متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


پوشش همسر| حل اختلاف نظر در مورد حجاب

 

اختلاف بر سر پوشش همسر همواره یکی از مشکلات زوجین به خصوص زوجین جوان بوده است و عدم تفاهم در آن موجب بروز مشکلات بعدی می شود.

 

اختلاف نظر درباره پوشش یکدیگر به این دلیل است که اعتقادات در هر خانواده ای بنا بر نوع شخصیت آن ها متفاوت است. در بعضی خانواده ها حجاب بانوان کمی آزادتر از خانواده های دیگر است و در بعضی دیگر پوشش مذهبی تری دارند. بعضی نیز نسبت به رعایت کردن حجاب یا رعایت نکردن آن بی اهمیت هستند.

 

دستورالعمل توافق کردن با موضوعیت پوشش همسر وحجاب

۱) توافق کردن در مرحله پیش از ازدواج

توصیه ی اکثر مشاوران این است که قبل از این که به صورت رسمی ازدواج کنید درباره نحوه حجاب خود توافق کنید. اگر هر دوی شما نسبت به پوشش یکدیگر انتقاد و یا حتی اعتراض دارید در همین مرحله آن را به دور از تعارف بیان کنید تا جلوی اختلافات بعدی را هم بگیرید.

 

بهتر است در این باره شفاف و واضح صحبت کنید. اگر این موضوع آن قدر برای شما مهم است که ذهن شما را به خود مشغول ساخته بنابراین صحبت کردن درباره آن خجالتی ندارد. اگر مردی نسبت به نحوه استفاده همسرش از زیورآلات لوازم آرایش یا بعضی از لباس های خاص اعتراض دارد باید در همین مرحله و کاملا واضح آن را بیان کند و از درگیری های آینده خودداری کند.

 

ثبات عقیده و پایبندی به تعهدات

بسیاری از زوجین جوان پیش از ازدواج نسبت به پوشش خود یا همسرشان توافق می کنند و چندی بعد نظر خود را عوض می کنند بنابراین نمی توانند به یک نظر کلی برسند. همسران چنین افرادی دائما سردرگم هستند و نمی دانند برای راضی کردن همسر خود باید چه نوع می پوششی داشته باشند بنابراین پرخاشگری و بالا گرفتن اختلاف شدت می گیرد.

 

چنین مشکلاتی نیاز مبرم به جلسات زوج درمانی دارد اما با اندکی دقت می توانید این ویژگی را در شخصیت فرد پیدا کنید. رفتار او با خانواده اش اظهارات اطرافیان درباره تغییر عقاید او نسبت به گذشته و غیره نشان می دهد وی فردی ثابت قدم است یا خیر.

 

واکنش صحیح در مقابل چنین اختلافاتی

بعضی وقت ها بروز اختلاف نظر اهمیت کمی دارد و نمی توان از آن به عنوان یک مشکل اساسی و حل نشدنی یاد کرد. تنها کافی است از پرخاشگری و جبهه گرفتن کاملا خودداری کنید. اگر شما نیز نسبت به نظرات همسرتان محترمانه و منطقی رفتار کنید بعدها او نیز یاد می گیرد رفتارش را منطقی و محترمانه کند.

 

اگر نسبت به اعتراضات همسرتان واکنش های هیجانی و لحظه ای نشان دهید آتش اختلاف را شعله ور تر می کنید و چندین پله از حل شدن اختلافات فاصله می گیرید.

 

وفادار بودن به تعهدات پیش از ازدواج

همان اندازه که ثابت قدم بودن در ازدواج اهمیت زیادی دارد پایبند بودن نسبت به تعهدات هم به شما یاری می کند تا مشکلات مختلف بعد از ازدواج را حل و فصل کنید.

 

اگر با همدیگر توافقی کرده بودید و امروز آن را نقض کردید بهتر است کمی منطقی باشید و نسبت به آن تجدید نظر کنید. شما یک انسان بالغ هستید و در برابر تعهداتی که پیش تر داده اید مسئول هستید.

 

اگر عقاید مذهبی را قبول ندارم چطور به خواستگارم بگویم؟

اگر پارتنری دارید که خانواده مذهبی دارد و مدعی می شود که شما را با حجاب فعلیتان دوست دارد و شما را مجبور نخواهد کرد که تغییر کنید. چه تضمینی وجود دارد که خانواده او نیز با نحوه حجاب شما کنار بیایند.

باید بپذیرید که تنها رضایت خواستگار شما اهمیت ندارد و رضایت خانواده او نیز در این باره بسیار مهم و حیاتی است که در کمال تاسف در بیشتر مواقع این اتفاق نمی افتد و خانواده همسر از عروس خود گله دارند که چرا به قوانین خانواده ما بی حرمتی می کند. همه ی این اعتراض ها در زندگی مشترک زوجین نیز تاثیر گذار است و آن دو را نسبت به هم دور خواهد کرد.

 

در برخی مواقع نیز پسر که در تب و تاب عشق است با نحوه حجاب همسر خود کنار می آید اما کمی که می گذرد و ازتب و تاب رابطه شان کاسته می شود به همسر خود درباره پوشش او اعتراض می کند و یا حتی ممکن است همسرش را از جمع های خانوادگیشان مخفی کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-پوشش همسر| حل اختلاف نظر در مورد حجاب

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


MohamadReza2
ارسال پاسخ

ممنون