشحات چرکی و خونریزی از مهمترین علائم این بیماری به شمار می روند. بیماری می تواند به شکل یک سوراخ روی سطح پوست و یا یک برآمدگی باشد.

 

عکس کیست مویی

مشاهده عکسهای کیست مویی به تشخیص و سریع تر شدن فرآیند درمان کمک می کند. به همین جهت در ادامه چند عکس واضح از کیست مویی را در اختیار شما می گذاریم.

 

کیست مویی|علائم، عوارض، عکس و روشهای درمان خانگی

 

درمان کیست مویی اهمیت ویژه ای دارد. اگر نسبت به درمان این بیماری بی توجه باشید، علائم بیماری تشدید شده و بیماری وارد فاز مزمن خود میشود. با گذشت زمان در کیست عفونت تجمع کرده یا اصطلاحاً کیست آبسه می کند.

 

هرگز سرخود و بدون مشورت با پزشک اقدام به تخلیه آبسه نکنید. زیرا این کار می تواند بیماری را تشدید و خطر بروز فیستول را افزایش دهد.

 

کیست مویی|علائم، عوارض، عکس و روشهای درمان خانگی

 

لیزر کیست مویی روش نوین درمان این بیماری است. در این روش اشعه لیزر جایگزین تیغ جراحی شده و این امر مسلماً مزیت های بسیاری را هم برای بیمار و هم برای جراح به همراه دارد.

 

به طور مثال، با استفاده از لیزر میزان درد و خونریزی بیمار تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. درمان سرپایی و با هزینه ای مناسب انجام میشود. در ضمن نتیجه این درمان قطعی است و خطر عود مجدد بیماری کمتر است.

ادامه در ایران ناز 

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !