متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


بواسیر چیست ؟ بواسیر یا همان هموروئید یکی از شایع ترین بیماریهای مقعدی است. دسته ای از بیماران به دلایلی همچون ترس، خجالت و یا عدم آگاهی از نتیجه ی لیزر، درمان بواسیر را به تاخیر  می اندازند. به همین از تعدادی از بیماران خواستیم، تجربه خود را از عمل بواسیر برای ما بازگو کنند تا بتوانیم آن را در اختیار سایر بیماران قرار دهیم.

تجربه یکی از بیماران که 3 سال درگیر بواسیر بود …

من مریم هستم و 30 سال سن دارم. بیماری من از حدود 3 سال قبل با یبوست شدید شروع شده بود. بعد از یک دوره طولانی یبوست، هنگام دفع مدفوع خونریزی داشتم.
داروهای مختلف مثل آنتی هموروئید مصرف کردم، اما علائم من هر روز شدیدتر میشد تا جایی که موقعی که برای دفع به دستشویی میرفتم زائده ای از مقعد خارج میشد.
ابتدا تلفنی با کلینیک تماس گرفتم و با توضیحاتی که از علائم دادم دکتر تشخیص بواسیر دادند. قرار شد یک روز بعد برای معاینه حضوری به کلینیک مراجعه کنم. بعد از معاینه دکتر تشخیص بواسیر داخلی درجه سه دادند و جراحی لیزری بواسیر را تجویز کردند. 
با توجه به اینکه من شاغل هستم و بچه ها کوچک داشتم، شرایط بستری در بیمارستان را نداشتم. پزشک به من اطمینان داد که عمل سرپایی هست و بعد هم میتونم طبق معمول به کارهای روزمره برسم.
روز عمل خیلی استرس داشتم ولی کادر حرفه ای کلینیک خیلی به من در حفظ آرامش کمک کردند. پزشک از من خواست روی تخت دراز بکشم، و بعد بی حسی موضعی تزریق شد. در طول عمل که کمتر از 40 دقیقه هم طول کشید هیچ دردی احساس نکردم. بعد از لیزر جای عمل درد و خونریزی نداشت. فقط بعد از رفتن به دستشویی مقدار کمی خون آبه از مقعد خارج میشد، این مورد هم دکتر از قبل گفته بودن که طبیعی است و نگران نباشم.
چون عمل با لیزر انجام داده بودم نیازی به بخیه یا پانسمان هم نبود. چون هیچ مشکلی نداشتم فقط یک روز مرخصی گرفتم و فردای روز عمل تونستم زندگی روزمره رو شروع کنم.
تا یک ماه بعد از عمل روی بالشتک های دوناتی شکل می شستم و طبق توصیه دکتر، روزی دو بار هم یک لگن از آب گرم پر می کردم و 10 دقیقه در اون میشستم. گاهی اوقات هم که درد خفیف داشتم از داروهای مسکن استفاده میکردم.
علائم من و آثار جراحی در طی 4 هفته به طور کامل برطرف شد. از دکتر عابدیان و کادر حرفه ای که به من کمک کرد، تا بتونم از دست این بیماری رها بشم، صمیمانه متشکرم.


به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


korosh_ts
ارسال پاسخ


سپاسگزارم امید سلامتی برای همه عزیزان..

omid63
ارسال پاسخ

مفید بود سپاس