متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


نشانه های طلاق فقط جنسی است؟ عوامل کمتر آشکارتر از فقدان رابطه جنسی، مشاجرات مداوم یا خیانت نیز می توانند پایان یک داستان عاشقانه را تسریع کنند و نشانه های پایان زندگی مشترک است.

 

نشانه های طلاق

اگر این رفتارها را در همسرتان تشخیص دادید مراقب باشید 

 

نشانه های مطمئنی وجود دارد که یک رابطه در حال پایان است. مثلا وقتی زن و شوهر نمی توانند همدیگر را تحمل کنند، مدام دعوا می شود یا زندگی دوگانه ای دارند. با این حال، نگرش های کوچک روزانه وجود دارد که بدون ایجاد سوء ظن، آن را تضعیف می کند.

 

حرف طلاق را دعوا مطرح کردن، نشانه نارضایتی و هشدار است.

 

 اگر بدانیم چگونه این علائم را زود تشخیص دهیم، می‌توانیم آن پیوند را با آسیب جانبی کمی پایان دهیم یا اگر فکر می‌کنیم ارزش مبارزه برای آن را دارد، آن را از ورطه نجات دهیم. ارنستو ایگلسیاس، روانشناس با ۳۰ سال تجربه در زمینه زوج درمانی و اختلالات شخصیت، می گوید:

 

همه چیز به پیمان هایی که بین آنها وجود دارد و توانایی تجدید خلاقانه آنها بستگی دارد . این لیست ممکن است شما را از آنچه در مورد آن صحبت می کنیم آگاه کند. 

 

نشانه های طلاق  نشانه ظریف غرق شدن زوج که هیچ کس به آن توجه نمی کند

۱. در گذشته لنگر انداخته زندگی کنید 

برخی از نظرات می توانند به این معنا باشند که برای شریک زندگی شما، هر زمان گذشته بهتر بوده است. این در مورد کسانی است که از یادآوری سابق خود دست نمی کشند، یک اتفاق عادی اگر گهگاهی اتفاق بیفتد – تجربیات و صمیمیت های مشترک دارند – اما در قالب کنایه های مکرر می تواند به معنای دو چیز باشد: اینکه صفحه وجود نداشته باشد. برگشته است یا اینکه او دوباره ظاهر شده است. 

 

به طور کلی، پشت بسیاری از یادآوری های گذشته ممکن است یک سرزنش وجود داشته باشد. «وقتی در مشاجره با شریک زندگی تان گرفتار شده اید و احساس می کنید در حال شکست خوردن هستید، از ترفند گذشته استفاده می کنید. این نتیجه آن این است که مشاجره به چیزی تبدیل می شود که ما را دور می کند و باعث می شود احساس کنیم دیگر یک تیم نیستیم.

 

۲. دوستان (بسیاری) جدیدی پیدا می کند 

مطالعه ای از دانشگاه جورجیا (ایالات متحده آمریکا) نشان می دهد که اطراف خود با دوستان برای یک زوج ثروتمند است . مطالعه دیگری که در مجله Martal and Family Therapy منتشر شده است ، تأیید می‌کند که داشتن فضای جداگانه برای هر یک از آنها مزایایی برای ثبات زوجین به همراه دارد. یک چیز دیگر این است که آن دوستی های شخصی از ناکجاآباد به وجود می آیند و شروع به گرفتن تمام فضا می کنند.

 

 با افزایش تنش، تعامل بین این دو ضعیف می‌شود و توجه آن‌ها به یکدیگر جای خود را به خیال‌پردازی‌هایی می‌دهد که هرکدام درباره زندگی جدیدشان دور از شریک فعلی‌شان دارند. 

 

دکتر دادخواه می‌گوید:

 

«در اینجا معمولاً جستجویی، به صورت احساسی یا فیزیکی، برای فردی غیر از شریک زندگی‌تان آغاز می‌شود تا ارتباط برقرار کند و به نیاز و کمبودهای عاطفی خود پاسخ دهد.»

 

 

 

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

۳. به فضای شخصی شما احترام نمی گذارد 

درست برعکس موارد بالا. اشکالی ندارد که یک تخت، مبل یا میز ناهارخوری مشترک داشته باشید. اما وقتی در شرایط آرامش و جدایی، قانون زیرزمینی تنها ماندن برآورده نشود، تاریخ تغییر می کند. شما نمی توانید تمام روز بالای سر کسی باشید: حتی کوالاها نیز خسته می شوند. 

 

همانطور که مانوئل فرناندز آنتون، روانشناس و سکسولوژیست بالینی، در وبلاگ El Rincón del Hombre می نویسد ، یک سوال وابستگی، ناامنی یا حسادت ممکن است زیربنای آن باشد:

 

“کسی که سعی می کند همسر خود را همیشه از ترس از دست دادن او را تحت سلطه خود درآورد، معمولا در نهایت باعث تحریک می شود. دقیقاً از چیزی که می‌خواهد اجتناب کند.»

منبع:مشاوره خانواده-نشانه های طلاق : نشانه ظریف غرق شدن زوج که هیچ کس به آن توجه نمی کند

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !