متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


وقتی قارچ (نوعی مخمر)، به طور غیرقابل کنترل در سطح پوست یا غشاهای مخاطی داخل بدن رشد می کند، عفونت مخمری ایجاد می شود. این عفونت ممکن است در هر جای از بدن از جمله دهان، گلو، واژن، آلت تناسلی یا مقعد ایجاد شود.

عفونت قارچی مقعدی اغلب داخل مقعد و اطراف دریچه ی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. این عفونت باعث خارش شدید و مداوم مقعدی می شود. در ادامه به بررسی علت و علائم و روش های درمان این وضعیت می پردازیم:


علائم

علائم این بیماری بسته وضعیت بیمار و شدت عفونت متفاوت است. مهمترین نشانه ی عفونت قارچی خارش شدید و مداوم است. سایر علائم این شرایط عبارتند از :


احساس سوزش در مقعد

ترشحات گاه به گاه از مقعد

تغییرات پوستی، مانند قرمز شدن پوست یا تحریک 

درد

 خونریزی مقعدی

این عفونت هم در میان زنان وهم مردان مشاهده میشود. عفونت قارچی مقعد می تواند به آلت تناسلی یا واژن نیز گسترش یابد.


علت

 باکتری عامل عفونت در سطح پوست،  داخل دستگاه گوارش و در واژن است. میزان طبیعی از این باکتری ها مشکلی را ایجاد نمی کند. اما رشد و تکثیر غیر قابل کنترل این قارچ می تواند به تجمع عفونت منجر شود و  پوست یا داخل غشاهای مخاطی را درگیر نماید. این قارچ می تواند نواحی زیر را درگیر نماید.


دهان

گلو

واژن

سر آلت تناسلی مرد

مقعد

این قارچ در محیط های گرم و مرطوب رشد می کند. پوشیدن لباس تنگ می تواند شرایطی را ایجاد کند که رشد قارچ ها افزایش یابد. افزایش رشد قارچ در مقعد می تواند عفونت قارچی مقعد را به همراه داشته باشد.


 

یکی ا زعلت های این بیماری ابتلای طولا نی مدت به یبوست و بواسیر است که ضمینه را برای رشد و تکثیر عفونت قارچی فراهم می کند.

اگرچه این عفونت مخمری می تواند دستگاه تناسلی را تحت تاثیر قرار دهد، ولی با این حال پزشکان آن را جزء بیماریهای مقاربتی نمی دانند. با این حال، افراد می توانند در صورت داشتن رابطه جنسی مقعدی با شریکی که دارای عفونت مخمر مقعدی است بدون استفاده از کاندوم، دچار عفونت مخمر مقعدی شوند.


افراد در معرض خطر

افرادی با شرایط زیر بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند:


افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.

ابتلا به دیابت  

اضافه وزن 

زیاده روی در مصرف آنتی بیوتیک  

عکس عفونت مقعد

عفونت قارچی در مقعد زنان

عکس عفونت قارچی در مقعد

عفونت قارچی مقعد

عفونت قارچی مقعدی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

در صورتی که پس از رعایت توصیه های بهداشتی بعد از 1 تا 2 هفته همچنان علائم وجود دارند، لازم است با پزشک در این مورد مشورت نمایید.


در صورت تجربه هر یک از علائم زیر سریعا با پزشک مشورت نمایید.


خونریزی یا ترشح غیر معمول از مقعد

تب

لرز

فشار خون پایین

ضربان قلب سریع

 

تنفس سریع یا کم عمق

ادامه در وب سایت کلینیک عابدیان - اینجا

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !