متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


 بهتر است در همین ابتدا انتخاب کنید… می‌خواهید یک بیست و چهار ساعت در اوج باشید و یا برای مدت طولانی ماندگار شوید؟!


قطعاَ شما هم به مانند تمام انسان‌های موفق به دنبال ماندگاری هستید… اما شک نکنید که در ابتدای داستان مفصل ماندگاری، باید علاوه بر تولید محتوای جذاب، روش‌های جذب مخاطب را نیز به خوبی یاد بگیرید. بنابراین در نظر داریم که به روش جذب مخاطب با تبلیغات کلیکی و مقایسه رپورتاژ آگهی با آن بپردازیم و پارامترهای مثبت هر کدام را بررسی کنیم… با ما همراه باشید…


آیا تبلیغات کلیکی سایت‌های ایرانی دارای مزایای استاندارد است؟

یکی از مزایای تبلیغات کلیکی این است که نیازی نیست به ازای نمایش آگهیتان در دیگر سایت‌ها هزینه پرداخت کنید. بلکه هر زمانی که مخاطب بر روی تبلیغتان کلیک کرده و به سایتتان منتقل شد، هزینه تبلیغ از شما کسر می‌گردد. در واقع تمامی هزینه‌های شما در تبلیغات کلیکی مربوط به تعداد کلیک خوردن آن است.


البته خبر بد این است که بسیاری از سایت‌های تبلیغی ایران (که عمدتاَ هم نامعتبر هستند!)، دریافت هزینه به ازای «هر کلیک» و «انتقال مخاطب» را رعایت نمی‌کنند!! و تنها در ازای قراردادن تبلیغتان در سایت خود، هزینه دریافت می‌کنند! بنابراین عملاَ مفهوم جهانی و واقعی تبلیغات کلیکی و نرخ مربوط به آن مورد توجه قرار نمی‌گیرد!

سرعت در جذب مخاطب با تبلیغات کلیکی

ویژگی‌های مثبت رپورتاژ آگهی بسیار زیاد است… بسیار زیاد… اما باید این واقعیت را قبول کرد که به چندین دلیل، سرعت در جذب مشتری بوسیله‌ی تبلیغات کلیکی بیشتر است و البته شرایط خاص خود را هم دارد:

۱) آماده سازی بستر برای تبلیغات کلیکی بسیار راحت‌تر است و در نتیجه سرعت بالاتری برای جذب مخاطب بوجود می‌آید. به بیان دیگر در تبلیغات کلیکی کافیست فضای جذابی را برای صفحه فروش سایتتان بوجود بیاورید و سپس تبلیغاتتان در دیگروبسایت‌ها را شروع کنید؛ دقیقاَ برخلاف رپورتاژ آگهی که باید اصول محکم و مختلفی را در تهیه و انتشار آن در نظر بگیرید.

۲) یادتان باشد… هرچقدر که در تبلیغات کلیکی سرعت جذب مخاطب بالاست، به همان اندازه هم امکان دارد که مخاطب  با سرعت زیادی از سایتتان خارج شود! و از این نوع تبلیغ به اصطلاح «زورکی» استقبال نکند…! اما مقایسه رپورتاژ اگهی‌ها با این نوع تبلیغ نشان می‌دهد که محتوای جذاب یک رپورتاژ آگهی می‌تواند مخاطب را به شدت به سایتتان علاقه‌مند و وفادار کند.

۳) در مقایسه رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی باید گفت که شما در رپورتاژ بایستی به دنبال مخاطب خاص خود بگردید و کاری کنید که با یک محتوای خوب، مخاطب تا انتهای مطالب با شما همراه باشد.

اما در تبلیغات کلیکی، کاربران ممکن است که به دنبال مطالبی باشند که از زمین تا آسمان با موضوع تبلیغ و محصول شما متفاوت است!! ولی به واسطه‌ی همین تبلیغات کلیکی، به یکباره از صفحه‌ی فروش محصولاتتان سر در بیاورند و حتی شاید خرید هم انجام دهند… چرا که نه؟!

اعتماد… حلقه‌ مفقوده‌ی تبلیغات کلیکی!

برای مقایسه رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی شاید نیاز باشد که به صورت خلاصه و با زبانی ساده، یکبار دیگر نحوه‌ی تولید محتوای یک رپورتاژ آگهی را بررسی کنیم.

۱) ابتدا یک محتوای جذاب و مربوط به نیازهای روز را تهیه می‌کنید.

۲) چون هدف نهایی آن است که اعتماد مخاطب را به دست آورید، بایستی به دنبال محتوایی باشید که دلسوزانه و کارآمد بوده و بتواند پاسخگوی نیازهای مخاطبانتان باشد.

۳) سپس در زمانی که اعتماد مخاطب جلب شده باشد، محصول و یا خدمات مورد نظرتان را پیشنهاد می‌دهید.

بنابراین در تمامی مراحل به این مسئله توجه دارید که اعتماد دائمی مخاطبتان را به دست آورید و کاربر را برای بارها و بارها و بارهای بعد به وبسایتتان بکشانید… اما این اعتماد و اطمینان در کجای کار تبلیغات کلیکی قرار دارد؟!

جواب مشخص است: تقریباَ هیـــچ کجا!! یعنی درصد اعتماد و اطمینان در تبلیغات کلیکی تقریباَ نزدیک به صفر است و هدف تنها این است که مشتری به صورت اتفاقی وارد سایتتان شود!

بنابراین بهتر است با همدیگر روراست باشیم… قطعاَ شما هم به مانند خود من، ترجیح میدهید که برای خرید یک محصول به صورت کامل قانع شوید و سپس اعتماد کنید. تجربه هم نشان داده است که اگر از سایتی خرید موفقی داشته باشیم، برای خرید بعدی نیز باز هم به سراغ همان وبسایت خواهیم رفت؛ چرا که یکبار به معنای واقعی اعتمادمان را به خود جلب کرده است…

در عصر افزایش آگاهی‌ها، چشم‌ها و ذهن‌ها را تسخیر کنید!

وجود رسانه‌های گسترده‌ای همچون تلویزیون، سیستم‌های ماهواره‌ای، کتب چاپی و البته مهمتر از همه اینترنت، آگاهی مردم را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در رابطه با کسب و کار نیز تمامی شواهد تحقیقاتی دو مورد اساسی را نشان می‌دهند:

*اول آنکه: کاربران با توجه به دسترسی به منابع مختلف، دیگر نه تنها علاقه ای به تبلیغات توخالی و فریبنده ندارند؛ بلکه سعی می‌کنند آگاهی‌های خود را در خرید محصولات افزایش دهند.

دوم آنکه: عمده‌ی کاربران به یک نوشته‌ی جذاب و کامل علاقه دارند. یعنی ترجیح می‌دهند مطلبی را مطالعه کنند که تمامی زیر و بم پنهان یک موضوع و یا محصول را به همراه عکس‌ها، ویدئوها و مقایسه های فراوان و تأثیرگذار به آنها نشان دهد… نه اینکه با تبلیغات کلیکی مستقیماَ به صفحه‌ی خرید یک محصول بروند!!

حالا نکته اینجاست که قدرت رپورتاژ آگهی ‌ها نیز دقیقاَ در همین ویژگی ها میباشد و البته اینکه شما هیچ محدودیتی در به کارگیری تعداد کلمات ندارید … بنابراین شما می‌توانید با ارائه‌ی یک رپورتاژ آگهی دائمی و جذاب چشم‌ها و ذهن مخاطب خود را تسخیر کنید و به او در مقایسه و انتخاب بهترین محصول از دیگر محصول‌ها کمک کنید.

برای جایگاه عالی در رتبه بندی گوگل چه برنامه‌ای دارید؟ 

آخرین به روز رسانی‌های گوگل نشان داده است که ورود مخاطب از موتورهای جستجوگر به سایتتان، موجب افزایش امتیاز و رتبه‌ی بهتر سایت شما در رده بندی گوگل خواهد شد. همچنین هرچه حضور مخاطب طولانی‌تر باشد، امتیاز بیشتری برای رتبه بندی سایتتان لحاظ می‌شود. با دانستن چنین ویژگی‌هایی از موتور جستجوگر گوگل، حالا شاید مقایسه رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی کار چندان سختی نباشد!

در واقع این درست است که تبلیغات کلیکی، ترافیک مستقیم زیادی را به سایتتان وارد می‌کند، امـــا مخطابان تبلیغات کلیکی دو سوال مهم را بوجود می‌آورند:

۱) آیا این مخاطبان مطالب سایتتان را از موتور جستجوگر گوگل جستجو کرده‌اند؟!

۲) و آیا مگر این کاربران به قصد مطالعه مطالب تخصصی آمده اند که حضورشان در سایتتان طولانی مدت باشد؟!

پاسخ قاطعانه به هر دو سوال، این است: خیــــــــر!! البته که ممکن است برخی از کاربران تحت تأثیر محیط خوب سایتتان، مدت بیشتری را در سایتتان بمانند؛ اما قطعاَ این مدت به اندازه‌ی استفاده تخصصی از مطالب سایتتان نیست!

در سوی دیگر مقایسه رپورتاژ اگهی با تبلیغات کلیکی، مخاطبان متعددی را در نظر بگیرید که نیازهایشان را در گوگل جستجو می‌کنند و با رپورتاژ آگهی‌های جذاب سایتتان مواجه می‌شوند. چنانچه رپورتاژ آگهی‌ها، محتواهای پشتیبان، محیط سایت و صفحه های فروش کالا و خدماتتان را عالی طراحی کرده باشید، صاحب مشتریانی دائمی خواهید شد که باز هم به سایتتان برخواهند گشت…
منبع

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !