متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


در ادامه این بحث قصد داریم، به بررسی اختلال گشادی مقعد علت ها، علائم و انواع روشهایی که برای درمان آن وجود دارد، بپردازیم:


مفهوم گشادی مقعد

گشادی مقعد در اصطلاح پزشکی با نام هایی همچون دیلاته شدن یا اتساع مقعد، شناخته میشود. منظور از این بیماری باز شدن دریچه مقعدی، بیشتر از 2 سانتی متر است.


این شرایط می تواند در برخی افراد به حدی جدی باشد که استرس و نگران شدید در آنها مانع از حضور در اجتماع گردد. اما خوشبختانه برای رفع این مشکل؛ راه های مختلفی پیش بینی شده است.


علائم و نشانه ها

علائم و نشانه های بیماری بسته به علت به وجود آورنده این شرایط متفاوت است. مثلا در برخی از افراد درد، خونریزی، خارش و سوزش مشاهده میشود و برخی دیگر هیچ یک از این علائم را ندارند. اما معمولاً اغلب بیماران علائم زیر را تجربه می کنند:


 بی اختیاری در کنترل گاز روده

بی اختیاری در کنترل مدفوع

ترشحات سفید رنگ مقعدی

باز شدن دریچه مقعد بیشتر از حالت معمول

عوارض 

این شرایط علاوه بر ضربه جسمی می تواند از نظر روحی بر شخص تاثیرات منفی داشته باشد. گشادی مقعد باعث ایجاد حس خجالت و ترس در فرد بیمار میشود، که نتیجه ی آن امتناع از حضور در اجتماع است. از طرفی این شرایط اعتماد به نفس فرد را کاهش و اثرات مخربی بر زندگی جنسی او خواهد داشت.


علت

این شرایط می تواند ناشی از مشکلات مختلفی ایجاد شود، اما تجربه نشان داده علت گشادی مقعدی معمولاً با یکی از شرایط زیر در ارتباط است:


بیماری بواسیر 

بیماری بواسیر یا هموروئید، به متورم شدن سیاهرگ های داخل یا خارج از مقعد گفته میشود. این عارضه می تواند دریچه مقعدی را گشاد کند. 


پزشکان بهترین راه سریع و قطعی درمان بواسیر را لیزر درمانی می دانند. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید صفحه درمان بواسیر با لیزر را مطالعه کنید.



مشاوره تشخیص

راه ارتباطی با کارشناسان کلینیک عابدیان جهت مشاوره تشخیص علائم و درمان هموروئید

02186084961

رابطه مقعدی

رابطه مقعدی تاثیرات منفی بسیاری بر سلامت دارد. این رابطه می تواند باعث انتقال عفونت و انواع بیماری ها گردد. اما یکی از مهمترین مضرات آن آسیب مقعد و گشاد شدن دریچه ی آن است. زیرا مقعد برخلاف واژن قابلیت ارتجاعی نداشته و وارد شدن آلت میتواند به دیواره های آن آسیب جدی وارد کند.


کهولت سن

با بالاتر رفتن سن، عضلات و ماهیچه های مقعد کیفیت و کارایی قبل را نداشته و در واقع تضعیف میشوند. کاهش استقامت عضلات می تواند باز شدن بیش از حد دریچه و گشادی مقعد را به همراه داشته باشد.


یبوست

یبوست یا دفع مدفوع خشک و سفت می تواند به دیواره های کانال مقعد آسیب وارد کند. ادامه یافتن این شرایط موجب تضعیف عضلات مقعدی شده و گشاد شدن دریچه مقعدی را به همراه دارد.


سابقه جراحی های مقعد

در مواردی نیز خطاهای جراحی به عضله مقعدی آسیب وارد کرده و عامل ایجاد این شرایط می شود. سابقه جراحی مقعد یا زایمان می تواند خطر گشادی مقعد را افزایش دهد.


درمان گشادی مقعد

درمان این شرایط بستگی به علت به وجود آورنده ی آن و میزان آسیب وارده به مقعد دارد. برخی از روشهای درمان این شرایط عبارتند از :


لیزر درمانی : بهترین روش درمان بیماریهای مقعدی است. در صورتی که علت این بیماری بواسیر باشد، می توان با استفاده از لیزر در کمتر از نیم ساعت آن را رفع نمود.

بیوفیدبک : یکی از تکنیک های موفق جهت توانبخشی از عضلات و ماهیچه های آسیب دیده است. در این روش با استفاده از امواج الکتریکی به بازیابی قدرت ماهیچه و تنگ شدن در طی چند جلسه کمک می کنند.

درمان های خانگی : گشادی دریچه ی مقعدی معمولاً شرایط حادی است که با استفاده از روشهای خانگی قابل درمان نخواهد بود. در بعضی منابع مصرف عسل برای تنگی دریچه مقعدی ذکر شده است که ما به هیچ وجه انجام آن را توصیه نمی کنیم.

بهتر است جهت کمک به درمان، از زور زدن در توالت و یا نشستن طولانی مدت بر روی توالت بپرهیزید. رعایت تغذیه مناسب و دریافت فیبر کافی با مصرف سبزیجات و میوه ها می تواند در بهبودی شما موثر باشد.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


rayan_send
ارسال پاسخ

سلام
خسته نباشید خانم دکتر
چه بیماری چندش آوری...
تشکر از اطلاعات مفیدتون