متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    ملکه الیزابت

  • تعداد نظرات : 2
  • ارسال شده در : ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
  • نمايش ها : 110

ملکه الیزابت دوم، پس از دوره بی‌سابقه ۷۰ ساله حکمرانی در ۹۶ سالگی بر اساس اعلام کاخ باکینگهام در سکونتگاه تابستانی‌اش در قلعه بالمورال در اسکاتلند در کنار اعضای خانواده‌اش «در آرامش» درگذشت.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌لاین هنوز علت مرگ الیزابت دوم اعلام نشده است، اما رشته‌ای از مشکلات پزشکی را در سال‌های پیش داشته است. او در طول سال‌ها دچار کمردرد بود و در دهه ۲۰۰۰ زانویش را جراحی کرد.

 

او همچنین برای یک شب در اکتبر سال پیش برای آنچه کاخ باکینگهام «بررسی مقدماتی» نامیده بود، در بیمارستان بستری شد.

 

الیزابت مشکلات حرکتی هم پیدا کرده بود و از اکتبر ۲۰۲۱ با استفاده از عصای فیلیپ، شوهر مرحومش حرکت می‌کرد.

 

ملکه بریتانیا به علت رگ‌به‌رگ شدن کمرش در مراسم یادبود کهنه‌سربازان در ماه نوامبر شرکت نکرد و یک شب را برای انجام آزمایش‌های پزشکی در بیمارستان ماند.

 

الیزابت پس از آن در چند ماه اخیر با بدتر شدن وضعیت سلامتش در بسیاری از مراسم رسمی شرکت نمی‌کرد ونسبت به سال پیش به طور واضحی نحیف‌تر شده بود.

 

او در روز سه‌شنبه با بوریس جانسون، نخست‌وزیر در حال کناره‌گیری و لیز تراس، نخستوزیر آینده بریتانیا دیدار کرد و این دیدار هم به علت وضعیت بد سلامتی الیزابت بر خلاف رسم معمول برای نخستین بار در طول سلطنت ۷۰ ساله‌اش در لندن انجام نشد، بلکه این نخست‌وزیران در قلعه بالمورال اسکاتلند با او دیدار کردند. با این وجود او در این دیدار لبخند می‌زد و حالش خوب به نظر می‌رسید

 

او پیش از این دیدار در اوائل ماه ژوئن (خرداد) در مراسم رسمی کلیسا در جشن‌های هفتادمین سالگرد سلطنتش به علت بیماری شرکت نکرد و در ماه فوریه (اسفند) نیز به علت دچار شدن علائم خفیف کروناویروس کارهای رسمی‌اش را لغو کرد.

 

الیزابت همچنین در مراسم افتتاح پارلمان در ماه مه (اردیبهشت) به علت مشکلات حرکتی شرکت نکرد و پسرش پرنس چارلز این وظیفه را به عهده گرفت. این نخستین بار در شش دهه گذشته بود که او در این رویداد شرکت نداشت و در عوض تاجش در کنار چارلز قرار داده شده بود.

 

فیلیپ، شوهر ۷۳ ساله الیزابت در آوریل ۲۰۲۱ درست چند هفته پیش از ۱۰۰ سالگی‌اش درگذشت و به علت شیوع کرونا مراسم تشییع‌ به صورتی محدود با حضور فقط ۳۰ نفر برگزار شد.

 

مرگ ملکه الیزابت دوم چند ساعت پس از آن اعلام شد که کاخ باکینگهام صبح روز پنجشنبه اعلام کرده بود او به علت نگرانی پزشکان درباره سلامتش تحت نظارت پزشکی قرار دارد.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Scorrpioon
ارسال پاسخ
korosh_ts
ارسال پاسخ