متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    اعتیاد جنسی

  • تعداد نظرات : 1
  • ارسال شده در : ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
  • نمايش ها : 154

اعتیاد جنسی، از علائم تا درمان اعتیاد به سکس

 

افرادی که اعتیاد به سکس دارند گرفتار اعتیاد جنسی شده اند این اعتیاد یک حالت وسواسی برای درگیری در فعالیت های جنسی به خصوص دخول می باشد.

 

اعتیاد جنسی

 

بر اساس نظریه برخی از روانشناسان اعتیاد جنسی یکی از بیماری ها و اختلالات جنسی می باشد که به عنوان پیش فعالی جنسی شناخته می شود. افرادی که در کنترل رفتار، انگیزه و افکار جنسی شان با مشکلاتی رو به رو هستند را می تواند در گروه اعتیاد جنسی قرار داد.

 

در صورتی که درگیر اعتیاد جنسی شده این مقاله را از دست ندهید. زیرا در مورد اعتیاد جنسی، راه های تشخیص و درمان آن توضیحاتی ارائه شده است که مطالعه آن می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

 

اعتیاد به سکس در مقابل اعتیاد به پورن

اعتیاد به سکس یکی از انواع اختلالات جنسی می باشد که فشار روانی بسیاری بر روی فرد قرار می دهد به طوری که افرادی که به این مشکل دچار می شوند درگیر مسائل جنسی هستند و مشغولیت های ذهنی بسیاری در این خصوص دارند.

 

این افراد زمانی که شریک جنسی ندارند دچار تنش و بی قراری می شوند و بعد از سکس به طور موقتی آرامش و رضایت را تجربه می کنند.

 

اما به طور کلی مشغولیت ذهنی آن ها بسیار زیاد است و به همین دلیل سکس آن ها همواره با احساسات ناخوشایندی از جمله اضطراب و احساس گناه می باشد.

 

توجه داشته باشید که اعتیاد به سکس با اعتیاد به پورنوگرافی متفاوت می باشد. زمانی که فرد درگیر پورنوگرافی می شود به دیدن فیلم های پورن معتاد می شود و به طور معمول نیازش را از طریق خودارضایی رفع می کنند.

 

اعتیاد به دیدن این فیلم ها ممکن است زمینه اعتیاد به سکس را فراهم کند اما صددرصد به آن نمی انجامد.

 

در صورتی که فیلم های پورنوگرافی به صورت بیمارگون مشاهده شود بیش از هر چیز باعث ایجاد تصورات غلط از رابطه جنسی به کژکاری جنسی می شود و در واقع عملکرد جنسی فرد را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را به وجود می آورد.

 

انواع رفتارهای مختلف مرتبط با اعتیاد جنسی

فردی که به این اختلال مبتلا است ممکن است همه یا برخی از علائم زیر را از خود نشان دهد:

 

اعتیاد جنسی یا مشغولیت فکری زیاد در مورد رابطه جنسی باعث به وجود آمدن رفتارهای گوناگونی در فرد می شود، که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

شریک های جنسی متعددی را برای خود فراهم می کند و سعی می کند به طور اجباری با آن ها سکس را تجربه کند.

تمایل زیادی به فیلم های پورن دارد و به صورت وسواسی و بیمار گون آن ها را مشاهده می کند.

اعتیاد پیدا کردن به خودارضایی

درگیر شدن در انحرافات جنسی که به عنوان اختلالات پارافیلیک شناخته می شوند.

اختلالات پارافیلیک و اعتیاد جنسی

مبتلا بودن به اعتیاد جنسی می تواند باعث به وجود آمدن اختلالات پارافیلیک یا همان انحرافات جنسی شود و به صورت رفتارهای جنسی ناهنجار خود را نشان دهد. از جمله این رفتارها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

انحرافات مرتبط با تحریک جنسی

در صورتی که فرد درگیر اعتیاد جنسی می شود به هر طریقی می خواهد تحریک جنسی را به دست آورده و در فرآیند سکس درگیر شود. این امر می تواند در قالب رفتارهای نامناسب نشان داده شود که برخی از آن ها عبرت اند از : چشم چرانی، نمایشگری و مالش دوستی.

 

نمایشگری وضعیتی است که در آن فرد بدون آن که رضایت طرف مقابل را کسب کند اندام جنسی خود را به او نشان می دهد و باعث احساس انزجار، ترس و وحشت در طرف مقابل می شود.

 

هم چنین در مالش دوستی هم فرد برای این که به تحریک جنسی دست یابد بدون کسب رضایت فرد بدن آن ها به خصوص اندام جنسی شان را لمس می کند و باعث عصبانیت و ناراحتی آن ها می شود. امروزه این انحرافات به عنوان آزار جنسی شناخته می شوند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-اعتیاد جنسی

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها