متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی امری ثابت شده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیمارانی که از درد مزمن رنج می‌برند و برای شروع و حفظ خواب از گل ممکن است در نهایت خواب را مختل کند.

 

بسیاری از افراد تصور می کنند که ماری جوانا یا گل باعث خوابیدن می شود. حتی برخی از افراد دقیقاً از آن برای خواب سریع استفاده می کنند. با این حال، تحقیقات علمی شواهدی را نشان می دهد که خلاف آن را نشان می دهد.

 

در واقع، بر اساس تحقیقات انجام شده تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی خیلی مشهود است. استفاده و مصرف گل در دوران نوجوانی ممکن است منجر به بی خوابی می شود که می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.

 

بنابراین، گل خواب را القا نمی کند، بلکه به مشکلات خواب کوتاه مدت و طولانی مدت کمک می کند، که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

 

چگونگی تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی

مشکلات زیادی وجود دارد که مصرف گل برای خواب ایجاد می کند. از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

اضطراب

ماری جوانا برای تسکین اضطراب شناخته شده است، اما با افزایش اضطراب، پارانویا، حملات پانیک و روان پریشی در حقیقت باعث کاهش خواب می شود.

 

بنابراین، اگر گل شما را مضطرب یا پارانوئید کند، احتمالاً این احساس نگرانی یا ترس باعث بی خوابی می شود.

 

 

تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی

کاهش حرکت سریع چشم (REM) در خواب

مطالعات نشان می دهد که ماری جوانا حرکات سریع چشم (REM) را در طول خواب کاهش می دهد. REM نشان دهنده عمیق ترین مرحله خواب در بدن شما بوده و زمانی است که شما شروع به رویاپردازی می کنید.

 

REM یک مرحله حیاتی برای رشد مغز و حافظه می باشد، زیرا مغز اطلاعات به دست آمده در طول روز را ذخیره می کند و در طول چرخه REM در حافظه طولانی مدت ذخیره می کند. اگر از ماری جوانا استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که فقط بخوابید و به این مرحله نرسید.

 

کاهش REM حتی می تواند مشکلات سلامتی بیشتری برای شما داشته باشد، که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

 

افسردگی |تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی

کمبود REM احتمالاً در دراز مدت باعث افسردگی می شود و فرد کم کم روحیه خود را از دست می دهد و نمی تواند خواب کافی را دریافت کند.

 

مشکل حافظه از تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی

فرآیند حفظ و ثبت حافظه در خواب عمیق انجام می شود. وقتی ذهن شما از این خواب محروم شود، احتمالاً در به خاطر سپردن جزئیات یا رویدادها با مشکل مواجه خواهید شد. حافظه فضایی که مسئول یادگیری است نیز ممکن است تحت تأثیر این بی خوابی قرار گیرد.

 

چاقی 

زمانی که بدنتان از خواب REM محروم باشد در خطر چاقی هستید. بدن در این مرحله از خواب به دلیل افزایش فعالیت مغز در حالت خواب کالری زیادی می سوزاند. فقدان این فعالیت در خواب سبک ناشی از مصرف ماری جوانا به این معنی است که بدن کالری کمتری می سوزاند.

 

علائم ترک گل

این احتمال وجود دارد که پس از ترک ماری جوانا با مشکلاتی در به خواب رفتن مواجه شوید. اگر این اتفاق افتاد، باید بدانید که این یک علامت ترک است و نه مدرکی مبنی بر اینکه ماری جوانا به خواب شما کمک می کند، در این شرایط می توانید از مشاور کمک بگیرید

سایر علائم ترک مانند اضطراب، عصبی بودن و بی قراری نیز ممکن است پس از ترک پیش بیاید که همه از نشانه ها و علائم ترک گل می باشند.

 

اگر حتی پس از ترک ماری جوانا دچار کمبود خواب شدید، باید مداخلات زیر را برای خواب بهتر امتحان کنید :

 

زمان خواب ثابت را رعایت کنید

ساعات خواب منظمی داشته باشید. یک ساعت خواب ثابت به ذهن شما کمک می کند تا هر شب در زمان مشخصی استراحت کنید. همچنین از چرت زدن در طول روز خودداری کنید زیرا ممکن است در خواب شبانه مشکل ایجاد کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا تاثیر ماری جوانا بر بی خوابی کشنده است؟

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


mehditala
ارسال پاسخ

ماری جوانا همون بنگ خودمونه؟

korosh_ts
ارسال پاسخ