متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


تحمل مرگ عزیزان و کنار آمدن با غم از دست دادن آن ها

 

از دست دادن عزیزان و تحمل غم کسانی که دوست شان دارید بسیار سخت می باشد و این غم احساس تنهایی، خلاء بی پایان، سردرگمی و ناباوری را در ما ایجاد می کند اما باید راهی پیدا کنیم تا از این احساس ها دور شویم و بتوانیم با غم و اندوه به وجود آمده کنار بیاییم و آن را تحمل کنیم. اما چگونه باید این غم را تحمل کرد؟

 

تحمل مرگ عزیزان و غلبه بر این غم و اندوه کار آسانی نمی باشد اما صبر و گذر زمان می تواند مرهمی برای تسکین غم ها باشد.

 

در برخی از مواقع افراد خیلی دیر با این غم ها کنار می آیند و فرآیند بهبود با تاخیراتی رو به رو می شود، در این صورت عملکرد اجتماعی مختل می شود.

 

و باید در این شرایط از خدمات روانشناسی کمک گرفت تا راهکارهای لازم برای درمان را در اختیار شما قرار دهد و از وخیم شدن اوضاع و شرایط به وجود آمده جلوگیری نماید و هم چنین کمک کند تا درگیر اختلالاتی مانند افسردگی نشوید.

 

چگونگی مواجهه با غم و اندوه و تحمل مرگ عزیزان

زمانی که با رنج عاطفی و مرگ عزیزان رو به رو می شوید به طور طبیعی غم و اندوه به سراغ شما می آید، و این مسئله در فرآیند زندگی تان اختلالاتی به وجود می آورد و سلامت جسم و روح تان را به خطر می اندازد هم چنین در غذاخوردن، خوابیدن و حتی فکر کردن با اختلالاتی رو به رو خواهید شد.

 

البته برای تحمل مرگ عزیزان و کنار آمدن با این غم راهکارهایی وجود دارد که تا حدودی میزان ناراحتی شما را در مراحل سوگ کاهش می دهد و سعی می کنید هدف جدیدی در زندگی خود پیدا کنید.

 

مواجه شدن با فقدان و از دست دادن عزیزان برای همه افراد به وجود می آید و افراد باید توانایی لازم برای گذر از این دوران سخت را داشته باشند و بتوانند غم و اندوه به وجود آمده را قبول کرده و با آن کنار بیایند.

 

درد عاطفی به وجود آمده، احساسات غیرمنتظره ای را در فرد ایجاد می کند و واکنش به غم در هر شخصی متفاوت است، برخی از افراد منزوی و گوشه گیر می شوند و بعضی از آن ها دچار اختلال کنترل تکانه شده و رفتارهای پرخطر و تکانش گرانه ای را نشان می دهند.

 

در این شرایط اطرافیان باید سعی کنند به فرد داغدیده توجه کنند و او را دلداری دهند هم چنین مراقبت های جسمی و روانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

زیرا جسم و روان ارتباط تگاتنگی با یکدیگر دارند و زمانی که جسم خوب باشد روان هم خوب است و بالعکس. هم چنین به حمایت های اطرافیان خود توجه کنید و بگذارید برای کاهش این غم به شما کمک کنند.

مراحل غم و اندوه

در این خصوص مطالعات بسیاری انجام شده است و بر اساس مطالعات انجام شده، غم و اندوه دارای چند مرحله می باشد و در صورتی با این مراحل آشنا باشید و آگاهی کامل در این خصوص داشته باشید می توانید راحت تر با این غم و اندوه کنار بیایید، این مراحل بر اساس احساسات بیمارانی که در معرض بیماری های لاعلاج هستند عبارتند از:

 

انکار

خشم

چانه زنی

افسردگی

پذیرش

مراحل کنار آمدن با فوت همسر و استرس ناشی از آن چه کنیم؟

مراحل کنار آمدن با فوت همسر و استرس ناشی از آن چه کنیم؟

علائم غم و اندوه

در صورتی که فرد با غم و اندوه رو به رو می شود درگیر علائمی مانند گریه کردن، گوشه گیری، پرخاشگری و افسردگی می شود که تقریبا همه افراد در اوایل حادثه این علائم را تجربه می کنند. زمانی که علائم غم و اندوه شدت می یابد ممکن است فرد احساسات زیر را تجربه نماید:

 

بی فایده بودن

تنها شدن

بی انگیزگی برای بازگشت به زندگی

از دست دادن اعتقادات خود

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مشاوره سوگ : تحمل مرگ عزیزان

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !