متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


در جلسه مشاوره ازدواج چه می گویند؟

جلسه مشاوره ازدواج به سه بخش تقسیم می شود:

 

بخش اول شناسایی ویژگی های شخصی هر زوج به صورت جداگانه

 

بخش دوم: بررسی رابطه زوجین

 

بخش سوم: آموزش و آمادگی برای ازدواج

 

در بخش اول از تست های و آزمون های شناختی و روانشناسی استفاده میشود و مشاور و روانسج آن ها را تحلیل می کند. اگر یکی از زوجین درگیر اضطراب، افسردگی، وسواس، دوقطبی باشد، تشخیص داده شده و پیش از ازدواج به درمان آن پرداخته می شود. برای نمونه مرکز مشاوره ستاره ایرانیان کاملاترین مجموعه آزمون ها شناختی را دارد که توسط روانسنج تحلیل می شود.

 

در بخش دوم نوع برقراری ارتباط میان زوجین بررسی می شود. آیا زوجین می توانند بعد از ازدواج نیازهای (عاطفی – جنسی – اجتماعی و غیره ) یکدیگر را پاسخ دهند؟ آیا تفاوت ها اجازه می دهد این دو زوج زندگی موفقی داشته باشند؟

 

بخش سوم: اگر زوجین مناسب یکدیگر بودند به آنان کمک می شود تا خود را برای آغاز زندگی مشترک آمده کنند. چگونه اختلافات خود را بعد ازدواج حل کنند و چه رفتارهایی در قبال خانواده، دوستان و همکاران داشته باشند؟

 

تست مشاوره ازدواج 

دو نوع تست مشاوره ازدواج وجود دارد:

 

نوع اول تست های ازدواج عمومی: این تست ها پاسخ مشخصی دارد و مجموعه کامل آن را به صورت رایگان می توانید دانلود کنید. مثلا “فول تست ” که هم برنامه اندروید و هم IOS دارد و کاملا رایگان است.

 

نوع دوم تست ها و آزمون های روانشناسی و شناختی تحلیلی است. این تست ها به صورت منحصر به فرد و با توجه به ویژگی های شخصی هر فرد توسط روانسنج تحلیل شده و روانشناس نیز بر تحلیل آن نظارت دارد. این تست ها در مراکز مشاوره معتبر صورت می گیرد.

 

نوع و تعداد تست بر اساس نظر مشاور ازدواج می تواند متفاوت باشد. یا حتی اگر اختلال روانی مشاهده شد تست جدایی برای فرد گرفته می شود.

 

مشاوره ازدواج آنلاین

در سایت مشاوره در پایین تمامی صفحات مشاوره ازدواج آنلاین ارائه می شود و این امکان را برای زوجین فراهم می کند تا صوالات خود را مطرح کنند و دلیل حجم بالای سوالات ظرف مدت یک روز پاسخ شما در همان صفحه ارسال می شود. شما می توانید با مشخصات و نام مستعار سوال بپرسید و کسی متوجه هویت نشود.

 

البته مشاوره ازدواج آنلاین هیچگاه کیفیت مشاوره حضوری را نداشته و مشاوره حضوری پیش از ازدواج به تمامی زوجین پیشنهاد می شود.

 

هزینه مشاوره ازدواج

هزینه مشاوره ازدواج در مراکز متفاوت است و برخی تعرفه های دولتی در نظر گرفته می شود. این تعرفه ها به صورت سالانه و گاه شش ماه یکبار اعلام می شود. متاسفانه برخی کلینک ها ممکن است این تعرفه ها را رعایت نکنند. یا خدمات با کیفیتی را ارائه ندهند پس در انتخاب مرکز مشاوره دقت کنید.

 

مشاوره ازدواج رایگان

به صورت رایگان مشاوران ما در تمامی صفحات سایت به شما مشاوره ازدواج رایگان ارائه می دهند. البته برخی مراکز برای افرادی که توان مالی مناسبی ندارد تخفیفاتی را در نظر گرفته است. مثلا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان برای جوانان کم درآمد شرایط مناسبی جهت مشاوره ازدواج فراهم کرده است و برخی افراد خیر کل هزینه مشاوره افراد فاقد درآمد را پرداخت می کنند.

 

سوالات مشاوره ازدواج

کاملترین مجموعه سوالات مشاوره ازدواج برای شما به تفکیک جلسه فراهم شده است.

 

این سوالات باید از طرف مقابل پرسیده شود تا علاوه بر شناخت، زوجین را برای زندگی مشترک آماده کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-۹ تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !