متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


ازدواج دانشجویی دغدغه بسیاری از افراد می باشد، در این مقاله به فواید و معایب ازدواج در زمان دانشجویی پرداخته شده است که به شما کمک می کند در انتها مقاله تصمیم بگیرید آیا ازدواج دانشجویی انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر.

 

سپیده و شایان دانشجوی ترم 6 دوره کارشناسی رشته مهندسی عمران هستند. در واقع آن ها همکلاسی هستند و به مدت 2 سال است که با یکدیگر وارد ارتباط شده اند. ارتباط آن ها بسیار عمیق است گویی سال ها همدیگر را می شناسند. سپیده می گوید هربار شایان را می بینم انگار قند در دل من آب می شود، نمی توانم جلوی احساساتم را بگیرم. فکر اینکه یک روز او در زندگی ام نباشد مرا کلافه می کند. او می گوید نسبت به احساسات شایان نیز، نسبت به خودم مطمئنم و گاهی فکر می کنم او حاضر است جانش را برای من بدهد. او می گوید هر زمان که کنار شایان است در دلش بارها خدا را شکر می کند که شایان را سر راهش قرار داده است اما در کنار تمام این احساسات قشنگ یک چیز ذهن سپیده را به هم ریخته است، آن هم ترس از مخالفت خانواده اش است. او می گوید من و شایان هر دو تازه اول راه هستیم، من می دانم که شایان در حال حاضر شغلی ندارد و در نتیجه پس انداز مالی هم ندارد، از همه مهمتر اینکه شایان به خدمت سربازی نرفته است و این موارد می توانند مانع بزرگی برای ازدواج ما باشند. من از مطرح کردن علاقه ام به شایان می ترسم از طرفی می دانم که اگر شایان را نداشته باشم زندگی برایم معنایی نخواهد داشت! او به مشاور مراجعه کرده است و در حال بیان نگرانی ها و احساساتش به مشاور است به این امید که مشاور راهی را مقابل او بگذارد.

 

هدف از شرح داستان بالا این بود که مقدمه ای را از رابطه دانشجویی برای شما شرح داده باشیم. در این داستان تا حدودی می توانیم به مزایا و معایب ازدواج در دوران دانشجویی پی ببریم اما در ادامه سعی می کنیم مفصل در مورد آن توضیح دهیم:

 

مزایای ازدواج در دوران دانشجویی

سنخیت داشتن فرهنگی و تحصیلی

یکی از مهمترین ملاک های ازدواج این است که دختر و پسر می توانند از نظر اجتماعی، فرهنگی و تحصیلی با یکدیگر سنخیت داشته باشند و دنیای یکدیگر را به خوبی درک می کنند، اگر چه نمی توان گفت که در صورت ازدواج با هم دانشگاهی خود صد در صد چنین معیاری برآورده می شود ولی احتمال آن بسیار بالا است. دختر و پسر هر دو در یک محیط فرهنگی مشترک قرار دارند و به همین دلیل می توان گفت خط مشی فکری مشترکی خواهند داشت و بهتر می توانند حرف هم دیگر را بفهمند. مشکل در عدم سنخیت تحصیلی و فرهنگی یکی از مواردی است که در ازدواج دانشجویی کاهش می یابد، البته این به این شرط است که دختر و پسر از نظر محل زندگی با یکدیگر فاصله زیادی نداشته باشند و هردو از یک فرهنگ باشند.

 

درک متقابل از مزایای ازدواج دانشجویی

از آنجا که معمولا دانشجویان شرایط یکسانی را تجربه می کنند و همگی باهم دوران مشترکی را می گذرانند، بنابراین دغدغه ها و اهداف مشترکی خواهند داشت و مشکلات مشترکی را تجربه می کنند بنابراین همین امر می تواند باعث شود که زن و شوهری که هر دو دانشجو هستند بهتر بتوانند همدیگر را درک کنند و در نتیجه این درک متقابل بهتر یکدیگر را همراهی کنند.

 

 

ازدواج در دوران دانشجویی

مزایای ازدواج دانشجویی: هم مسیر بودن

کسانی که دانشجو هستند هنوز مسیر خود را به طور کامل طی نکرده اند و طبیعتا مسیر پرچالش و گاه دشواری را پیش رو دارند که گاهی اگر یک همراه در کنار انسان باشد که با خود فرد هم مسیر باشد راه هموارتر خواهد شد و زن و شوهر راحت تر می توانند به سمت اهدافشان حرکت کنند.

انتظارات پایین تر

طبیعتا یک دانشجو به سبب مشغله درسی که دارد نمی تواند درآمد خیلی زیادی داشته باشد و معمولا کسی که تصمیم به ازدواج با یک فرد دانشجو می گیرد با علم به این شرایط چنین انتخابی می کند. به همین دلیل معمولا انتظارات از یک دانشجو پایین تر است و طبیعتا پروسه ازدواج آسان تر خواهد بود.

منبع:کانون مشاوران ایران-فواید و معایب اصلی ازدواج دانشجویی که باید بدانید

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


آرش
ارسال پاسخ

ازدواج دانشجوئی خوبه ولی مشکل اینه من دانشجو نیستم

AZIZIAN
ارسال پاسخ

با کدام پول ُ اینها هنوز گرسنگی نکشیدن که عشق یادشون بره